Pagina 5 van 5

Geplaatst: zo 8 jun, 2014 22:07
door Erasmo
Geldt dat voor alle motoren? Aangezien ik daar op de site eigenlijk alleen maar 6-jes zie.

Geplaatst: ma 9 jun, 2014 09:17
door 2896BH33
Het nokkenasprofiel van de 2CV-motor lijkt te vallen in de categorie "Top Secret"; veel informatie erover is niet te vinden. Toch heb ik zo'n donker bruin vermoeden dat het antwoord op jouw laatste vraag "Ja" moet zijn.

Geplaatst: ma 9 jun, 2014 15:48
door Erasmo
2896BH33 schreef:Het nokkenasprofiel van de 2CV-motor lijkt te vallen in de categorie "Top Secret"; veel informatie erover is niet te vinden. Toch heb ik zo'n donker bruin vermoeden dat het antwoord op jouw laatste vraag "Ja" moet zijn.
Er is wel meer schaars, probeer maar eens een pakkingset te vinden :roll:

Maar stel dat het wel zo is, dan zijn twee nokken niet zo goed meer.

Geplaatst: ma 9 jun, 2014 22:48
door 2896BH33
Ja, het lijkt erop dat 1 cilinder het minder goed zal goed dan de andere. Maar wat Citroën zelf aan totelerantie hanteerde is mij niet bekend. Je zou meerdere nokkenassen moeten meten om daarover iets zinnigs te kunnen zeggen.

Pakkingset? Neo Retro heeft zo iets.

Geplaatst: zo 15 jun, 2014 14:38
door Erasmo
Helaas heb ik maar één 435cc nokkenas liggen hier. De historie van de motor is niet bekend dus ik durf hem eigenlijk ook niet terug te bouwen zonder confirmatie nu, vooral omdat ie buiten de toleranties van een 6-as is.

Geplaatst: di 22 jul, 2014 21:25
door Erasmo
Ondertussen niet stilgezeten:

Afbeelding

Afbeelding

Eerste carterhelft schoon op wat pakkingrandjes na. Niet mijn favoriete werk, dat poetsen maar met een muziekje en een pintje erbij is het uit te houden.

Geplaatst: wo 23 jul, 2014 09:45
door Hilke
Ohh, dat vind ik JUIST heerlijk om te doen, tenminste eer van je werk hehe.

Goed bezig.

Geplaatst: wo 23 jul, 2014 10:06
door Erasmo
Het is wel bevredigend werk maar er gaat zo veel tijd in zitten...

Geplaatst: wo 23 jul, 2014 12:47
door marcopr
Schoonmaken kost altijd waanzinnig veel tijd.
Qua tijd staat schoonmaken met stip bovenaan als je wat dan ook van je eend gaat restaureren/herstellen.
Maar een onderdeel dat schoon is ziet er geweldig uit en het werkt wel zo prettig.

Geplaatst: wo 23 jul, 2014 18:23
door Boudewijn
Het is misschien vervelend werk, maar je mag trots zijn op het resultaat.
Ik ben met een versnellingsbak bezig geweest, maar kreeg niet het resultaat wat jij bereikt. Wat voor een schoonmaak middel gebruik je ? of doe je het alleen met een tandenborstel?

Geplaatst: zo 27 jul, 2014 12:23
door Erasmo
Een combinatie van Dasty, lampolie, een tandenborstel en te veel vrije tijd.

Geplaatst: zo 27 jul, 2014 16:04
door Erasmo
Die tijd was er niet vandaag dus ik ben maar even met een fles dasty naar de wasstraat gefietst. Het voordeel is dat je dan in een paar seconden een groot oppervlak kan behandelen, na een tiental seconden intrekken kun die dikke lagen aangekoekte olie er in een wip van afspuiten. Zaligmakend is het niet maar ruim 80% is al weg nu.

Ik doe het trouwens in de wasstraat en niet thuis met de hogedrukreiniger omdat het door de vorm van het blok alle kanten opspuit en bij wasstraten wordt de olie uit het spoelwater afgevangen.

Geplaatst: zo 27 jul, 2014 19:17
door Erasmo
Ter informatie, kwam toevallig dit filmpje tegen van onze Zutphense vrienden:

https://www.youtube.com/watch?v=o0sInPNT9Pw

Ze laten erg duidelijk zien hoe je het carter weer terug in elkaar bouwt.

Geplaatst: zo 27 jul, 2014 19:53
door AZL57
Als je blok schoon is kun je nu je tanden weer poetsen ;-)

Geplaatst: zo 27 jul, 2014 23:07
door Erasmo
Mag onderhand ook wel weer :D Wellicht is met een elektrische tandenborstel je blok ook sneller schoon :P