
AZU 1958 motorrevisie
Dank je J.P.
Vandaag een mooi stuk gereden en het blok loopt prima. Wel blijft de ampère meter vreemd doen. Ergens een contact storing in het circuit. Alles nog maar nalopen den ik.
Ook de koppeling beter afstellen, Ik heb het idee dat hij net niet goed ontkoppeld, dus er zijn teveel tantden gepoetst onderweg.
Vandaag een mooi stuk gereden en het blok loopt prima. Wel blijft de ampère meter vreemd doen. Ergens een contact storing in het circuit. Alles nog maar nalopen den ik.
Ook de koppeling beter afstellen, Ik heb het idee dat hij net niet goed ontkoppeld, dus er zijn teveel tantden gepoetst onderweg.
tweeceevees zijn leuk!
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
@Marcopr, ik ben ook begonnen met het opknapppen van de motor van mijn AZU (bj 62, 15 pk
), ik haal de boel overigens niet los, alleen maar schoonmaken en de keerringen vervangen. Ik laat zelfs de koppen zitten, eerst maar eens kijken of die gaan lekken, dan kan het altijd nog, blok liep ook goed....
Wat heb jij met de ventilator gedaan? Ik wou hem zelf weer zwart maken, maar die van jou lijkt wel alleen maar schoongemaakt te zijn, vind dat ook wel aardig staan.......
Ook staan er bij mij bovenop de koeltunnel 2 (ooit) witte circels geverfd, is dat origineel Citroen, of huisvlijt?

Wat heb jij met de ventilator gedaan? Ik wou hem zelf weer zwart maken, maar die van jou lijkt wel alleen maar schoongemaakt te zijn, vind dat ook wel aardig staan.......

Ook staan er bij mij bovenop de koeltunnel 2 (ooit) witte circels geverfd, is dat origineel Citroen, of huisvlijt?
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
Hey Bertje, Klinkt logisch. Zelf heb ik er jaren mee gereden zonder dat ik er iets aan gedaan hebt. Als het blok goed loopt hen niet te veel olie lekt hoef je er niets aan te doen tenslotte
.
Kijk er alleen niet vreemd van op als de brilrubbers gaan lekken. Die waren bij mij keihard.
De fan heb ik alleen schoongemaakt. Dat vond ik mooier dan zwart verven. Het blokje werd te netjes
. Koelhuis en rooster wel geverfd omdat ik eraan gelast heb.
De cirkels zeggen mij niks. Mogelijk huisvlijt. Kan je geen logische reden bedenken voor een eventuele reden?
Trouwens, Mijn koppeling is goed afgesteld inmiddels en het dansen van de apèremeter kwam doordat de fan de draad vanaf de dynamo aan het doorslijten was
.
Een 19 mm carburateur gemonteerd en wacht nu tot de pekel echt weg is.
Wat zit er bij jou op als carb?

Kijk er alleen niet vreemd van op als de brilrubbers gaan lekken. Die waren bij mij keihard.
De fan heb ik alleen schoongemaakt. Dat vond ik mooier dan zwart verven. Het blokje werd te netjes

De cirkels zeggen mij niks. Mogelijk huisvlijt. Kan je geen logische reden bedenken voor een eventuele reden?
Trouwens, Mijn koppeling is goed afgesteld inmiddels en het dansen van de apèremeter kwam doordat de fan de draad vanaf de dynamo aan het doorslijten was

Een 19 mm carburateur gemonteerd en wacht nu tot de pekel echt weg is.
Wat zit er bij jou op als carb?
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
Ik heb er nog niks, nou ja, 50 meter mee gereden
, maar het blok klinkt nog zo gezond en loopt goed dat ik dus besloten heb om er verder niks aan te doen.
Overigens ligt de auto uit elkaar, het is een restauratieproject.
Die witte cirkels hebben volgens mij geen enkel doel, maar ik denk dat ik ze toch maar niet weg verf, horen nu bij de auto, ben alleen benieuwd of het al dan niet origineel is....
Ik heb er een 19 mm carburateur op zitten, deze zat erop en hoort volgens 'de boeken" ook bij dit bouwjaar
Wel heeft het carburateurasje wat speling, maar die lever ik in bij de EEEC, die hebben daar wel een oplossing voor.
Ik laat mijn fan ook maar ongeverfd, vind het wel leuk staan, de koeltunnel en het rooster pak ik wel aan.

Overigens ligt de auto uit elkaar, het is een restauratieproject.
Die witte cirkels hebben volgens mij geen enkel doel, maar ik denk dat ik ze toch maar niet weg verf, horen nu bij de auto, ben alleen benieuwd of het al dan niet origineel is....
Ik heb er een 19 mm carburateur op zitten, deze zat erop en hoort volgens 'de boeken" ook bij dit bouwjaar

Wel heeft het carburateurasje wat speling, maar die lever ik in bij de EEEC, die hebben daar wel een oplossing voor.
Ik laat mijn fan ook maar ongeverfd, vind het wel leuk staan, de koeltunnel en het rooster pak ik wel aan.
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
@Gerard, bedankt voor deze info, de circels blijven, ik probeer zoveel mogelijk originele details te bewaren, daar hoort dit dus ook bij
@Marcopr, wat is de topsnelheid van jouw AZU?
Ik begrijp dat jij een 12 pk hebt met een iets grotere carburateur, maar de mijne zou een iets hogere compressie moeten hebben en met de zelfde carburateur als jij gebruikt ben ik wel benieuwd wat mij staat te wachten


@Marcopr, wat is de topsnelheid van jouw AZU?
Ik begrijp dat jij een 12 pk hebt met een iets grotere carburateur, maar de mijne zou een iets hogere compressie moeten hebben en met de zelfde carburateur als jij gebruikt ben ik wel benieuwd wat mij staat te wachten


2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
Ik heb tot nu alleen met de standaard 17mm carburateur gereden. Nog niet met de 19 mm. Wel al vele jaren, iclusief wat tripjes naar Frankrijk. Daar ben je Elvis hoor, als je een dorpje binnenrijd. Mensen beschouwen je direkt als de grootste vriend van Frankrijk die er bestaat. IHeel veel mensen laten alles even de boel de boel als je langskomt, of nog liever even stopt voor een baguetje.
Hij rijdt op vlakke weg zonder tegenwind 75 op de teller. Belading maakt niet veel uit. Snelwegen rij ik alleen als ik een rivier over moet steken en er is geen redelijk alternatief in de buurt. Daar ben ik echt te langzaam vooor, ook omdat een brug een oprit heeft
. Dan probeer ik een vrachtwagen te slipstreamen.
De wagen heeft goede trekkracht tot 65 kmh, daarboven is het puur overdrive en bij vals plat, tegenwind oid dan blijf ik schakelen tussen 3 en 4.
Ik vind het over het algemeen heerlijk rijden. Het snort lekker, veert super en het is absoluut anders als alles wat je hiervoor gereden hebt. Maar als je in een 2cv6 overstapt is dat een bruut overpowered snelheidsmonster.
Ik heb nu circa 500 km met het gereviseerde blok gereden, er gaat nieuwe olie op en ik zal de kleppen (heet!) en puntjes nog maar eens stellen. En dan met de 19mm carb erop weer aan het rijden wordt vervolgd.
Ik ga ervan uit dat jou 13,5 pk blok net voor dat zetje over de 80 km gaat zorgen.
Gooi er alsjeblieft niet een groter blok in, juist dat ondergemotorisseerde maakt voor mij het wagentje zo leuk. Het is een heel puur kaal motorblokje. Ik denk dat jij dat ook wel waardeerd.
Hij rijdt op vlakke weg zonder tegenwind 75 op de teller. Belading maakt niet veel uit. Snelwegen rij ik alleen als ik een rivier over moet steken en er is geen redelijk alternatief in de buurt. Daar ben ik echt te langzaam vooor, ook omdat een brug een oprit heeft

De wagen heeft goede trekkracht tot 65 kmh, daarboven is het puur overdrive en bij vals plat, tegenwind oid dan blijf ik schakelen tussen 3 en 4.
Ik vind het over het algemeen heerlijk rijden. Het snort lekker, veert super en het is absoluut anders als alles wat je hiervoor gereden hebt. Maar als je in een 2cv6 overstapt is dat een bruut overpowered snelheidsmonster.
Ik heb nu circa 500 km met het gereviseerde blok gereden, er gaat nieuwe olie op en ik zal de kleppen (heet!) en puntjes nog maar eens stellen. En dan met de 19mm carb erop weer aan het rijden wordt vervolgd.
Ik ga ervan uit dat jou 13,5 pk blok net voor dat zetje over de 80 km gaat zorgen.
Gooi er alsjeblieft niet een groter blok in, juist dat ondergemotorisseerde maakt voor mij het wagentje zo leuk. Het is een heel puur kaal motorblokje. Ik denk dat jij dat ook wel waardeerd.
tweeceevees zijn leuk!
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
Ik vind mijn 2CV6 vergeleken met mijn acadiane al een ongkend racemonster, dus als de AZU klaar is, word dat nog wat
Ik ben zeker niet van plan om de originele techniek te gaan vervangen, hoewel ik wel snap dat het veel gedaan word.
Maar wat je zegt, juist het gebrek aan vermogen is juist weer zo leuk, en dat samen met het oude veersysteem
Wel hoop ik dat ie tenminste (uiteindelijk?) de 80 haalt, want dan kan je er net iets meer mee
De mijne zou zelfs 15 pk moeten hebben, ik heb (volgens de boekje's he) een iets hogere compressie (=13.5 pk) en de 19 mm carburateur zou daar nog 1.5 pk bij moeten doen
Het gaat helaas nog wel even duren voordat dit wagentje weer op de Nederlandse weg word losgelaten
Als je foto's wilt zien: http://www.citroenazu.nl/index.php?topic=841.0


Ik ben zeker niet van plan om de originele techniek te gaan vervangen, hoewel ik wel snap dat het veel gedaan word.
Maar wat je zegt, juist het gebrek aan vermogen is juist weer zo leuk, en dat samen met het oude veersysteem

Wel hoop ik dat ie tenminste (uiteindelijk?) de 80 haalt, want dan kan je er net iets meer mee

De mijne zou zelfs 15 pk moeten hebben, ik heb (volgens de boekje's he) een iets hogere compressie (=13.5 pk) en de 19 mm carburateur zou daar nog 1.5 pk bij moeten doen

Het gaat helaas nog wel even duren voordat dit wagentje weer op de Nederlandse weg word losgelaten

Als je foto's wilt zien: http://www.citroenazu.nl/index.php?topic=841.0
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
- dezilverlinde
- Regelmatige poster
- Berichten: 220
- Lid geworden op: wo 24 aug, 2011 07:28
- Locatie: Heeze
- Contacteer:
Wat een gave azu! Echt een parel! Ongelofelijk hoe iets zo mooi kan worden door de zon!
Gesproken over ondergemotoriseerd, mijn dyane is een 4, met een versleten motortje was het geen doen. Maar nu met een willekeurig ander viertje erin is het een genot. Niet snel 85 km per uur na 5 km lang plankgas max. (heb een imperiaal erop). Maar ik kwam er bij toeval achter dat hij sterk is als trekauto. Moest mijn hy uit de schuur trekken voor foto's. (te koop). Moest over een drempel heen. De dyane en een spanband en trekken maar. Ging echt heel goed. Stond ervan te kijken....
Gesproken over ondergemotoriseerd, mijn dyane is een 4, met een versleten motortje was het geen doen. Maar nu met een willekeurig ander viertje erin is het een genot. Niet snel 85 km per uur na 5 km lang plankgas max. (heb een imperiaal erop). Maar ik kwam er bij toeval achter dat hij sterk is als trekauto. Moest mijn hy uit de schuur trekken voor foto's. (te koop). Moest over een drempel heen. De dyane en een spanband en trekken maar. Ging echt heel goed. Stond ervan te kijken....
Dyane 435 luxe 1974 sold
Hy 1977 sold
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
Acadiane 1980 grijs VL-130-S
2CV6 Club 1983 wit JP-78-DH
2CV AZ 1959 Blue Glacier
Hy 1977 sold
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
Acadiane 1980 grijs VL-130-S
2CV6 Club 1983 wit JP-78-DH
2CV AZ 1959 Blue Glacier
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
- dezilverlinde
- Regelmatige poster
- Berichten: 220
- Lid geworden op: wo 24 aug, 2011 07:28
- Locatie: Heeze
- Contacteer:
Ik zou echt niet weten hoe ik een pm moet sturen Cees...
Heb het wel geprobeerd...
Maar HY staat op autoscout 24 en ben blij als HY weg is.. Te weinig tijd en de schuur staat TE vol met dat ding erin! Ben echt een a type man, geen HYER!
Hy is netjes gelast, gelakt en motorisch is Hy ook in orde.
Heb het wel geprobeerd...
Maar HY staat op autoscout 24 en ben blij als HY weg is.. Te weinig tijd en de schuur staat TE vol met dat ding erin! Ben echt een a type man, geen HYER!
Hy is netjes gelast, gelakt en motorisch is Hy ook in orde.
Dyane 435 luxe 1974 sold
Hy 1977 sold
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
Acadiane 1980 grijs VL-130-S
2CV6 Club 1983 wit JP-78-DH
2CV AZ 1959 Blue Glacier
Hy 1977 sold
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
Acadiane 1980 grijs VL-130-S
2CV6 Club 1983 wit JP-78-DH
2CV AZ 1959 Blue Glacier