Dit weekend heb ik weer wat kunnen voort werken aan het injectie systeem.
Ik ben de kabelboom voor de sensoren gemaakt.
Alle uiteinden zijn gelabeld om bij werkzaamheden in de toekomst het terugplaatsen van de kabelboom iets gemakkelijker te maken.
Verder heb ik het relay-bord geplaatst op de firewall. Dit bordt bevat de nodige zekeringen en relays voor het injectie systeem en geeft 1 centrale plaats om alle sensoren te connecteren.
Van dit bord gaat dan 1 gecombineerde kaben naar de injectie computer welke binnen onder het dachboard gaat komen.
De kabel voor de throttle position sensor
Voorlopig zijn de kabels simpel samengebonden met tiewraps maar de bedoeling is deze schoon samen te krimpen. Echter wil ik eerst zeker zijn dat alle lengtes kloppen voor ik dit doe.
Verder heb ik de inlaat lucht temperatuur sensor geplaatst in de luchtfilterbehuizing.
Het relay board met de kabelboom aangesloten
De kabelboom is nu zo goed als compleet. Enkel de lambda sonde moet nog gebeuren.
Met een beetje geluk kan ik volgend weekend de injectie computer monteren en het injectie spruitstuk plaatsen. Met het nieuwe spruitstuk gemonteerd kan ik de lambda sonde plaatsen en de vaccuum leidingen leggen.
Ik ga echter wel nog even met carburator blijven rijden maar zo kan ik gegevens van alle sensoren verzamelen van een lopende motor. Het enige nadeel is echter dat de crossover/verwarming van het spruitstuk is doorgesneden en der voorlopig dus nog wat kans is op ijsvorming in het spruitstuk en carburator.
De flens om het gaskleppenhuis te kunnen monteren wordt normaal gezien ook een van de komende weken gefreesd.
Als dit er is, is alles klaar op de benzine toevoer na.
Deze zal echter nog even op zich laten wachten aangezien er nog een nieuwe versnellingsbak gaat in komen (de synchronisatie van de 3e is niet meer van de beste). Als de versnellingsbak eruit is heb ik meer plaats om te werken.