Tja en dan heb je dus een hele tijd niks gedaan,
vandaag het oude chassis geheel kaal gemaakt, dit voor het eerst gedaan, maar zelfs de veerpotten gaven niet zo heel veel moeite.
Ik ben tot de conclusie gekomen ( na het chassis omgekeerd op de vloer gelegd te hebben en erop gesprongen te hebben) dat dit chassis nog even in de voorraad blijft, hij is nog best te restau-en.
Maargoed ik ga zondag een ander, hopelijk iets beter chassis halen, welke dan ook geheel verstevigd gaat worden (voor P.O. verstevigingen zie Jeroen Cats zijn site) en tevens komt er waarschijnlijk een ruggegraatje in het midden van de chassis-doos.
Beseffende dat deze ingrepen de stijfheid van het chassis in bijzondere mate verhogen, wordt het ook zaak de koets nog wat te verstevigen. Nu is de achterkant van de cabine al stevig genoeg door de stukken vierkante buis die als frame zijn gebruikt, voor de voetenbak vrees ik ook niet meer na de transplantatie van enkele stukken 1,2 mm staal. Dus dan blijft eigenlijk alleen het schutbord over, en evt de dorpels.
Ik moet nog even gaan nadenken hoe ik dit het makkelijkste en netste verstevig.....
to be continued