Pagina 5 van 6

Geplaatst: wo 21 mar, 2012 11:16
door Rossero
Laatst moest ik uitzoeken wat er mis was bij een Burton. Alles nagelopen, uiteindelijk bleek het vlotter vast te zitten en de tank leeg te zijn. Als je de auto schud moet je je tankmeter zien bewegen als er benzine in zit! Als hij niet beweegt is je vlotter kapot en je tank leeg. In ieder geval, bijvullen kan nooit kwaad!

edit:
niet al te veel bijvullen, dat is weer onhandig als je je tank er uiteindelijk toch nog onder vandaan moet halen.

Geplaatst: wo 21 mar, 2012 20:10
door Rens
Ik heb de tank tot twee maal toe bijgevuld, dus een liter of tien moet er wel inzitten.

Ik ga nu de tank eruit halen ...

Geplaatst: wo 21 mar, 2012 21:23
door marcopr
Gebruik een stuen onder de tank als je hem loshaalt, of een krik zodat hij niet op de grond valt. En let op je benzine.

Geplaatst: wo 21 mar, 2012 22:40
door Rens
Nou het lijkt gelukt! Een stukje verbindingsslang van 5 cm lang die een cm was ingescheurd aan beide kanten, lijkt de boosdoener.

Wat een klus is dat zeg! Alle bouten draaiden allemaal wel, maar de tank was niet te bewegen zonder alle bouten volledig los te draaien. Daardoor kwam het drama aan het einde, namelijk om de bouten in de achteras vast te draaien met nog een paar liter benzine in de tank.

Benzine zat er ieg genoeg in! Ik heb twee tankjes leeg geschonken in jerrycans en nog zat er benzine in (Niet ideaal ivm gewicht).

Ik heb nu nog niet geprobeerd of de motor inmiddels loopt, want ik heb geen accu beschikbaar om te starten. Hopelijk kan ik snel een auto regelen met startkabels en kunnen we besluiten dat dit het was.... ;)

Dank voor de tips en het meedenken! Ik laat het snel horen als de motor weer bromt (of niet).

Nog tips voor het starten nu?

Geplaatst: wo 21 mar, 2012 22:58
door David
Rens schreef:Nou het lijkt gelukt! Een stukje verbindingsslang van 5 cm lang die een cm was ingescheurd aan beide kanten, lijkt de boosdoener.

Nog tips voor het starten nu?
Had ik en nog een ander het dus meteen goed, dat rottige stukje bovenop de tank!!

Hoezo een andere auto nodig om te starten???
Je hebt toch een slinger!!!

Aanslingeren die handel!!

Geplaatst: do 22 mar, 2012 06:26
door Rens
Ja, dat is waar! Helaas past de slinger die ik heb niet door het rooster van de motor ... :( Dat zijn nog van die schoonheidsklusjes die ik langzamerhand aan het fixen ben. Eigenlijk moet heel de motor worden opgeknapt. Misschien dat ik er zelfs wel een andere motor in zet (for the time being).

Geplaatst: do 22 mar, 2012 07:58
door marcopr
Goed dat het je gelukt is, dikke duim voor jezelf dus!

Geplaatst: do 22 mar, 2012 19:34
door David
OK maarrruuhhh laat even weten of ie het nu doet!

Geplaatst: ma 2 apr, 2012 22:36
door Rens
Hij doet het!!!!!!!!!!!! Na een poging met een kapotte startkabel, is het vanmiddag gelukt! Na 3 x starten, liep het motortje als een zonnetje! :)

Na een langere rit, was de accu nog niet bijgeladen, dus moest de tweede keer worden aangeduwd (geen probleem). Misschien is de accu wel definitef overleden, maar ik ga binnenkort naar een plek waar ik de eend een goeie beurt ga geven. Ook kwam ik achter een trilling in de uitlaat. Allemaal punten van aandacht voor de volgende beurt!

MAar belangrijk: hij doet het weer. Het was dus de benzinetoevoer vlak boven de tank!

Geplaatst: di 3 apr, 2012 10:33
door David
Nou gefeliciteerd!

Voor een kapotte accu kun je ook gewoon naar de Halfords lopen.
Daar hoef je je auto geen beurt voor te laten geven!

Fijn dat je weer kunt rijden!

Rijd je de bollenrit van de 2CV Club mee?

Greetz David

Geplaatst: di 3 apr, 2012 15:43
door Rens
@David: Dank! Een nieuwe accu is misschien wel nodig, maar wat meer liefde en verzorging na een winter stilstand is geen overbodige luxe! Ik wil de eend gelijk klaar maken voor de zomer (en vakantie).

Helaas kan ik niet met de bollenrit, maar ik ga zeker proberen dit jaar een ritje mee te pakken! :)

Dank voor alle hulp nogmaals!

Geplaatst: di 3 apr, 2012 15:46
door David
Nou succes in ieder geval :lol:

Geplaatst: di 3 apr, 2012 16:25
door gelemotor
Ik zou ook eens andere bougie kabels proberen, ik vervang ze elk jaar en gebruik siliconen kabels.
Het starten gaat daarna zooooveel beter.....
maar dit verhaal geldt meer bij kou en regen.
Maar misschien helpt het??

Gr, Luc

Ben al te laat geloof ik met de reactie.......

Geplaatst: di 3 apr, 2012 18:45
door Rens
@gelemotor Op zich staat de eend altijd binnen en start de motor perfect. Misschien dat ik het wel ga doen met de beurt die gaat komen.

Geplaatst: di 3 apr, 2012 18:51
door gelemotor
Rijd je de bollenrit van de 2CV Club mee?

Greetz David[/quote]

Hai David,

Ik rij wel mee, en zou het wel leuk vinden om je even live te ontmoeten na je handige tips.
Als je mij even aanschiet is misschien wat handiger dan dat ik jou zoek??
Iemand met een flinke bos rode haren en bijna 2 meter zie je niet zomaar over het hoofd namelijk......\Of ben jij ook makkelijk herkenbaar??

Tot later

Luc