Pagina 5 van 5
Geplaatst: vr 13 feb, 2004 16:41
door Lelijke Eend
Uitrijden ? Uitrollen ! Koppeling intrappen en gas los. Dan zit je motor op een lager toerental terwijl je rolt (motor draait stationair terwijl jij nog metr 30/40 km/u rolt).
Geplaatst: vr 13 feb, 2004 16:54
door Gerard2cv
Wie heb jouw rijles gegeven.Je gaat toch niet bij 30km/h je koppeling intrappen.
Moet je je differentieel is horen protesteren,die is snel haar***
Geplaatst: vr 13 feb, 2004 16:57
door Joos
waarom is dat dan slecht?
is dat dan niet hetzelfde dan als je ontkoppelt als je van versnelling verandert?
Geplaatst: vr 13 feb, 2004 17:19
door Gerard2cv
Die tijd duurt toch tientallen malen korter.
Geplaatst: vr 13 feb, 2004 18:11
door Joos
wat gebeurt er dan in je differentieel als je vooruitbolt terwijl je ontkoppelt?
Geplaatst: vr 13 feb, 2004 18:36
door Gerard2cv
De speling op het kroon en pignonwiel hebben een op spanning ingestelde speling
en de satelietwieltjes komen in een onbelaste situatie wat niet bevordelijk is voor een
lange levensduur.Je hoort het ook flink rammelen.
Geplaatst: za 14 feb, 2004 05:32
door Christian
Nu begint het interessant te worden.
Hoe werkt zo'n op spanning ingestelde speling? Ik neem aan dat het om de speling tussen de tandjes van de sattelliet wieltjes met het kroon en pignonwiel gaat.
En waarom slijt dit sneller als het onbelast ronddraait? Ik begrijp dat het door de speling iets kan rammelen. Maar is dat dan zo erg?
Geplaatst: za 14 feb, 2004 09:16
door Gerard2cv
Ja natuurlijk.tandwielen zijn een samenstel.welke altijd samen behoren te lopen.
Je kan dus in een versnellingsbak nooit zomaar een nieuw tandwiel zetten zonder het
meelopende tandwiel mee te vernieuwen en aangezien het onderste een compleet blok
tandwielen zijn zal je dus al snel de hele inhoud van de bak moeten gaan kopen.Zo is
het kroon en pignonas 1 onderdeel,waarom denk je,Ik denk dat je over versnellingsbakken nog veel moet leren.
Geplaatst: zo 15 feb, 2004 00:41
door Christian
Juist omdat ik nog veel moet leren over versnellingsbakken stelde ik ook de volgende vragen: Hoe werkt zo'n op spanning ingestelde speling?
En waarom slijt het sneller bij onbelast draaien?
Ik ben overigens helemaal niks aan het vervangen, dat zal wel een misverstandje geweest zijn.
Christian
Geplaatst: zo 15 feb, 2004 15:56
door Gerard2cv
Ik denk dat je dan beter het handboek van Haynes kan kopen en dat eens goed gaan
lezen en bij je auto kijken tot je er echt van leer.Om nu naar R'dam einest te komen
voor een cursus eendelogie lijkt me een beetje ver.Dus probeer dat handboek te kopen
en als je problemen heb mag je uiteraard altijd mailen,want we zijn er om je te helpen.
want de eendjes moeten zo lang mogelijk blijven rijden.
Geplaatst: zo 15 feb, 2004 21:38
door ruck-a-duck
Ik wil ook graag het handboek hebben, maar is die er alleen in het Engelands??
Bart