Erasmo's galvabak
Chassis wordt een Wheels of Verschuur.
Qua samenwerking van beide motoren, ik wil 1 pedaal houden en de sensor voor de achterste motor aan de gaskabel koppelen. Door een combinatie van motoren(voor, achter of voor en achter) bij te hebben bepaal je waarmee je rijdt. In principe zal het meestal of voor of achter zijn, maar voor en achter is handig als je net wat meer kracht nodig hebt(bij een helling of als je wat sneller weg wilt komen)
Het volgende waar ik serieus naar ga kijken is de aandrijving van de achteras, maar daarvoor wil ik me eerst beter inlezen op de conventionele aandrijving op de vooras. Weet iemand of er ergens een wat meer technische uitleg met tekeningen ed. over de aandrijftrein is te vinden?
Qua samenwerking van beide motoren, ik wil 1 pedaal houden en de sensor voor de achterste motor aan de gaskabel koppelen. Door een combinatie van motoren(voor, achter of voor en achter) bij te hebben bepaal je waarmee je rijdt. In principe zal het meestal of voor of achter zijn, maar voor en achter is handig als je net wat meer kracht nodig hebt(bij een helling of als je wat sneller weg wilt komen)
Het volgende waar ik serieus naar ga kijken is de aandrijving van de achteras, maar daarvoor wil ik me eerst beter inlezen op de conventionele aandrijving op de vooras. Weet iemand of er ergens een wat meer technische uitleg met tekeningen ed. over de aandrijftrein is te vinden?
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Je kan eens kijken bij de Mehari 4x4,die had dan wel 1 motor,maar wel achter 2 voordraagarmen met vastgelaste fuseestukken en 2cv aandrijfassen.zie ook http://www.mcda.com
Heb even op die site geken maar mijn Frans is niet zo goed... Op een andere site over de Mehari 4x4 wel wat meer info gevonden, het lijkt me best wel een toepasbaar systeem.Gerard2cv schreef:Je kan eens kijken bij de Mehari 4x4,die had dan wel 1 motor,maar wel achter 2 voordraagarmen met vastgelaste fuseestukken en 2cv aandrijfassen.zie ook http://www.mcda.com
Die andere site was puur voor de info...Gerard2cv schreef:Toch zou ik je aanraden om die dan origineel te nemen i.v.m. de ingestelde stuurinstellingen van de achteras
De operatie kan dan mooi gelijk met de chassiswissel worden uitgevoerd.
Heb net eendelogie teruggevonden, eens kijken hoe het precies ook alweer zat met rond de wielen en assen want daar heb ik me nog niet erg in verdiept...
Zeer leuk project, een extra electromotor maakt het zeer speciaal.
Krijg je zo'n auto naderhand wel gekeurd; Weet niet hoe de RDW over ombouw denkt?
Zelf zou ik ook wel graag een Sahara bouwen, er rijden reeds enkele zelfgebouwde rond incl. kenteken. Hoe krijg je zoiets door de RDW keuring?
Krijg je zo'n auto naderhand wel gekeurd; Weet niet hoe de RDW over ombouw denkt?
Zelf zou ik ook wel graag een Sahara bouwen, er rijden reeds enkele zelfgebouwde rond incl. kenteken. Hoe krijg je zoiets door de RDW keuring?
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
Ik weet ook niet hoe de RDW erover denkt, vooral omdat het geen normale motor is.
Ik denk sowieso dat ik de chassiswissel en aanpassingen eerst doe, dan de schouwing en dan pas de elektromotor.
Het project gaat nu sowieso langer duren dan verwacht, ik ga volgend jaar naar Bosnië en begin in februari al met de voorbereidingen, tel daar bij op dat ik nu pas rond kerst thuis ben en er blijft wel erg weinig tijd over...
Ik hoop sowieso de chassiswissel en aanpassingen rond de achterwielen gedaan te hebben voor ik weer vertrek.
Ik denk sowieso dat ik de chassiswissel en aanpassingen eerst doe, dan de schouwing en dan pas de elektromotor.
Het project gaat nu sowieso langer duren dan verwacht, ik ga volgend jaar naar Bosnië en begin in februari al met de voorbereidingen, tel daar bij op dat ik nu pas rond kerst thuis ben en er blijft wel erg weinig tijd over...
Ik hoop sowieso de chassiswissel en aanpassingen rond de achterwielen gedaan te hebben voor ik weer vertrek.
De vraag ligt bij de RWD maar de vraag is of ik er voorlopig aan kan werken.
De situatie zoals die nu is, rond nieuwjaar ben ik weer thuis, dan 4 weken vrij, 2 maanden druk werken en voorbereiden en dan alweer weg naar mijn volgende missie...
Voorlopig staat er dus veel op de lange termijn, wat ik iig wel ga doen is de onderkant in de steenslag zetten.
De situatie zoals die nu is, rond nieuwjaar ben ik weer thuis, dan 4 weken vrij, 2 maanden druk werken en voorbereiden en dan alweer weg naar mijn volgende missie...
Voorlopig staat er dus veel op de lange termijn, wat ik iig wel ga doen is de onderkant in de steenslag zetten.
Even naar de eendenboer gebeld, ze staat klaar als ik terug ben, inclusief een nieuwe 123 uni en eenverstelbare sproeier
Trouwens het bedrijf dat de 123 levert de is hele maand december ivm. een verhuizing gesloten, dat jullie het ook weten
Edit: Fixed; was 2 dagen op toen ik dat schreef
Trouwens het bedrijf dat de 123 levert de is hele maand december ivm. een verhuizing gesloten, dat jullie het ook weten
Edit: Fixed; was 2 dagen op toen ik dat schreef
Laatst gewijzigd door Erasmo op za 12 dec, 2009 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 791
- Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
- Locatie: Hengelo
Dat als je eendenboer wat moet bestellen(zoals een uni of verstelbare sproeier) het wat langer kan duren.Captain Krimson schreef:dank je, hoewel het me niet helemaal duidelijk is wat we nu ook wetenErasmo schreef:
Trouwens het bedrijf achter 123 is de levert de hele maand december ivm. een verhuizing, dat jullie het ook weten
Nog even een vraagje over de 123 Uni, van de site:
En is het voor E85 nou wel of niet nodig om de slangen te vervangen? Een benzinefilter komt er sowieso in.
Voor zover ik weet is een 602 sowieso een M28, maar weet iemand waar de toevoeging /1 voor staat?The '123\UNI' is designed for all STANDARD '2CV' engines that were ever produced. The appropriate advance-curve can be selected with a 16 position rotary-switch, behind an opening in the front of the housing. The unit will work on 6 Volt and on 12 Volt systems.
The '123\UNI' is designed to work on '2CV' 9 hp, 375cc, A53, M4, A79/0, M28, A79/1 and M28/1 engines in conjunction with the stock black coil. (6 Volt type for 6 Volt battery, and 12 Volt type for 12 Volt battery) The dwell is automatically adjusted.
Upon installation, the user has to check his engine plate ( "A", "AZ", "AM", "AYA", "AM2", "AYA2", "AK2", "A06/635", "A06/642", "AM2A" or "A06/664" ) and look in the manual which setting of the rotary-switch is appropriate.
There also is a special setting for M28/1-engines running on LPG or on Ethanol, like 'E85' as used in Sweden. ( 'E85' contains 85 percent ethanol, and 15 percent standard fuel
En is het voor E85 nou wel of niet nodig om de slangen te vervangen? Een benzinefilter komt er sowieso in.