Het is even geleden dat ik op dit topic ben geweest. Het probleem met het naar binnen krullen van de deur rubbers is nog steeds niet opgelost. Het beugeltje waar Gerard het over had ziet er zo uit (originele Gerard tekening).

Ik kon mij herinneren dat ik vroeger wel eens zoiets aan de deur had zien zitten. Ik heb dit nagemaakt met een haarspeld van mijn dochter. Echter had dit geen effect op het krullen van het rubber.

Na montage van een andere linker deur, bleek deze nog meer last van het naar binnen krullen te hebben. Deze deur was voorzien van een nieuw rubber.
Bij de rechter deur is het probleem zo goed als opgelost doordat de rubber als de deur dicht zit wat naar buiten buigt en het rubber deze stand wat heeft aangenomen.
Bij de linker deur is in middels het rubber gaan scheuren door het veelvuldig dubbel gevouwen worden bij het sluiten van de deur. Hier moet dus weer een nieuw rubber op gemonteerd worden.
Ik heb geprobeerd het krullen van het rubber te voorkomen door de deur zoveel mogelijk naar voren te stellen, zoveel mogelijk naar achteren, rubber in de talk poeder zetten en vulplaatjes tussen de scharnieren en de deur. Dit laatste had wel wat effect maar loste het probleem niet geheel op. Ik heb inmiddels een nieuw gespoten rechter voorportier liggen en ben benieuwd of deze ook problemen gaat geven. Binnenkort maar eens het rubber er in gaan prutsen en in de auto monteren.
In de tussen tijd ook een andere achter bumper gemonteerd, een smalle zoals dat op een Speciaal ook hoort te zitten. Ziet er een stuk beter uit. Nu nog een rechter achterdeur en de achterklep spuiten, binnenbekleding er in lijmen, vloermatten op maat snijden en dan is de eend voorlopig klaar
Ik heb nog een reserve koplampsteun liggen, deze wil ik inkorten op de maat van vóór de vierkante koplampen. Ik heb ergens gelezen dat je elke zijde 60 mm moet inkorten, maar dat lijkt mij wat veel. De motorkap kan er dan maar zeer krap tussen door. Heeft iemand hier gegevens van?