Pagina 5 van 6

Geplaatst: ma 29 apr, 2013 16:39
door supercees
vandaag met peter de koets van het chassis gehaald, er kan nu gelast worden aan chassis en koets. volgende week weer naar de apk...

Geplaatst: ma 6 mei, 2013 21:03
door supercees
vandaag weer bij peter geweest, eend zit weer in elkaar. morgen naar de apk...

bij de montage van de gaskabel kwamen we erachter dat de carburateur wat los zat, beide boutjes aan de achterkant, moeilijk bij komen. benieuwd of het verbruik nu weer wat beter wordt.

Geplaatst: di 7 mei, 2013 13:11
door supercees
en weer een jaar apk. was deze keer net zo duur als alle apk's van de afgelopen 6 jaar bij elkaar opgeteld...

Geplaatst: di 7 mei, 2013 15:56
door Hilke
Yow, dat doet pijn!
Maar je kan i.i.g wel weer lekker rijden :)

Geplaatst: di 7 mei, 2013 16:25
door supercees
Hilke schreef:Yow, dat doet pijn!
je weet niet wat ik toen kwijt was :wink: .

nee, het was wel even slikken nu, maar over alle kilometers genomen valt het reuze mee, zit ik nu op 4,5 cent per gereden kilometer aan reparaties, onderhoud en banden.

dat is onder andere opgegaan aan tweedehands voorspatborden, achterspatborden, motorkap en een deur. paar keer nieuwe banden, twee keer een nieuw dakje, twee nieuwe bodemplaten, nieuwe dorpel, meerdere keren laswerk.

Geplaatst: di 7 mei, 2013 21:00
door Ed147
Ik kreeg van de week van m'n vader te horen dat hij wel een heel vreemde Eendenkoets had gezien!
Inderdaad, je tapijt-eend. :lol:
Hij was even bij die garage om te kijken.

Geplaatst: di 7 mei, 2013 22:08
door supercees
:)

Geplaatst: di 14 mei, 2013 20:40
door supercees
net 3 banden opgepompt, zat 1,4 bar in, dat zal het hogere benzineverbruik wel verklaren :oops: .

Geplaatst: do 16 mei, 2013 22:04
door supercees
vandaag liep het ruitenwissermechaniek vast van de tapijteend, zat ook al wel veel speling op. was hier al voor gewaarschuwd door leen apk, maar ja, ik repareer pas wat als het stuk is. meteen de ruitenwissersknop op stop gezet.

na een tijdje begon het toch wat te stinken naar hete elektriek, toen bedacht ik dat er altijd spanning op met motortje blijft staan tot de ruitenwissers weer in de ruststand staan, dus snel langs de kant van de weg geparkeerd en de stekker losgemaakt.

benieuwd of het motortje het nog doet... anders eens diep graven in de schuur, weet dat ik nog wat heb liggen van een acadiane, maar dat zal wel niet passen.

morgen maar met de besteleend naar m'n werk, je ziet niet echt veel in die zeikregen als je 20 kilometer moet rijden zonder ruitenwissers.

Geplaatst: vr 17 mei, 2013 09:44
door Gerard2cv
Het motortje kan gelijk zijn,het mekaniek niet.
Als de aansluiting maar gelijk is,2 of 4 draden.

Geplaatst: zo 19 mei, 2013 21:17
door supercees
eens goed gezocht in de schuur, vond een ruitenwissermechaniek met motortje, eentje zonder motor en eentje van een acadiane die compleet anders is inderdaad, ook het motortje.

alles gecheckt op speling en alles kan zo de ijzerbak in.

morgen weer naar peter, die heeft nog wel wat liggen.

Geplaatst: di 21 mei, 2013 12:30
door supercees
ander ruitenwissermechaniek gemonteerd. daarvoor moet de voorruitontwaseming los. en dus je dashboard. en dan breekt het plastic moertje waarmee je tellerkabel vastzit aan je snelheidsmeter, moet je die dus ook vervangen. dus loshalen bij de versnellingsbak. wat niet lastig is. wel lastig is weer de bout er in wrotten. kreeg ik niet voor elkaar. peter wel. in de regen. en als je klaar bent stopt het met regenen...

maar goed, alles werkt weer. ben er nu ook wel weer even klaar mee. hou niet van gepriegel.

Geplaatst: di 21 mei, 2013 16:00
door supercees
de besteleend heeft nu een tweede demper. op zich niet bijzonder, maar een azu-koets uit '66 heeft geen standaardoplossing voor een ophangpunt aan de achterkant van de tweede demper. een azu uit '66 heeft wel twee dempertjes, maar deze bevinden zich beide bij het motorblok.

ik heb het opgelost door een stang van een oude kachelbediening om te buigen en met een haak door een bestaand gat in de laadruimtebodem te steken. om heen en weer schommelen van de uitlaat tegen te gaan heb ik een veer gebruikt die normaal gesproken je gasklep weer dicht trekt als je stopt met gas geven.

het scheelt een hoop herrie.

Geplaatst: vr 18 okt, 2013 20:03
door supercees
zo, nog een eend erbij. van marktplaats, voor 850 euro. een 2cv6 uit 1979.

apk tot in juni 2015, technisch 100% in orde, goed chassis, goede banden. alles werkt naar behoren, rijdt zomaar 120 op de teller. ik heb nog nooit een eend gehad die zo stil en goed rijdt. 2 plekjes die voor het mooie gelast moeten worden (stukje bodemplaat, stukje dorpel). alleen de verflaag uit 1998 is niet meer zo mooi.

dus, ze zijn nog te vinden, eenden voor ouderwetse prijsjes.

Geplaatst: vr 18 okt, 2013 20:51
door Boudewijn
Gefeliciteerd, foto's ?