Pagina 5 van 28

Geplaatst: ma 26 feb, 2007 12:05
door Jeroen-citroen
Het ziet er veelbelovend uit :!:

Geplaatst: ma 26 feb, 2007 13:16
door Erikjan
Mooi man ziet er goed uit zo. Kan je owatrol puur ook lakken of is het beter om die RLS te gebruiken?

Ik ben er inmiddels achter dat owatrol CIP de vervanger is voor RLS. Deze bevat geen lood zou dit netzo goed werken?

Geplaatst: ma 26 feb, 2007 15:02
door Punky
CIP is de vervanger van RLS maar dan zonder de lood. CIP zou beter overschilderbaar zijn, maar met RLS heb ik ook nooit problemen gehad.
Ik gebruik de RLS vaak op vers laswerk en schoonplaatwerk. De Puur op aangerotte plaat. Het is beide even dun (dit zie je aan het oranje van de kap). De Puur spoelt er na verloop van tijd door regenwater af als je hem niet verder behandeld. De RLS blijft dan vaak beter zitten.

Morgen helaas 2 gaten boren om de kap APK waardig te maken. Komen namelijk 2 sproeierkoppen van een mehari op. Ruitensproeiers zijn verplicht namelijk op mijn 87er. En dan is het morgen de bedoeling dat de binnenzijde in de 1k primer gaat en zaterdag ofzo in de 1k zwarte lak. Dan kan ik daarna de buitenkant gaan doen met de 1k (waar 2k overheen kan) primer/filler om alle deukjes nog weg te werken.

Geplaatst: ma 5 mar, 2007 10:00
door Punky
Weer een korte update. Binnezijde zit in de primer en een laag matzwarte lak (1k).
De buitenzijde in de primer/spuitplamuur die geschikt is voor 1k/2k lak. Met deze spuitplamuur en veel schuurwerk moet ik gaan proberen de kap strak te krijgen. Met name bij de koplampsteun zitten nogal wat deukjes die geplamuurd moeten gaan worden. Op de foto niet zo goed te zien helaas. Als dit klaar is komt er een grijze 2k lak overheen. Maar zover zijn we nog niet.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: ma 5 mar, 2007 10:49
door backfire
Maar waarom neem je de binnenzijde ook niet mee in de 2k lak, zonde om aan de binnenkant 1k lak te zetten. Straks krijg je nog bij de overgang van 1k en 2k lak een reactie, dat is toch zonde van al het mooie werk.

Geplaatst: ma 5 mar, 2007 10:59
door Punky
2k lak is duurder en binnenzijde hoeft niet top te zijn. Ik heb bewust eerst de binnenzijde gespoten en daarna pas de buitenzijde met die 1k/2k primer. Deze zorgt ervoor dat er geen reactie zal komen. Heb dit zo eerder gedaan bij mijn staartstukken en daar verliep het goed.
Aan de binnenzijde zullen straks sowieso wat uitwaaiers zitten van de primer en lak aan de buitenzijde. Maar dat zie je toch niet.

Geplaatst: ma 5 mar, 2007 11:36
door backfire
Duurder, ik heb 2k lak van sikkens voor 30 euro per liter, hoe duur is die 1k lak?

Ik heb het nl ook gedaan met benzinetank van mij motor en deze is ook gaan werken. Weliswaar bij de benzinedop, maar toch het blijft een zwak punt.

Zeker met zo'n mooie ribbel is het zonde om daar op te bezuinigen. Kijk achterspatbordjes zijn makkelijk aan te komen dus daar maakt het weinig uit.

Geplaatst: ma 5 mar, 2007 12:41
door Punky
1k lak primer en lak in spuitbus van 500ml nog geen 10,-

Maar aan 1 kant heb je wel gelijk, maar gaat de kosten in de spuitplamuur en de lak van de buitenkant ook aardig in de kosten zitten, omdat ik daar beter spul gebruik. Ik wilde de binnenkant in eerste instantie zelfs lakvrij laten en alleen in de Owatrol zetten.

Geplaatst: do 8 mar, 2007 18:55
door Erikjan
Gaat goed met jou motorkap. Ik heb de mijne weggebracht om te laten lassen. Het is te dun om netjes te lassen met ons lasapparaat. Vandaar even geen foto's maar als hij er weer is ga ik ook weer posten :) Ben benieuwd naar het resultaat op je 2cv.

Geplaatst: wo 14 mar, 2007 21:05
door Punky
Net de laatste laag primer gespoten. Die kan dan van de week geschuurd worden met 600 en dan de laklaag erover.
Deze vandaag besteld. Het wordt een 1k lak (voor mij meer voordelen en is goedkoper) die ze op kleur gaan maken. Daar op de parkeerplaats een driehoekje eraf gehaald en achtergelaten bij de verfhandel. Wat is eend toch handig. Bij de Megane haal je er niet snel ff wat af en kun je toch nog naar huis rijden.

Tip voor Owatrolgebruikers:
Owatrol lost weer op als je er een primer overheen spuit. Deze moet eerst goed uitharden, anders kun je zo de primer en de owatrol eraf plukken. En heb je weer meer plamuurwerk om het strak te krijgen.

Geplaatst: zo 25 mar, 2007 21:24
door Punky
Vandaag weer flink bezig geweest, met de aanpassingen onder de kap voor de ribbel. Daarnaast nog wat andere dingen gemonteerd. De A-markt was geweest, dus de spullen waren binnen. Wilde de velgen eigenlijk later doen, maar kon het niet laten. Hieronder wat foto's van de nieuwe velgjes en de aanpassingen onder de kap. Ik ben uitgegaan van een originele ribbelkap, die ik niet wil aanpassen, om deze reden dus wat aanpassingen/verbeteringen onder de kap. :wink:

Koplampsteun:
Deze moet dus worden aangepast, omdat de dwarspijp tegen de ribbelkap aankomt. Ook de bobine moet verhuizen, om de kap te kunnen sluiten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De aangepaste en gespoten koplamp steun.
Afbeelding
Afbeelding

Ruitensproeier:
Een van de steunbalkjes in de ribbelkap komt tegen het tankje van de ruitensproeier aan. Deze moet dus iets omlaag. Aangezien er ook 2 sproeikoppen in de ribbelkap komen van een mehari en het originele pompje erg leuk is, maar niet praktisch, meteen een elektrische pomp bij het tankje gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Met de originele 2cv sproeierkop spuit ik nu tegen het dakje, en met het dak open dus binnen ipv op de ruit. De mehari sproeiers hebben een kogel, dus die kun je verstellen.

Bobine en luchtfilter:
Deze kan bij sommige op de koeltunnel, maar dat zit erg krap. Aangezien ik een open luchtfilter erop heb zitten, houdt ik achter plek over en wordt de beugel van het originele luchtfilterhuis met wat aanpassingen de beugel voor de bobine. Met deze klus ben ik nog niet klaar. Het profieltje zit nog niet goed vast op de beugel en de kabels van de ontsteking moeten nog verlengd worden, want die eindigen op de originele plek bij de koplampsteun.
Afbeelding
Afbeelding

Overzicht:
Afbeelding

Velgjes:
De nieuwe velgen gespoten in het bordeauxrood van de Charleston. wordt mijn eend toch vaak voor aangezien, dus dan blijven we maar in deze sfeer.
Met de nieuwe wielringen en Toyo's.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
@CT: Hiervan had je een foto moeten schieten, niet van die oude. :lol:
Afbeelding
De oude firestones (3a4 jaar oud en de mabors van nog geen jaar oud) 3x raden welke de firestones zijn. :lol: Ze waren vorig jaar nog maar net apk-waardig

Achterklep:
En om de verzameling uit te breiden, weer een nieuwe achterklep die 5de inmiddels. :P
Afbeelding

Grote foto's: Klik hier

Geplaatst: zo 25 mar, 2007 21:41
door Malle Babbe
:D
Je bent lekker bezig geweest!!!!!!
:wink:

Geplaatst: ma 26 mar, 2007 10:43
door the Nosepicker
Moet jij niet af en toe werken of zo? ;)
Of laat je je cliƫnten schuren als bezigheidstherapie??

Geplaatst: ma 26 mar, 2007 10:59
door Jeroen-citroen
Ziet er allemaal mooi uit :!:

Geplaatst: ma 26 mar, 2007 11:42
door Punky
Tijdens de nachtdiensten ontwerp ik dingen en tijdens de crea spuit ik ze. :lol:

Weet je wat het geheim is: Geen kinderen hebben.