Pagina 4 van 6
Geplaatst: do 10 jan, 2013 22:24
door henk
marcopr schreef:Standaard geeft Citroen aan om besteleenden vrij hoog af te stellen met de achterste trekogen. Circa 10 cm hoger (onder de as gemeten) dan een berline. Dit vanwege het laadvermogen. Dit staat onbeladen wel vreemd. Vanaf de dealer weden nieuwe besteleenden meestal lager afgesteld afgeleverd omdat 'men' dit mooier vind/vond.
Goed idee: ik zet de achterkant gewoon wat hoger dan standaard bij een eend. Ik vind dat voor een besteleend ook wel beter staan; het hoort er eigenlijk wel bij.
Geplaatst: vr 11 jan, 2013 07:46
door rusty
henk schreef:Vandaag chassisband gelegd en de koets weer teruggezet op het chassis. Wilde dit weekend verder met het aansluiten van de bedrading. Ik kom er nu pas achter dat de middenbalk (voorste balk van de laadruimte) over de gordelaansluitpunten in het chassis loopt. Dit betekent dus geen gordels! Hoe los ik dit nu op? Ik wil eigenlijk geen gat slijpen in de balk (is nog origineel). Ik kan natuurlijk het deel met de aansluitpunten uit het chassis slijpen en dit iets verderop er weer inlassen maar zit de gordel dan wel strak? Heeft iemand een goed idee?
in het chassis zitten ook verstevigingsbalken voor de gordelbevestiging, dus dat gaat niet zomaar. kun je geen platte strip (3 ov 4 mm) aan de gordelbevestiging schroeven die onder de balk naar voren komt en daar je gordels aan vast maken?
greetzzzzzz
Rusty
Geplaatst: vr 31 jan, 2014 10:09
door Meeuw
Hi Henk!
Hoe staat het met het project? Ben benieuwd naar het eindresultaat en ik mis de body toch wel een beetje hoor
De Barbot schiet aardig op.....
Geplaatst: zo 2 feb, 2014 19:19
door henk
Meeuw schreef:Hi Henk!
Hoe staat het met het project? Ben benieuwd naar het eindresultaat en ik mis de body toch wel een beetje hoor
De Barbot schiet aardig op.....
Hoi!
prima! het is veel werk, maar leuk en ontspannend. Ik ben nu bezig met de nieuwe kabelboom; veel werk. Hierna opbouwen en keuren. Heb wel veel moeten vervangen
. Bodemplaat achter, complete achterbalk, achterschermen, beide binnenschermen, beide bodemplaten, voetenbak, dorpels, schutbord. Alles is roestvrij gemaakt en gespoten (grise). Ik hoop voor Gemert klaar te zijn (maar het kan ook best zijn dat het nog eventjes duurt
). Want als die klaar is: wat dan....
.
Geplaatst: zo 2 feb, 2014 20:42
door Meeuw
Hi Henk,
Je hebt dus een hoop werk eraan gehad? Nou ja, het is wel 60 jaar oud spul en in feite uniek. Wat je doet is dus een mooi stuk erfgoed bewaren waar je nog jaren plezier aan kan beleven. Ik hoop je in ieder geval op Gemert te treffen!
En als je dan klaar bent? Dan gewoon aan een Sahara of een Voisin beginnen (of een combi daarvan)
Ben je zeker een tijdje onder de pannen en het is leuk om daarna ermee te rijden.
Ik ken trouwens het gevoel, ik zit inmiddels ook te broeden op wat ik daarna wil gaan doen, wellicht een 2cv6 Barbot uit geheel nieuw materiaal met injectie en compressor om mee te racen of een u23 robustacier (Heuliez) als autotransporter voor de Barbot(s)
Maar dan moet ik eerst een zak met geld vinden
Geplaatst: za 1 nov, 2014 16:18
door henk
Even een update.
Nog te doen: voorruit plaatsen rubber (net bij het plaatsen van de voorruit rubber stuk getrokken
), rubbers achterdeuren, kentekenverlichting, voorportieren (zelfmoord of standaard?).
Spatborden en motorkap (ribbel) zijn gerestaureerd en gelakt. Motorkap kan alleen niet dicht (standaard luchtfilter 602-blok is te groot!), kan er een kleiner filter op?
Geplaatst: za 1 nov, 2014 23:16
door marcopr
welk bouwjaar is het chassis? na 1964 (?) hebben de (be-)keurende instanties moeite met zelfmoord deuren. Zelfmoord deuren zijn overigens de enige juist openende deuren.
Geplaatst: zo 2 nov, 2014 10:06
door Bull Frog Bleu
Gezien de avater van 1986. Als hij langs de RDW moet zouden ze er moeilijk over kunnen doen. Zou jammer zijn als je er moderne deuren in moet zetten.
Luchtfilter zou je kunnen verplaatsen naar achteren of een ander alternatief fitertje erop. Kijk naast luchtfilter ook naar je koplampsteun en kapje van de dynamo. Deze moeten ook worden aangepast op een ribbelkap.
Geplaatst: zo 2 nov, 2014 11:28
door Ed147
Voordat de deuren en in gaan, eerst maar eens navragen wat mag?
Als het niet anders kan, zou ik er toch maar de modernere deuren in hangen.........
Ben bang dat de originele deuren niet door de keuring komen.
Geplaatst: zo 2 nov, 2014 12:31
door Thijs
Voor de APK is het geen probleem maar bij de RDW misschien wel.
Er zijn wel kit-cars die met zelfmoord deuren langs de RDW komen.
Voglietta bijvoorbeeld.
Geplaatst: zo 2 nov, 2014 15:07
door henk
Bull Frog Bleu schreef:Gezien de avater van 1986. Als hij langs de RDW moet zouden ze er moeilijk over kunnen doen. Zou jammer zijn als je er moderne deuren in moet zetten.
Luchtfilter zou je kunnen verplaatsen naar achteren of een ander alternatief fitertje erop. Kijk naast luchtfilter ook naar je koplampsteun en kapje van de dynamo. Deze moeten ook worden aangepast op een ribbelkap.
boutjes cilinderkappen zitten ook in de weg
Geplaatst: zo 2 nov, 2014 15:10
door henk
Ed147 schreef:Voordat de deuren en in gaan, eerst maar eens navragen wat mag?
Als het niet anders kan, zou ik er toch maar de modernere deuren in hangen.........
Ben bang dat de originele deuren niet door de keuring komen.
klopt: maar met moderne deuren doe ik er dan ook bijpassende spatborden en motorkap op. Jammer is alleen dat moderne deuren alleen passen door het krulscharnierdeel van de b-stijl in z'n geheel weg te slijpen! Er is dus geen weg terug!
Geplaatst: zo 2 nov, 2014 15:11
door gillis
He Henk, Heb ik er overheen gelezen of zie ik het verkeerd...
lijkt of jij je project aanbied op de Markt?
Net niet af en toch van de hand doen?
Geplaatst: zo 2 nov, 2014 15:14
door Bull Frog Bleu
boutjes cilinderkappen zitten ook in de weg
Dat is waar ook. Inkeping in spatborden is ook nodig omdat een 6je breder is. Heb nog wel van die dichte liggen waar dat gedaan is.
Geplaatst: zo 2 nov, 2014 15:15
door henk
Bull Frog Bleu schreef:Gezien de avater van 1986. Als hij langs de RDW moet zouden ze er moeilijk over kunnen doen. Zou jammer zijn als je er moderne deuren in moet zetten.
Luchtfilter zou je kunnen verplaatsen naar achteren of een ander alternatief fitertje erop. Kijk naast luchtfilter ook naar je koplampsteun en kapje van de dynamo. Deze moeten ook worden aangepast op een ribbelkap.
Klopt. Maar gezien de mogelijkheid van verplichte moderne deuren wacht ik daar nog even mee (moderne deuren betekent voor mij ook moderne spatborden en motorkap, en dan past alles weer.
Ik vind het alleen niet zo mooi, en spatborden en ribbelkap liggen al klaar om gemonteerd te worden. Maar ja, soms ....