Reparatie vloerplaat en voetenbak
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9242
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Ik had het meer over de audio die in mijn Ami zit ipv de eend.
Ik had daar voorheen deze inzitten. http://www.caliber.nl/product_info.php? ... d9332654d7
Deze zijn vergelijkbaar met jouw calibers. Vermoedelijk zelfs dezelfde speakers in andere behuizing. Deze zijn afdoende voor jou vermoed ik. Makkelijk te monteren en een aardig geluidje.
Zet hier een nieuwe JVC, Pioneer, Sony radio op met 4x50W en ik kan je verzekeren dat je het verschil al gaat horen. Deze radio's zijn met USB vaak voor rond of zelfs onder de 100,- verkrijgbaar.
Wil je nog echt gek doen, maak dan een hoedenplank met 2 ovale speakers erin of bouw ze in een kistje en je hebt goed geluid.
Zal van de week wel eens wat foto's maken van de audio in de Ami. Deze is (nog) zonder versterker en twijfel eraan of ik deze nog moet gaan monteren.
Maar we gaan wel erg off-topic zo.
Ik had daar voorheen deze inzitten. http://www.caliber.nl/product_info.php? ... d9332654d7
Deze zijn vergelijkbaar met jouw calibers. Vermoedelijk zelfs dezelfde speakers in andere behuizing. Deze zijn afdoende voor jou vermoed ik. Makkelijk te monteren en een aardig geluidje.
Zet hier een nieuwe JVC, Pioneer, Sony radio op met 4x50W en ik kan je verzekeren dat je het verschil al gaat horen. Deze radio's zijn met USB vaak voor rond of zelfs onder de 100,- verkrijgbaar.
Wil je nog echt gek doen, maak dan een hoedenplank met 2 ovale speakers erin of bouw ze in een kistje en je hebt goed geluid.
Zal van de week wel eens wat foto's maken van de audio in de Ami. Deze is (nog) zonder versterker en twijfel eraan of ik deze nog moet gaan monteren.
Maar we gaan wel erg off-topic zo.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9242
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Voor een goedkope autoradio kun je kijken bij o.a. Saturn of Mediamarkt. Ook zijn er diverse webshops waar ik goed zaken mee heb kunnen doen.
www.caradio.nl
www.pimtensen.nl
www.rondevries.nl
Bij de eerste 2 betaal je geen verzendkosten bij een bedrag boven de X en dat haal je met een radio sowieso.
De radio's van de Kruidvat, Aldi doen het over het algemeen ook niet verkeerd en zitten ook vol met opties. Een vriend van me heeft er een in zijn Golf. Maar zoals gezegd let met name op de versterker in de radio.
www.caradio.nl
www.pimtensen.nl
www.rondevries.nl
Bij de eerste 2 betaal je geen verzendkosten bij een bedrag boven de X en dat haal je met een radio sowieso.
De radio's van de Kruidvat, Aldi doen het over het algemeen ook niet verkeerd en zitten ook vol met opties. Een vriend van me heeft er een in zijn Golf. Maar zoals gezegd let met name op de versterker in de radio.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Punky,
Bedankt voor de informatie en de adressen. Als ik klaar ben met de eend ga ik eens kijken wat ik met de audio ga doen. Voorlopig blijft de radio-cassette er in zitten (die moet maar tegen wat water kunnen) ik ga wel een antenne maken, want elke dag die Guns n' Roses cassette gaat toch vervelen.
Weer on-topic:
Gisteren bij de Kwantum geweest en alvast een stuk vloerbedekking meegenomen. Voor 14 euro was ik klaar. Genoeg voor de matten in de auto en de achterbak. Zodra de auto waterdicht is komen ze er in.
Inmiddels heb ik wel een ander probleem ontdekt, het rubber van de rechter voordeur krult naar binnen. Weet iemand wat hier aan te doen is?
Het is de oude deur en voorheen heb ik hier nooit problemen mee gehad.
Ik heb ook nog naar de bediening van de verwarming gekeken, bij één kabel beweegt het staaldraad in de kunststof mantel, bij de andere schuift een kunststof binnenbuis in de buitenmantel het staaldraad zit vast aan deze binnenbuis. Ik denk dat ik de kabels het beste kan vervangen of hebben jullie nog andere opties?
Bedankt voor de informatie en de adressen. Als ik klaar ben met de eend ga ik eens kijken wat ik met de audio ga doen. Voorlopig blijft de radio-cassette er in zitten (die moet maar tegen wat water kunnen) ik ga wel een antenne maken, want elke dag die Guns n' Roses cassette gaat toch vervelen.
Weer on-topic:
Gerard, volgens mij worden nieuwe kleppen altijd met losse rubbers geleverd omdat je ze nog moet spuiten en gebruikte kleppen zijn meestal niet roest vrij. Mijn eigen klep is in zeer redelijke staat, een klein beetje roest onder het rubber, maar zover ik kan zien niet ernstig. Ik ga proberen hier een nieuw rubber in te zetten.Gerard2cv schreef:Boudewijn,als je de kans heb om een nieuwe klep met gemonteerd rubber te kopen ben je veel wijzer, die blijft vlakker en past dus beter, want een rubber erin tikken houdt de klep moeilijk vlak
Gisteren bij de Kwantum geweest en alvast een stuk vloerbedekking meegenomen. Voor 14 euro was ik klaar. Genoeg voor de matten in de auto en de achterbak. Zodra de auto waterdicht is komen ze er in.
Inmiddels heb ik wel een ander probleem ontdekt, het rubber van de rechter voordeur krult naar binnen. Weet iemand wat hier aan te doen is?
Het is de oude deur en voorheen heb ik hier nooit problemen mee gehad.
Ik heb ook nog naar de bediening van de verwarming gekeken, bij één kabel beweegt het staaldraad in de kunststof mantel, bij de andere schuift een kunststof binnenbuis in de buitenmantel het staaldraad zit vast aan deze binnenbuis. Ik denk dat ik de kabels het beste kan vervangen of hebben jullie nog andere opties?
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Het is even geleden dat ik op dit topic ben geweest. Het probleem met het naar binnen krullen van de deur rubbers is nog steeds niet opgelost. Het beugeltje waar Gerard het over had ziet er zo uit (originele Gerard tekening).
Ik kon mij herinneren dat ik vroeger wel eens zoiets aan de deur had zien zitten. Ik heb dit nagemaakt met een haarspeld van mijn dochter. Echter had dit geen effect op het krullen van het rubber.
Na montage van een andere linker deur, bleek deze nog meer last van het naar binnen krullen te hebben. Deze deur was voorzien van een nieuw rubber.
Bij de rechter deur is het probleem zo goed als opgelost doordat de rubber als de deur dicht zit wat naar buiten buigt en het rubber deze stand wat heeft aangenomen.
Bij de linker deur is in middels het rubber gaan scheuren door het veelvuldig dubbel gevouwen worden bij het sluiten van de deur. Hier moet dus weer een nieuw rubber op gemonteerd worden.
Ik heb geprobeerd het krullen van het rubber te voorkomen door de deur zoveel mogelijk naar voren te stellen, zoveel mogelijk naar achteren, rubber in de talk poeder zetten en vulplaatjes tussen de scharnieren en de deur. Dit laatste had wel wat effect maar loste het probleem niet geheel op. Ik heb inmiddels een nieuw gespoten rechter voorportier liggen en ben benieuwd of deze ook problemen gaat geven. Binnenkort maar eens het rubber er in gaan prutsen en in de auto monteren.
In de tussen tijd ook een andere achter bumper gemonteerd, een smalle zoals dat op een Speciaal ook hoort te zitten. Ziet er een stuk beter uit. Nu nog een rechter achterdeur en de achterklep spuiten, binnenbekleding er in lijmen, vloermatten op maat snijden en dan is de eend voorlopig klaar
Ik heb nog een reserve koplampsteun liggen, deze wil ik inkorten op de maat van vóór de vierkante koplampen. Ik heb ergens gelezen dat je elke zijde 60 mm moet inkorten, maar dat lijkt mij wat veel. De motorkap kan er dan maar zeer krap tussen door. Heeft iemand hier gegevens van?
Ik kon mij herinneren dat ik vroeger wel eens zoiets aan de deur had zien zitten. Ik heb dit nagemaakt met een haarspeld van mijn dochter. Echter had dit geen effect op het krullen van het rubber.
Na montage van een andere linker deur, bleek deze nog meer last van het naar binnen krullen te hebben. Deze deur was voorzien van een nieuw rubber.
Bij de rechter deur is het probleem zo goed als opgelost doordat de rubber als de deur dicht zit wat naar buiten buigt en het rubber deze stand wat heeft aangenomen.
Bij de linker deur is in middels het rubber gaan scheuren door het veelvuldig dubbel gevouwen worden bij het sluiten van de deur. Hier moet dus weer een nieuw rubber op gemonteerd worden.
Ik heb geprobeerd het krullen van het rubber te voorkomen door de deur zoveel mogelijk naar voren te stellen, zoveel mogelijk naar achteren, rubber in de talk poeder zetten en vulplaatjes tussen de scharnieren en de deur. Dit laatste had wel wat effect maar loste het probleem niet geheel op. Ik heb inmiddels een nieuw gespoten rechter voorportier liggen en ben benieuwd of deze ook problemen gaat geven. Binnenkort maar eens het rubber er in gaan prutsen en in de auto monteren.
In de tussen tijd ook een andere achter bumper gemonteerd, een smalle zoals dat op een Speciaal ook hoort te zitten. Ziet er een stuk beter uit. Nu nog een rechter achterdeur en de achterklep spuiten, binnenbekleding er in lijmen, vloermatten op maat snijden en dan is de eend voorlopig klaar
Ik heb nog een reserve koplampsteun liggen, deze wil ik inkorten op de maat van vóór de vierkante koplampen. Ik heb ergens gelezen dat je elke zijde 60 mm moet inkorten, maar dat lijkt mij wat veel. De motorkap kan er dan maar zeer krap tussen door. Heeft iemand hier gegevens van?
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 441
- Lid geworden op: wo 26 jan, 2005 20:56
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Het opkrullen van de deurrubber doet ie bij mijn Charleston ook, ik spuit er af en toe wat siliconenspray op, en dat helpt
Die "haarspeldjes" onder in de hoek heb ik bij mijn eend verwijderd, ze krassen de lak uiteindelijk van de dorpel met roest als gevolg
Die "haarspeldjes" onder in de hoek heb ik bij mijn eend verwijderd, ze krassen de lak uiteindelijk van de dorpel met roest als gevolg
2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
Ik heb ook last gehad van het opkrullen van het deurrubber na montage van nieuwe rubbers.
Uiteindelijk bleek de oplossing de rubbers te ontvetten.
In eerste instantie heb ik geprobeerd de rubbers in te vetten.
Dit geeft het effect dat bij het openen van de deur het rubber over de regengoot heen glijd, als je de deur opent en sluit lijkt dit in eerste instantie goed te gaan, maar uiteindelijk word het rubber toch weer door de regengoot omgevouwen en ontvouwt zich niet meer. wat beschadiging bij het sluiten van de deur veroorzaakt.
Door het rubber te ontvetten klapt het rubber bij het openen van de deur om voor de regengoot en klapt bij het sluiten van de deur weer terug.
Bij mij komt het rubber nu niet meer dubbel tussen de deur te zitten.
Op de foto's zie je hoe het rubber dubbel zit en de deur die daardoor niet kan sluiten.
Uiteindelijk bleek de oplossing de rubbers te ontvetten.
In eerste instantie heb ik geprobeerd de rubbers in te vetten.
Dit geeft het effect dat bij het openen van de deur het rubber over de regengoot heen glijd, als je de deur opent en sluit lijkt dit in eerste instantie goed te gaan, maar uiteindelijk word het rubber toch weer door de regengoot omgevouwen en ontvouwt zich niet meer. wat beschadiging bij het sluiten van de deur veroorzaakt.
Door het rubber te ontvetten klapt het rubber bij het openen van de deur om voor de regengoot en klapt bij het sluiten van de deur weer terug.
Bij mij komt het rubber nu niet meer dubbel tussen de deur te zitten.
Op de foto's zie je hoe het rubber dubbel zit en de deur die daardoor niet kan sluiten.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2161
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Eén en ander komt ook door het verbuigen van de bevestigingspunten van de scharnieren.
Zeker bij een door wind open geslagen deur.
Het is best moeilijk die weer terug in model te krijgen.
Bij mijn eend heb ik een smal strookje van het rubber afgeknipt om dit vouwen tegen te gaan.
Zeker bij een door wind open geslagen deur.
Het is best moeilijk die weer terug in model te krijgen.
Bij mijn eend heb ik een smal strookje van het rubber afgeknipt om dit vouwen tegen te gaan.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Dit weekeinde heb ik eindelijk eens de laatste delen van de eend willen spuiten. Dit zijn een achterklep en de rechter achterdeur. Ik heb het plaatwerk geschuurd en geplamuurd. Daarna met een primer uit de spuitbus de bewerkte plekken in gespoten. Hierbij kreeg ik een krakelee effect in de primer. Opnieuw schuren en in dunne lagen opbouwen. Nog steeds krakelee. Dit heb ik zowel bij de achterklep die blauw is geweest en al met een 2k lak wit is gespoten als met een originele witte deur. Het krakelee ontstaat alleen op de plaatsen waar ik heb geschuurd en dan op de overgang van de onderste originele laklaag naar de bovenste originele laklaag. Ik heb primer gebruikt van professionele kwaliteit en ook Motip primer. De achterklep heb ik in eerste instantie ook met deze primer bewerkt zonder problemen daarna wit gespoten met 2k lak, maar omdat ik nog een deukje ontdekte toch die plek weer opgeschuurd en geplamuurd. pas toen kreeg ik de problemen. Weet iemand een oplossing of zal ok maar een blik verf afbijt gaan halen en vanaf een blanke plaat de verflagen gaan opbouwen.
Schultenbräu das ist mein Bier !
Dit effect krijg je meestal als 2 verschillende laksoorten met elkaar reageren.
De deur volledig blank maken lijkt mij overbodig, enkel gladschuren en de juiste primer als tussenlaag.
Nu ben ik geen lakspecialist en durf ik niet te zeggen welke primer je het best kunt nemen.
De deur volledig blank maken lijkt mij overbodig, enkel gladschuren en de juiste primer als tussenlaag.
Nu ben ik geen lakspecialist en durf ik niet te zeggen welke primer je het best kunt nemen.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Op de plamuur blijft de primer goed zitten.
Enkel op de overgang van de onderste verflaag naar de bovenste laag zie je de primer los komen.
Op de foto is aan de linkerkant (de donkere vlek) blanke plaat met een dunne laag primer, iets meer naar rechts de beige laag is de onderste verflaag en de witte laag rechts is de bovenste verflaag van de deur.
De in eerste instantie gebruikte primer is bij een zaak gekocht die normaal alleen aan schadeherstel bedrijven levert. Dus professioneel spul. Deze leverancier weet ook geen oplossing.
Ik heb deze primer bij alle herstel werkzaamheden aan de eend gebruikt en nog nergens last van gehad. De Motip primer geeft hetzelfde resultaat. Ook is het vreemd dat zowel de achter klep als de deur dit probleem geeft. Ik heb het idee dat de primer reageert op de originele Citroen lak, maar waarom heb ik dan bij de andere plaatdelen geen problemen gehad?
Enkel op de overgang van de onderste verflaag naar de bovenste laag zie je de primer los komen.
Op de foto is aan de linkerkant (de donkere vlek) blanke plaat met een dunne laag primer, iets meer naar rechts de beige laag is de onderste verflaag en de witte laag rechts is de bovenste verflaag van de deur.
De in eerste instantie gebruikte primer is bij een zaak gekocht die normaal alleen aan schadeherstel bedrijven levert. Dus professioneel spul. Deze leverancier weet ook geen oplossing.
Ik heb deze primer bij alle herstel werkzaamheden aan de eend gebruikt en nog nergens last van gehad. De Motip primer geeft hetzelfde resultaat. Ook is het vreemd dat zowel de achter klep als de deur dit probleem geeft. Ik heb het idee dat de primer reageert op de originele Citroen lak, maar waarom heb ik dan bij de andere plaatdelen geen problemen gehad?