Reparatie vloerplaat en voetenbak

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.
Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 11 aug, 2010 22:47

Ik had het meer over de audio die in mijn Ami zit ipv de eend.

Ik had daar voorheen deze inzitten. http://www.caliber.nl/product_info.php? ... d9332654d7

Deze zijn vergelijkbaar met jouw calibers. Vermoedelijk zelfs dezelfde speakers in andere behuizing. Deze zijn afdoende voor jou vermoed ik. Makkelijk te monteren en een aardig geluidje.

Zet hier een nieuwe JVC, Pioneer, Sony radio op met 4x50W en ik kan je verzekeren dat je het verschil al gaat horen. Deze radio's zijn met USB vaak voor rond of zelfs onder de 100,- verkrijgbaar.
Wil je nog echt gek doen, maak dan een hoedenplank met 2 ovale speakers erin of bouw ze in een kistje en je hebt goed geluid.
Zal van de week wel eens wat foto's maken van de audio in de Ami. Deze is (nog) zonder versterker en twijfel eraan of ik deze nog moet gaan monteren.

Maar we gaan wel erg off-topic zo. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 12 aug, 2010 07:54

Voor een goedkope autoradio kun je kijken bij o.a. Saturn of Mediamarkt. Ook zijn er diverse webshops waar ik goed zaken mee heb kunnen doen.

www.caradio.nl
www.pimtensen.nl
www.rondevries.nl

Bij de eerste 2 betaal je geen verzendkosten bij een bedrag boven de X en dat haal je met een radio sowieso. ;-)

De radio's van de Kruidvat, Aldi doen het over het algemeen ook niet verkeerd en zitten ook vol met opties. Een vriend van me heeft er een in zijn Golf. Maar zoals gezegd let met name op de versterker in de radio.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1873
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » za 14 aug, 2010 21:56

Punky,
Bedankt voor de informatie en de adressen. Als ik klaar ben met de eend ga ik eens kijken wat ik met de audio ga doen. Voorlopig blijft de radio-cassette er in zitten (die moet maar tegen wat water kunnen) ik ga wel een antenne maken, want elke dag die Guns n' Roses cassette gaat toch vervelen.

Weer on-topic:
Gerard2cv schreef:Boudewijn,als je de kans heb om een nieuwe klep met gemonteerd rubber te kopen ben je veel wijzer, die blijft vlakker en past dus beter, want een rubber erin tikken houdt de klep moeilijk vlak :D
Gerard, volgens mij worden nieuwe kleppen altijd met losse rubbers geleverd omdat je ze nog moet spuiten en gebruikte kleppen zijn meestal niet roest vrij. Mijn eigen klep is in zeer redelijke staat, een klein beetje roest onder het rubber, maar zover ik kan zien niet ernstig. Ik ga proberen hier een nieuw rubber in te zetten.

Gisteren bij de Kwantum geweest en alvast een stuk vloerbedekking meegenomen. Voor 14 euro was ik klaar. Genoeg voor de matten in de auto en de achterbak. Zodra de auto waterdicht is komen ze er in.

Inmiddels heb ik wel een ander probleem ontdekt, het rubber van de rechter voordeur krult naar binnen. Weet iemand wat hier aan te doen is?
Afbeelding
Het is de oude deur en voorheen heb ik hier nooit problemen mee gehad.

Ik heb ook nog naar de bediening van de verwarming gekeken, bij één kabel beweegt het staaldraad in de kunststof mantel, bij de andere schuift een kunststof binnenbuis in de buitenmantel het staaldraad zit vast aan deze binnenbuis. Ik denk dat ik de kabels het beste kan vervangen of hebben jullie nog andere opties?

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5833
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 15 aug, 2010 00:01

Voor het rubber, optie talkpoeder.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » zo 15 aug, 2010 16:01

Ik heb het beugeltje ervoor naar je gemaild

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1873
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » zo 15 aug, 2010 17:11

Gerard, ik ben benieuwd naar het beugeltje maar heb nog geen mail van je ontvangen.
Schultenbräu das ist mein Bier !

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1873
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » za 1 jan, 2011 13:30

Het is even geleden dat ik op dit topic ben geweest. Het probleem met het naar binnen krullen van de deur rubbers is nog steeds niet opgelost. Het beugeltje waar Gerard het over had ziet er zo uit (originele Gerard tekening).
Afbeelding
Ik kon mij herinneren dat ik vroeger wel eens zoiets aan de deur had zien zitten. Ik heb dit nagemaakt met een haarspeld van mijn dochter. Echter had dit geen effect op het krullen van het rubber.
Afbeelding
Na montage van een andere linker deur, bleek deze nog meer last van het naar binnen krullen te hebben. Deze deur was voorzien van een nieuw rubber.
Bij de rechter deur is het probleem zo goed als opgelost doordat de rubber als de deur dicht zit wat naar buiten buigt en het rubber deze stand wat heeft aangenomen.
Bij de linker deur is in middels het rubber gaan scheuren door het veelvuldig dubbel gevouwen worden bij het sluiten van de deur. Hier moet dus weer een nieuw rubber op gemonteerd worden.
Ik heb geprobeerd het krullen van het rubber te voorkomen door de deur zoveel mogelijk naar voren te stellen, zoveel mogelijk naar achteren, rubber in de talk poeder zetten en vulplaatjes tussen de scharnieren en de deur. Dit laatste had wel wat effect maar loste het probleem niet geheel op. Ik heb inmiddels een nieuw gespoten rechter voorportier liggen en ben benieuwd of deze ook problemen gaat geven. Binnenkort maar eens het rubber er in gaan prutsen en in de auto monteren.
In de tussen tijd ook een andere achter bumper gemonteerd, een smalle zoals dat op een Speciaal ook hoort te zitten. Ziet er een stuk beter uit. Nu nog een rechter achterdeur en de achterklep spuiten, binnenbekleding er in lijmen, vloermatten op maat snijden en dan is de eend voorlopig klaar
Ik heb nog een reserve koplampsteun liggen, deze wil ik inkorten op de maat van vóór de vierkante koplampen. Ik heb ergens gelezen dat je elke zijde 60 mm moet inkorten, maar dat lijkt mij wat veel. De motorkap kan er dan maar zeer krap tussen door. Heeft iemand hier gegevens van?

Charly
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 441
Lid geworden op: wo 26 jan, 2005 20:56
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Charly » za 1 jan, 2011 15:42

Het opkrullen van de deurrubber doet ie bij mijn Charleston ook, ik spuit er af en toe wat siliconenspray op, en dat helpt :)
Die "haarspeldjes" onder in de hoek heb ik bij mijn eend verwijderd, ze krassen de lak uiteindelijk van de dorpel met roest als gevolg :cry:
2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991

AK350
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 688
Lid geworden op: vr 5 aug, 2005 20:20
Locatie: Schinnen

Bericht door AK350 » za 1 jan, 2011 17:29

Ik heb ook last gehad van het opkrullen van het deurrubber na montage van nieuwe rubbers.

Uiteindelijk bleek de oplossing de rubbers te ontvetten.

In eerste instantie heb ik geprobeerd de rubbers in te vetten.
Dit geeft het effect dat bij het openen van de deur het rubber over de regengoot heen glijd, als je de deur opent en sluit lijkt dit in eerste instantie goed te gaan, maar uiteindelijk word het rubber toch weer door de regengoot omgevouwen en ontvouwt zich niet meer. wat beschadiging bij het sluiten van de deur veroorzaakt.

Door het rubber te ontvetten klapt het rubber bij het openen van de deur om voor de regengoot en klapt bij het sluiten van de deur weer terug.
Bij mij komt het rubber nu niet meer dubbel tussen de deur te zitten.
Afbeelding
Afbeelding
Op de foto's zie je hoe het rubber dubbel zit en de deur die daardoor niet kan sluiten.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » za 1 jan, 2011 18:05

zo bliksum mooie ak man!

maar goede tip! ik ga het eens proberen
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2161
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » za 1 jan, 2011 20:18

Eén en ander komt ook door het verbuigen van de bevestigingspunten van de scharnieren.
Zeker bij een door wind open geslagen deur.
Het is best moeilijk die weer terug in model te krijgen.
Bij mijn eend heb ik een smal strookje van het rubber afgeknipt om dit vouwen tegen te gaan.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1873
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » vr 3 jun, 2011 18:53

Dit weekeinde heb ik eindelijk eens de laatste delen van de eend willen spuiten. Dit zijn een achterklep en de rechter achterdeur. Ik heb het plaatwerk geschuurd en geplamuurd. Daarna met een primer uit de spuitbus de bewerkte plekken in gespoten. Hierbij kreeg ik een krakelee effect in de primer. Opnieuw schuren en in dunne lagen opbouwen. Nog steeds krakelee. Dit heb ik zowel bij de achterklep die blauw is geweest en al met een 2k lak wit is gespoten als met een originele witte deur. Het krakelee ontstaat alleen op de plaatsen waar ik heb geschuurd en dan op de overgang van de onderste originele laklaag naar de bovenste originele laklaag. Ik heb primer gebruikt van professionele kwaliteit en ook Motip primer. De achterklep heb ik in eerste instantie ook met deze primer bewerkt zonder problemen daarna wit gespoten met 2k lak, maar omdat ik nog een deukje ontdekte toch die plek weer opgeschuurd en geplamuurd. pas toen kreeg ik de problemen. Weet iemand een oplossing of zal ok maar een blik verf afbijt gaan halen en vanaf een blanke plaat de verflagen gaan opbouwen.

Afbeelding
Afbeelding
Schultenbräu das ist mein Bier !

Art
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 31 aug, 2010 19:09
Locatie: noordwijk z-h

Bericht door Art » vr 3 jun, 2011 20:19

Kan het niet zijn dat het em in de plamuur zit die je gebruikt hebt?
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale

AK350
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 688
Lid geworden op: vr 5 aug, 2005 20:20
Locatie: Schinnen

Bericht door AK350 » vr 3 jun, 2011 21:54

Dit effect krijg je meestal als 2 verschillende laksoorten met elkaar reageren.
De deur volledig blank maken lijkt mij overbodig, enkel gladschuren en de juiste primer als tussenlaag.
Nu ben ik geen lakspecialist en durf ik niet te zeggen welke primer je het best kunt nemen.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1873
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » vr 3 jun, 2011 23:05

Op de plamuur blijft de primer goed zitten.
Enkel op de overgang van de onderste verflaag naar de bovenste laag zie je de primer los komen.
Op de foto is aan de linkerkant (de donkere vlek) blanke plaat met een dunne laag primer, iets meer naar rechts de beige laag is de onderste verflaag en de witte laag rechts is de bovenste verflaag van de deur.
De in eerste instantie gebruikte primer is bij een zaak gekocht die normaal alleen aan schadeherstel bedrijven levert. Dus professioneel spul. Deze leverancier weet ook geen oplossing.
Ik heb deze primer bij alle herstel werkzaamheden aan de eend gebruikt en nog nergens last van gehad. De Motip primer geeft hetzelfde resultaat. Ook is het vreemd dat zowel de achter klep als de deur dit probleem geeft. Ik heb het idee dat de primer reageert op de originele Citroen lak, maar waarom heb ik dan bij de andere plaatdelen geen problemen gehad?

Plaats reactie