Acapickup

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Evan » ma 30 jan, 2006 18:58

thomaaas schreef:Okeej okeej, geeft niets hoor!!!
Kan ik het zelf ooit eens doen, mocht ik er ooit genoeg tijd/geld/geduld voor krijgen :P
daarom, als jij het een goed idee vindt voer je het zelf toch gewoon uit ;)
Ami 8 break

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » ma 30 jan, 2006 20:02

:lol: :twisted:
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Evan » di 31 jan, 2006 20:40

thomaaas schreef::lol: :twisted:
als je maar plek hebt en kan lassen, hoeven de aanschafkosten van een project niet hoog te zijn ;)

anyway, de laatste update voor de komende tijd staat op de web-log, nu eerst heel veel tijd aan de studie gaan besteden
Ami 8 break

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » di 31 jan, 2006 20:51

Mijn broertje leert lassen, dus ik hoef praktisch niets te doen. Lasapparatuur en garage op z'n school.

succes met de studie dan maar!!! wat doe je?
MyAmi Spring Break

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Evan » di 31 jan, 2006 21:10

Ah ! jij laat je broertje voor je werken!

studie? geneeskunde
Ami 8 break

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » di 31 jan, 2006 21:13

Ja mijn broertje heeft toch niet veel beters te doen, dus anders zou hij zich ook maar vervelen ;)
Mijn ouders en grootouders hebben ook bijna allemaal geneeskunde gedaan, zijn veelal zware banen..
..Maar wel lekker lange studietijd ;)
MyAmi Spring Break

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Evan » di 31 jan, 2006 21:27

lekker lange studie tijd ;)
tja als je het echte studie gedeelte bekijkt valt dat tegen, das maar 3,5 jaar. de rest is stage en co-schappen en dan heb je het bijv. als rechtenstudent toch wel een stuk relaxter, maar ik klaag niet hoor :)
Ami 8 break

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Evan » vr 17 mar, 2006 23:11

Tja en dan heb je dus een hele tijd niks gedaan,

vandaag het oude chassis geheel kaal gemaakt, dit voor het eerst gedaan, maar zelfs de veerpotten gaven niet zo heel veel moeite.

Ik ben tot de conclusie gekomen ( na het chassis omgekeerd op de vloer gelegd te hebben en erop gesprongen te hebben) dat dit chassis nog even in de voorraad blijft, hij is nog best te restau-en.

Maargoed ik ga zondag een ander, hopelijk iets beter chassis halen, welke dan ook geheel verstevigd gaat worden (voor P.O. verstevigingen zie Jeroen Cats zijn site) en tevens komt er waarschijnlijk een ruggegraatje in het midden van de chassis-doos.

Beseffende dat deze ingrepen de stijfheid van het chassis in bijzondere mate verhogen, wordt het ook zaak de koets nog wat te verstevigen. Nu is de achterkant van de cabine al stevig genoeg door de stukken vierkante buis die als frame zijn gebruikt, voor de voetenbak vrees ik ook niet meer na de transplantatie van enkele stukken 1,2 mm staal. Dus dan blijft eigenlijk alleen het schutbord over, en evt de dorpels.
Ik moet nog even gaan nadenken hoe ik dit het makkelijkste en netste verstevig.....

to be continued ;)
Ami 8 break

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Evan » zo 19 mar, 2006 17:50

hierbij dan het vervolg,
uit deze foto kun je het resultaat wel raden denk ik:
Afbeelding

idd, het chassis was niet meer (zonder overdreven veel moeite) te redden. :(
Ami 8 break

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Evan » do 23 mar, 2006 21:39

Het verhaal heeft een onverwachte wending genomen, ik heb vandaag een setje supergave voorportieren op de kop weten te tikken!(met de sleuteltjes er nog bij!) en verder nog wat andere onderdeeltjes die zeer van pas komen. Ik heb ook nu in ieder geval genoeg verlichting voor 2 acadiane(pickup)s :)
De achterschokbrekers en een extra achteras met nieuwe draagarmlagers komt er nog aan :D

ikke is superblij :)
Ami 8 break

Wiebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door Wiebe » vr 24 mar, 2006 12:20

Wat scheelde er precies met dat chassis? Geplooid? Want veel roest zit daar toch niet op...

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » vr 24 mar, 2006 15:10

mooi projeckt zo'n aca pick up...!!!

zelf wil ik er ook wel graag een gaan bouwen in de toekomst ! (er zijn zoveel mooie dingen om te bouwen!)

zo iets als jou, matzwart met roode striping, brede banden + velgen en LAAG! buizen frame achter in de laadbak, die boven hjet achterruitje langs lopen... en treeplank van voor spatbord naar schter spatbord! (die dan verbreed is :D

dit lijkt mij echt een VET projeckt!!

en het voorbeeld wordt gemaakt zie ik :wink:
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Evan » vr 24 mar, 2006 16:34

Wiebe schreef:Wat scheelde er precies met dat chassis? Geplooid? Want veel roest zit daar toch niet op...
valt tegen, er zat een knikje in en hij is vooral geroest op een paar kritieke punten, voorpoot links en 2 keer achterpoot, dat is niet makkelijk te lassen. Wel te doen, als je er zin in hebt, onder het mom van alles kan. Maar mooier wordt het er dan niet op. Verder is mijn huidige chassis toch een stuk beter en nog niet geknikt, dus die lap ik dan wel op.
Ami 8 break

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Evan » ma 1 mei, 2006 18:03

Zo nog een 2 weekjes wachten en dan heb ik weer TIJD!!! ik verheug me er behoorlijk op.
De koets moet tenslotte nog afgemaakt worden: de achterkant moet afgemaakt en doorgelast worden, en er moeten raampjes in komen. De voorruitlijst moet onderaan vervangen worden.
Het chassis moet ook gerestaureerd worden. Ik moet alleen nog even kiezen welk chassis er onder komt: ivm kenteken. Want er moet LPG in komen (de benzine prijzen zijn veel te hoog, en ik heb een chassis met belasting vrij kenteken liggen)

Rusty mag wel gaan opschieten met zijn aca-eend pickup, anders haal ik m nog in ;)

verder moet de ami nog even een AM2 blok krijgen en zijn originele versnellingsbak, de laatste gaat van de week naar de revisie. HEt blok pak ik zelf wel aan.

Mja als je 3 weken vrij hebt kun je wel wat klussen :)
Ami 8 break

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Evan » zo 7 mei, 2006 22:35

een cyberacadianepickup wordt momenteel gebouwd op deze site
linker knop bovenaan!

yahoe!
bij citromobile de gehele achterlichtenpartij gekocht voor 10+2x4,20=18,40!
dat zijn 2 knipperlichten, 4 rode lichten en 2 witte lichten :) ( en nog wat reserve spul!)
elk signaal zijn eigen lampje

volgorde (van links naar rechts):
-ik sla linksaf
-ik rijd hier
-ik rem
-ik rijd achteruit

kentekenplaat met verlichting

-ik rijd achteruit
-ik rem
-ik rijd hier
-ik sla rechtsaf

met van die mooie ronde glaasjes, de niet zo spitse variant (ex-HY)
Ami 8 break

Plaats reactie