Pagina 4 van 10

Geplaatst: za 27 feb, 2010 07:23
door björn
weet je wat ook helpt om ze schoon te krijgen
diesel brandstof
dit heb ik ook van een andere eend rijder die vaker blokjes doet
duurt een paar dagen maar gewoon in doppelen

Geplaatst: za 27 feb, 2010 10:59
door thomaaas
Ik bedoelde twee beste paar carterhelften ;) Zijn er idd 4, waarvan twee bij elkaar horen Gerard.

Ik wil die dingen best in de diesel leggen, maar ik heb geen bak die groot genoeg is om die carterhelften in te krijgen en dan ook nog eens diesel erbij te gieten! Carb gaat straks in de benzine, misschien later nog in de diesel ;)

Geplaatst: za 27 feb, 2010 17:39
door Nicky
Je moet de carterhelften gewoon redelijk schoon maken en daarna in de vaatwasser op het intensieve programma.
Wordt mooi schoon, daarna wel even de vaatwasser reinigen met van dat schoonmaakspul.

Geplaatst: za 27 feb, 2010 18:13
door backfire
En ook je blok reinigen, want dat schoonmaakmiddel wat je in de vaatwasser gebruikt is nie goed nie voor aluminium. FF in tijltje met lauw water en beetje gewoon afwasmiddel. Daarna alles droogblazen met hoge druk, vooral die kanaaltjes.

Geplaatst: ma 1 mar, 2010 11:23
door rusty
Bleu comme le ciel schreef:Je moet de carterhelften gewoon redelijk schoon maken en daarna in de vaatwasser op het intensieve programma.
Wordt mooi schoon, daarna wel even de vaatwasser reinigen met van dat schoonmaakspul.
heb ik ook gedaan tijdje geleden, en mijn moeder maar klagen dat de vaatwasser zo stinkt ;) :lol: maar t werkt wel goed!

(heb niet van dat reinigingsspul gebruikt)

greetzzzzzzzzz

Geplaatst: ma 1 mar, 2010 12:57
door thomaaas
Tsja ze zijn al weg... ik mocht ze niet in de vaatwasser doen van moeders ;) Is ook wel te begrijpen hoor, ik zou zelf ook niet graag een brok motorolie tussen de vorken vinden ;)

Geplaatst: za 6 mar, 2010 17:05
door thomaaas
Ey mn pakkingsset komt maar niet binnen, en wou zo beginnen met carter opbouwen en dichtgooien, maar had nog ff wat twijfels over de oliepomp van de visa; ik heb daar bij geeneen blokje een pakking tussen gevonden (behalve bij de olieleiding naar het filter toe). Moet er verder nergens in het carter een pakking zitten? Ik heb ze niet gevonden iig, alleen dus een vloeibare pakking tussen de carterhelften en een rubberen ringetje bij de oliepompverbinding.

Moet er nog ergens anders vloeibare pakking, of andere pakkingen? Of kan ik vast de blokjes dichtgooien (zonder pakkingset) zometeen?

bedankt! :D

Geplaatst: za 6 mar, 2010 17:13
door Gerard2cv
Ja,op het blok zitten geen pakkingen,behalve de O-ring op het oliepompdeksel

Geplaatst: za 6 mar, 2010 17:30
door backfire
Nope, want tussen de carterhelften en de pomp zit nog een dikke rubber ring, deze zit bij de pakkingset er bij en kun je dus niet monteren als je nu al het blok dicht maakt. Even geduld dus nog. PS dit was het rubber welke ik zelf nl vergeten was, waardoor de oliedruk niet opkwam en uiteindelijk het blok weer uit elkaar moest.

Afbeelding
Hier rechts onder in net boven de oliespatplaat is de rubber afdichting goed zichtbaar.En achtee de oliepomp zit er ook nog 1, maar daar heb ik zo geen foto van.

Geplaatst: za 6 mar, 2010 19:40
door thomaaas
Aaaah.... merde! Das toch jammer dan, het andere ringetje had ik nmlk nog ;)

Geplaatst: zo 7 mar, 2010 00:57
door thomaaas
Nog even een paar foto's, zijn er minder dan k dacht te hebben gemaakt :P

De koeltunnel, niet mooi geverfd maar dat maakt me niet zoveel uit, zolang t maar niet meer roest. Komt nog wel n tweede laag overheen, die laag moe wel wat mooier worden ;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En het vliegwiel, waarop ik de starterkrans van n eend heb laten zetten. Ik vroeg me eigenlijk af of ik de koppeling van een eend hier gewoon een op een op kan over zetten, daar heb ik me eigenlijk helemaal niet in verdiept?
Afbeelding
Vliegwiel van n visa is wel een stuk lichter dan die van een eend!!

Geplaatst: za 17 apr, 2010 16:31
door thomaaas
Hey

ik heb een van mn lagers van de krukas gedeeltelijk gesloopt. Bij het erin persen van de zuigerpen is het lager beschadigd geraakt, en als ik de pen er nu in doe (kost weinig kracht op het stuk waarop ie beschadigd is) draait ie niet soepel. :(

de foto's:
het kapotte lager:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
zoals je ziet is ie echt maar op een héél klein stukje kapot.

De putting op de andere krukas
Afbeelding
Afbeelding

De mogelijkheden:

1) dit lager op het beschadigde stuk uitkotteren en hiermee gaan rijden.
2) een andere krukas monteren met speling op één big-end
3) een andere krukas monteren met putting op de plek waar die in de lagerschalen moet.

Is één van deze mogelijkheden goed, of moet ik écht deze krukas demonteren en een nieuw lager erin laten persen voor €150,-?

alvast bedankt!!

Geplaatst: za 17 apr, 2010 22:30
door backfire
Waarom niet drijfstanglagertje laten vervangen?

Geplaatst: zo 18 apr, 2010 08:17
door Bartje
Ik zie niets aan het drijfstanglager. :?
Waar ik me echter zorgen over zou maken is de haarscheur in de drijfstang net na het lager die in de 3de foto te zien lijkt...

Geplaatst: zo 18 apr, 2010 10:37
door backfire
Een haarscheur of een haar van de kat?