peter zijn ami 8 break te koop
-
- Regelmatige poster
Zo weer even tijd voor een update.
Vanavond ben ik weer bezig geweest. Ik heb nou bijna alles wel in de Fertan gezet en dat schoongemaakt.
Ik had nog even een vraagje over de dakrand. Daar heb ik de kitrand nu uit en ik dacht als ik nu eerst primer daar op doe en dan een nieuwe kitrand erin en daar dan weer over heen verven. Doen of juist niet?
Ik heb nu een deur geschuurt en nog her en der een beetje Fertan over. Volgende week schoonmaken, ontvetten en in de primer.
Vanavond ben ik weer bezig geweest. Ik heb nou bijna alles wel in de Fertan gezet en dat schoongemaakt.
Ik had nog even een vraagje over de dakrand. Daar heb ik de kitrand nu uit en ik dacht als ik nu eerst primer daar op doe en dan een nieuwe kitrand erin en daar dan weer over heen verven. Doen of juist niet?
Ik heb nu een deur geschuurt en nog her en der een beetje Fertan over. Volgende week schoonmaken, ontvetten en in de primer.
-
- Regelmatige poster
Weer even tijd voor een update.
Ik ben nog steeds wel bezig geweest. Eerst de deuren weer schuren en in de fertan gezet.

Wielkasten achter in de tectyl

Thuis heb ik de voorkant en zijschermen geschuurd en in de fertan gezet. Nu primer op.

Toch niet zo goed ontvet als ik had gedacht

Zo heb ik meer van die blaasjes. Shit kan ik weer schuren. Nog iemand tips om goed te ontvetten? Nu doe ik met een schone doek afnemen met wasbenzine. Daarna laat ik het gewoon drogen.
Ik ben nog steeds wel bezig geweest. Eerst de deuren weer schuren en in de fertan gezet.

Wielkasten achter in de tectyl

Thuis heb ik de voorkant en zijschermen geschuurd en in de fertan gezet. Nu primer op.

Toch niet zo goed ontvet als ik had gedacht

Zo heb ik meer van die blaasjes. Shit kan ik weer schuren. Nog iemand tips om goed te ontvetten? Nu doe ik met een schone doek afnemen met wasbenzine. Daarna laat ik het gewoon drogen.
-
- Regelmatige poster
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
het moet er inderdaad helemaal af. Of je moet dus dezelfde lak gebruiken als dat er op zat (en dat is waarschijnlijk een lak op alkyd (=terpentine) basis.
En, Fertan is geen primer. Fertan is een roestomzetter die de luchtgaatjes in het roestende object opvult, waardoor het roesten van binnenuit wordt gestopt. Vervolgens moet je de laag met een vochtige doek afnemen, hier een geschikte (alkyd of acryl) primer op doen en dán pas kun je het lakken. Lak op Fertan valt er gewoon weer af. (hecht niet omdat Fertan op alcoholbasis is)
En, Fertan is geen primer. Fertan is een roestomzetter die de luchtgaatjes in het roestende object opvult, waardoor het roesten van binnenuit wordt gestopt. Vervolgens moet je de laag met een vochtige doek afnemen, hier een geschikte (alkyd of acryl) primer op doen en dán pas kun je het lakken. Lak op Fertan valt er gewoon weer af. (hecht niet omdat Fertan op alcoholbasis is)
-
- Regelmatige poster
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
-
- Heavy user
maarrr... er is toch ook zoiets als schakelprimer ofzo??? ik bedoel, ik heb nog nooit een restauratietopic gezien waarbij alles echt helemaal tot op het metaal werd terug geschuurd en volgens mij word er tegenwoordig alleen nog maar met 2k gespoten toch?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Regelmatige poster
-
- Veelvuldig poster
@ ...Zo. Nog iemand tips om goed te ontvetten? Nu doe ik met een schone doek afnemen met wasbenzine..
is wasbenzine ook een olieproduct ?? dus of dat goed ontvet..??
Volgens mij kun je het beste met ammoniak ontvetten.
is wasbenzine ook een olieproduct ?? dus of dat goed ontvet..??
Volgens mij kun je het beste met ammoniak ontvetten.
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.