
Het Grote Ribbelkap Topic
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
CIP is de vervanger van RLS maar dan zonder de lood. CIP zou beter overschilderbaar zijn, maar met RLS heb ik ook nooit problemen gehad.
Ik gebruik de RLS vaak op vers laswerk en schoonplaatwerk. De Puur op aangerotte plaat. Het is beide even dun (dit zie je aan het oranje van de kap). De Puur spoelt er na verloop van tijd door regenwater af als je hem niet verder behandeld. De RLS blijft dan vaak beter zitten.
Morgen helaas 2 gaten boren om de kap APK waardig te maken. Komen namelijk 2 sproeierkoppen van een mehari op. Ruitensproeiers zijn verplicht namelijk op mijn 87er. En dan is het morgen de bedoeling dat de binnenzijde in de 1k primer gaat en zaterdag ofzo in de 1k zwarte lak. Dan kan ik daarna de buitenkant gaan doen met de 1k (waar 2k overheen kan) primer/filler om alle deukjes nog weg te werken.
Ik gebruik de RLS vaak op vers laswerk en schoonplaatwerk. De Puur op aangerotte plaat. Het is beide even dun (dit zie je aan het oranje van de kap). De Puur spoelt er na verloop van tijd door regenwater af als je hem niet verder behandeld. De RLS blijft dan vaak beter zitten.
Morgen helaas 2 gaten boren om de kap APK waardig te maken. Komen namelijk 2 sproeierkoppen van een mehari op. Ruitensproeiers zijn verplicht namelijk op mijn 87er. En dan is het morgen de bedoeling dat de binnenzijde in de 1k primer gaat en zaterdag ofzo in de 1k zwarte lak. Dan kan ik daarna de buitenkant gaan doen met de 1k (waar 2k overheen kan) primer/filler om alle deukjes nog weg te werken.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Weer een korte update. Binnezijde zit in de primer en een laag matzwarte lak (1k).
De buitenzijde in de primer/spuitplamuur die geschikt is voor 1k/2k lak. Met deze spuitplamuur en veel schuurwerk moet ik gaan proberen de kap strak te krijgen. Met name bij de koplampsteun zitten nogal wat deukjes die geplamuurd moeten gaan worden. Op de foto niet zo goed te zien helaas. Als dit klaar is komt er een grijze 2k lak overheen. Maar zover zijn we nog niet.




De buitenzijde in de primer/spuitplamuur die geschikt is voor 1k/2k lak. Met deze spuitplamuur en veel schuurwerk moet ik gaan proberen de kap strak te krijgen. Met name bij de koplampsteun zitten nogal wat deukjes die geplamuurd moeten gaan worden. Op de foto niet zo goed te zien helaas. Als dit klaar is komt er een grijze 2k lak overheen. Maar zover zijn we nog niet.




PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
2k lak is duurder en binnenzijde hoeft niet top te zijn. Ik heb bewust eerst de binnenzijde gespoten en daarna pas de buitenzijde met die 1k/2k primer. Deze zorgt ervoor dat er geen reactie zal komen. Heb dit zo eerder gedaan bij mijn staartstukken en daar verliep het goed.
Aan de binnenzijde zullen straks sowieso wat uitwaaiers zitten van de primer en lak aan de buitenzijde. Maar dat zie je toch niet.
Aan de binnenzijde zullen straks sowieso wat uitwaaiers zitten van de primer en lak aan de buitenzijde. Maar dat zie je toch niet.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Addicted user
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Duurder, ik heb 2k lak van sikkens voor 30 euro per liter, hoe duur is die 1k lak?
Ik heb het nl ook gedaan met benzinetank van mij motor en deze is ook gaan werken. Weliswaar bij de benzinedop, maar toch het blijft een zwak punt.
Zeker met zo'n mooie ribbel is het zonde om daar op te bezuinigen. Kijk achterspatbordjes zijn makkelijk aan te komen dus daar maakt het weinig uit.
Ik heb het nl ook gedaan met benzinetank van mij motor en deze is ook gaan werken. Weliswaar bij de benzinedop, maar toch het blijft een zwak punt.
Zeker met zo'n mooie ribbel is het zonde om daar op te bezuinigen. Kijk achterspatbordjes zijn makkelijk aan te komen dus daar maakt het weinig uit.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
1k lak primer en lak in spuitbus van 500ml nog geen 10,-
Maar aan 1 kant heb je wel gelijk, maar gaat de kosten in de spuitplamuur en de lak van de buitenkant ook aardig in de kosten zitten, omdat ik daar beter spul gebruik. Ik wilde de binnenkant in eerste instantie zelfs lakvrij laten en alleen in de Owatrol zetten.
Maar aan 1 kant heb je wel gelijk, maar gaat de kosten in de spuitplamuur en de lak van de buitenkant ook aardig in de kosten zitten, omdat ik daar beter spul gebruik. Ik wilde de binnenkant in eerste instantie zelfs lakvrij laten en alleen in de Owatrol zetten.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Net de laatste laag primer gespoten. Die kan dan van de week geschuurd worden met 600 en dan de laklaag erover.
Deze vandaag besteld. Het wordt een 1k lak (voor mij meer voordelen en is goedkoper) die ze op kleur gaan maken. Daar op de parkeerplaats een driehoekje eraf gehaald en achtergelaten bij de verfhandel. Wat is eend toch handig. Bij de Megane haal je er niet snel ff wat af en kun je toch nog naar huis rijden.
Tip voor Owatrolgebruikers:
Owatrol lost weer op als je er een primer overheen spuit. Deze moet eerst goed uitharden, anders kun je zo de primer en de owatrol eraf plukken. En heb je weer meer plamuurwerk om het strak te krijgen.
Deze vandaag besteld. Het wordt een 1k lak (voor mij meer voordelen en is goedkoper) die ze op kleur gaan maken. Daar op de parkeerplaats een driehoekje eraf gehaald en achtergelaten bij de verfhandel. Wat is eend toch handig. Bij de Megane haal je er niet snel ff wat af en kun je toch nog naar huis rijden.
Tip voor Owatrolgebruikers:
Owatrol lost weer op als je er een primer overheen spuit. Deze moet eerst goed uitharden, anders kun je zo de primer en de owatrol eraf plukken. En heb je weer meer plamuurwerk om het strak te krijgen.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Vandaag weer flink bezig geweest, met de aanpassingen onder de kap voor de ribbel. Daarnaast nog wat andere dingen gemonteerd. De A-markt was geweest, dus de spullen waren binnen. Wilde de velgen eigenlijk later doen, maar kon het niet laten. Hieronder wat foto's van de nieuwe velgjes en de aanpassingen onder de kap. Ik ben uitgegaan van een originele ribbelkap, die ik niet wil aanpassen, om deze reden dus wat aanpassingen/verbeteringen onder de kap.
Koplampsteun:
Deze moet dus worden aangepast, omdat de dwarspijp tegen de ribbelkap aankomt. Ook de bobine moet verhuizen, om de kap te kunnen sluiten.



De aangepaste en gespoten koplamp steun.


Ruitensproeier:
Een van de steunbalkjes in de ribbelkap komt tegen het tankje van de ruitensproeier aan. Deze moet dus iets omlaag. Aangezien er ook 2 sproeikoppen in de ribbelkap komen van een mehari en het originele pompje erg leuk is, maar niet praktisch, meteen een elektrische pomp bij het tankje gemaakt.



Met de originele 2cv sproeierkop spuit ik nu tegen het dakje, en met het dak open dus binnen ipv op de ruit. De mehari sproeiers hebben een kogel, dus die kun je verstellen.
Bobine en luchtfilter:
Deze kan bij sommige op de koeltunnel, maar dat zit erg krap. Aangezien ik een open luchtfilter erop heb zitten, houdt ik achter plek over en wordt de beugel van het originele luchtfilterhuis met wat aanpassingen de beugel voor de bobine. Met deze klus ben ik nog niet klaar. Het profieltje zit nog niet goed vast op de beugel en de kabels van de ontsteking moeten nog verlengd worden, want die eindigen op de originele plek bij de koplampsteun.


Overzicht:

Velgjes:
De nieuwe velgen gespoten in het bordeauxrood van de Charleston. wordt mijn eend toch vaak voor aangezien, dus dan blijven we maar in deze sfeer.
Met de nieuwe wielringen en Toyo's.



@CT: Hiervan had je een foto moeten schieten, niet van die oude.

De oude firestones (3a4 jaar oud en de mabors van nog geen jaar oud) 3x raden welke de firestones zijn.
Ze waren vorig jaar nog maar net apk-waardig
Achterklep:
En om de verzameling uit te breiden, weer een nieuwe achterklep die 5de inmiddels.

Grote foto's: Klik hier

Koplampsteun:
Deze moet dus worden aangepast, omdat de dwarspijp tegen de ribbelkap aankomt. Ook de bobine moet verhuizen, om de kap te kunnen sluiten.



De aangepaste en gespoten koplamp steun.


Ruitensproeier:
Een van de steunbalkjes in de ribbelkap komt tegen het tankje van de ruitensproeier aan. Deze moet dus iets omlaag. Aangezien er ook 2 sproeikoppen in de ribbelkap komen van een mehari en het originele pompje erg leuk is, maar niet praktisch, meteen een elektrische pomp bij het tankje gemaakt.



Met de originele 2cv sproeierkop spuit ik nu tegen het dakje, en met het dak open dus binnen ipv op de ruit. De mehari sproeiers hebben een kogel, dus die kun je verstellen.
Bobine en luchtfilter:
Deze kan bij sommige op de koeltunnel, maar dat zit erg krap. Aangezien ik een open luchtfilter erop heb zitten, houdt ik achter plek over en wordt de beugel van het originele luchtfilterhuis met wat aanpassingen de beugel voor de bobine. Met deze klus ben ik nog niet klaar. Het profieltje zit nog niet goed vast op de beugel en de kabels van de ontsteking moeten nog verlengd worden, want die eindigen op de originele plek bij de koplampsteun.


Overzicht:

Velgjes:
De nieuwe velgen gespoten in het bordeauxrood van de Charleston. wordt mijn eend toch vaak voor aangezien, dus dan blijven we maar in deze sfeer.
Met de nieuwe wielringen en Toyo's.



@CT: Hiervan had je een foto moeten schieten, niet van die oude.


De oude firestones (3a4 jaar oud en de mabors van nog geen jaar oud) 3x raden welke de firestones zijn.

Achterklep:
En om de verzameling uit te breiden, weer een nieuwe achterklep die 5de inmiddels.


Grote foto's: Klik hier
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Malle Babbe
- Moderator
- Berichten: 1323
- Lid geworden op: wo 26 jan, 2005 23:57
- Locatie: Wormer
- Contacteer:
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam