Pagina 5 van 13
Geplaatst: vr 3 feb, 2006 18:41
door catscit
De enige 3 vastlopers die ik ooit gehad heb waren met motoren waar ik serieus met de carbu heb lopen rotzooien. 1 had een lekke carbu, daar zeek het gewoon de inlaat in onder volgas, de andere stonden veel te rijk. Op volgas ging het wel goed maar als je een keer rustiger reed dan was het zwarte rook uit de uitlaat. Probleem met een visa carbu vind ik dat het moeilijk is het hele bereik goed te krijgen, zeker als er wat pks uit moeten komen. Carbu's heb ik wel gehad, getunde motoren moeten programeerbare injectie hebben en een lambda sensor. Ondertussen liggen de motoren niet meer voor het oprapen en mijn tijd is schaars, de auto's moeten rijden dus ik kan me zelf niet meer permiteren dat ik met semi degelijke oplossingen rond tuf. Helaas voor mij zijn die tijden voorbij.
Geplaatst: ma 6 feb, 2006 12:49
door rusty
heb afgelopen weekend de sproeiers vervangen, in de 1e en 2e trap zaten sproeiers van 120.
in een oudere carb die ik thuis nog had zat in de 2e trap een sproeier 130 (ook solex)
na alle (4 ) carbs de sproeiers te hebben gecontroleerd kwam ik tot de conclusie dat de 120 sproeiers te klein waren, een boortje van 1.18 mm kon er niet door! 120 sproeiers zijn dus maar 1.15 mm ofzo...
ik heb een 120 sproeier voor de 1e trap opgeboord naar 1.2 mm en de 130 sproeier uit de oude carb in m'n auto geschroefd, getest, en het resultaat mag er zijn! statoinair met choke en ijskoude motor loopt ie mooi regelmatig en ook met warme motor trekt ie goed en er zit geen dood stuk meer in!, een beetje finetuning zou nog wel kunnen, maar niet zonder rollenbank en/of lambdasonde!
greetz Rusty
Geplaatst: vr 19 mei, 2006 21:14
door pcrodent
Sorry voor de schandalige schop omhoog van dit topic, maar hier hoort m'n vraag echt...
Wat is een power tube?!
Ik begreep uit de context dat het met de luchtinlaat te maken had, maar dat het niet hetzelfde is als een open luchtfilter. Wie o wie beantwoordt mijn makkelijke vraag?
Bij voorbaat dank!
Geplaatst: vr 19 mei, 2006 21:16
door Joos
Het is een verbinding tussen je koeltunnel en je luchtfilter,
door je ventilator is er een (heel kleine) overdruk in je koeltunnel,
dus je krijgt een beetje een geforceerde luchtlinlaat...
soort poor-men-turbo
Geplaatst: vr 19 mei, 2006 21:31
door pcrodent
Ah, dus, kort door de bocht gezegd, een luchtbuisje naar voren...?
Geplaatst: vr 19 mei, 2006 21:37
door Revers99
Ja das wel heel kort,
dat buisje komt dus vanaf je koelvin naar het gat in je originele luchtfilterhuis.
Geplaatst: vr 19 mei, 2006 22:04
door pcrodent
Maar zijn ze dan speciaal te koop, en wat voor meerwaarde heeft dat dan boven een homemade buisje?
Geplaatst: za 20 mei, 2006 08:52
door Frank Deusjevoo
Ze zijn speciaal te koop: kijk eens op
www.burtoncar.nl . Het verschil is vooral de prijs denk ik, verder is zelf maken natuurlijk leuker..
Wel ziet die van Burton Car Company er mooi uit, maar ik vind m nog steeds niet goedkoop.
Groet Frank
Geplaatst: za 20 mei, 2006 09:56
door Aloha Beach Cruiser
pcrodent schreef:Maar zijn ze dan speciaal te koop, en wat voor meerwaarde heeft dat dan boven een homemade buisje?
als je ze zelf maakt, dat kan wel, maar dan moet je alles zo glad mogenlijk houden... dus geen geribbelde slang e.d. dat geeft weerstand. zo min mogenlijk weerstand is dus het mooist! voor optimaal resultaat
de buis die je bij hun koopt is van rvs en mooi glad van binnen en mooie passtukken enz enz.. maar wel duur! dus met een klein beetje handig heid, kun je zelf een boel maken!
Geplaatst: za 20 mei, 2006 16:44
door flusc
Ik vraag me af of ik niet zelf iets kan maken dat voor een overdruk zorgt... een aanjager ofzo...
maar de vraag is dan, moet ie mee variƫren met het toerental zoals de gewone fan doet?
Geplaatst: za 20 mei, 2006 17:30
door Aloha Beach Cruiser
denk het wel, bij hoger toerental vraagt de motor meer lucht! dus in princiepe is die van je koel tunnel ideaal
Geplaatst: za 20 mei, 2006 17:33
door CitRoel
En een turbo maakt ook meer druk bij hoger toerental...
Geplaatst: za 20 mei, 2006 17:36
door flusc
charleston tuning schreef:denk het wel, bij hoger toerental vraagt de motor meer lucht! dus in princiepe is die van je koel tunnel ideaal
ik zou het niet ideaal noemen want er gaat veel te veel lucht verloren
ik heb even zitten googlelen en ben op het volgende
als je goed kijkt zie je een turbine onder de carb zitten die aangedreven wordt door de alternator riem die want aangepast is...
zoiets wil ik wel proberen maken..
Geplaatst: za 20 mei, 2006 17:38
door Aloha Beach Cruiser
ja oke, wat is ideaal? ik bedoel dat het automatisch meer lucht geeft bij een hoger toerental
Geplaatst: za 20 mei, 2006 17:41
door flusc
charleston tuning schreef:ja oke, wat is ideaal? ik bedoel dat het automatisch meer lucht geeft bij een hoger toerental
jah wat is ideaal
maar ik denk dat er veel potentieel vermogen verloren gaat in een powertube
geef toe zoiets als hierboven zou je ook wel zien zitten