Pagina 5 van 5
Geplaatst: vr 27 dec, 2013 22:08
door Dabdriver
2cvmaarten schreef:TB schreef:Persoonlijk zou ik voor de papieren pakkingen gaan a 2 euro per stuk.
Vloeibare pakking die oliebestendig is zou ook moeten lukken lijkt me. Maar ik heb zoiets, dan zou citroen dat ook wel gebruikt hebben op die plek.
Laten we wel wezen, vloeibare pakkingen zijn in de loop der jaren flink verbeterd! Denk dat je een goede vloeibare pakking (loctite) best kunt gebruiken, of misschien een combi van vloeibaar en papier dit werkt ook heel goed. (heb ik zelf ook toegepast bij restauratie van een traction begin dit jaar en is nog altijd kurk droog!)
Ik heb nu toch maar papier besteld.
Dit omdat het voorheen ook zo was.
Ik heb namelijk wel vloeibare liggen( ergens) maar wil het zoveel mogelijk standaard hebben.
Dus m'n klus moet even wachten daarmee.
In ieder geval zet ik morgen de drukgroep op het vliegwiel.
Geplaatst: vr 27 dec, 2013 22:34
door André Post
Wat ook meetelt, het differentieel is afgesteld met shims.
Als je de pakkingen weglaat verander je de afstelling van het differentieel.
Geplaatst: vr 27 dec, 2013 22:56
door Dabdriver
André Post schreef:Wat ook meetelt, het differentieel is afgesteld met shims.
Als je de pakkingen weglaat verander je de afstelling van het differentieel.
Dus nog meer reden om papierbepaking te gebruiken.
Geplaatst: vr 10 jan, 2014 20:24
door Dabdriver
Alles is weer netjes gemaakt.
Kreeg ik de uitlaat niet goed gemonteerd.
Wat blijkt chassis is/of was geknikt.
(Vette pech.
)
Nu maar eerst Schouwen en daarna maar schorsen.
We laten het er niet bij zitten.
Deze eend moet gewoon weer op de weg.
Geplaatst: zo 27 jul, 2014 20:45
door Dabdriver
Even een vraagje, mag je een Eend bij de RDW aanbieden op een auto ambulance.
En dan een Identiteits onderzoek laten ondergaan? (voorschouwen )
Terwijl deze geschorst is?
Geplaatst: ma 28 jul, 2014 06:47
door Geert
Zolang die eend niet op de weg rijd is het geen probleem.
Ik heb mijn eend ook per ambulance naar de RDW gebracht, voor o.a. invoer, geen probleem.
Geplaatst: ma 28 jul, 2014 10:02
door j b
eend moet rollend binnen kunnen bij de rdw. meer niet. hoe je hem binnen rolt is aan jouw, als hij maar boven de put kan komen
Geplaatst: ma 28 jul, 2014 11:50
door Dabdriver
j b schreef:eend moet rollend binnen kunnen bij de rdw. meer niet. hoe je hem binnen rolt is aan jouw, als hij maar boven de put kan komen
Oh, nou dan komt het wel goed.
Bedankt voor je antwoord JB!
Geplaatst: do 21 aug, 2014 19:48
door Dabdriver
Vandaag ben ik eindelijk weer bezig om het electra van de eend aan te sluiten.
Gelukkig had ik alles gelabeld.
Ook heb ik de remleiding ontluchten.
benzineleiding moet ik alleen nog aansluiten en dan kan deze makkelijker de brug op bij de RDW.
Deze eend komt ooit weer op de weg.
Geplaatst: za 4 jul, 2015 08:52
door Dabdriver
Eindelijk weer wat tijd gehad om de eend bij de RDW langs te brengen.
Chassis nummers kwamen overeen en het loodje is geplaatst door de keurmeester.
Het zal nog wel een hele tijd duren.
Maar deze eend komt weer op de weg!