big bore of niet??
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
@backfire en André
Ik rij nu al weer een tijdje met de Burton en het motortje begint nu beter te lopen. De top ligt nu op 130km/h. Binnenkort gaat de neus eraf om de kleppen te stellen. En ander kleine dingetjes. Want hij rijdt heerlijk alleen verbruik is hoog. Er zit nog steeds een standaard eendbak in. Wat is anders een aanrader als bak? Ik heb geen idee. Ik heb al ergens is iets gelezen over visa bak of gsa bak. Is dat voor een student ook te doen?
Ik rij nu al weer een tijdje met de Burton en het motortje begint nu beter te lopen. De top ligt nu op 130km/h. Binnenkort gaat de neus eraf om de kleppen te stellen. En ander kleine dingetjes. Want hij rijdt heerlijk alleen verbruik is hoog. Er zit nog steeds een standaard eendbak in. Wat is anders een aanrader als bak? Ik heb geen idee. Ik heb al ergens is iets gelezen over visa bak of gsa bak. Is dat voor een student ook te doen?
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
In princiepe ja, al moet je motor bij 5000rpm wel het vermogen hebben om de auto 108 km/h te laten rijden....100 km/h bij 5000 rpm wordt dan 108 km/h bij 5000 rpm. ofnie?
Weet zelf overigens niet 100% zeker of een 8% langere bak zich zo vertaald, maar het princiepe klopt zeker.
Groetjes Bart
Laatst gewijzigd door Bartje op ma 11 jun, 2007 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Addicted user
- Berichten: 5840
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Zoals bartje vermeld houdt rekening met extra benodigd vermogen. Ja 8% vertaald zich zo, dus bij top 130 zal hij dan theoretisch 140 lopen.
Daar een burton een veel lager gewicht, maar vooral luchtweerstand heeft zal dit met een Visa motor zeker moeten lukken, mits je Visa motor ook de toeren kan maken.
Daar een burton een veel lager gewicht, maar vooral luchtweerstand heeft zal dit met een Visa motor zeker moeten lukken, mits je Visa motor ook de toeren kan maken.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
voor een burton oid met visamotor lijkt me dit een goede oplossing, ik heb nu zo'n bak in m'n eend, en dan issie wel erg lang.... eend heeft best wel hoge CW waarde, (lees: hoge luchtweerstand) in 1-2 en 3 issie goed bij de les, en in 4 loopt ie een stuk rustiger en harder, maar je moet idd wel genoeg vermogen hebben op hoge toeren, een visablok heeft het maximum vermogen bij een lager toerental dan een eenden/dyane blok en dat wordt nogal eens vergeten!
een visablok zal de topsnelheid zal niet echt opvoeren.
en wat betreft zelf doen, kan wel, maar je hebt best wel wat speciaal gereedschap nodig en verschillende vulringen om het geheel op elkaar pas te maken. Alle spelingen in de bak moeten in principe opnieuw afgesteld worden.
greetzzzzzzzzzzz
Rusty
een visablok zal de topsnelheid zal niet echt opvoeren.
en wat betreft zelf doen, kan wel, maar je hebt best wel wat speciaal gereedschap nodig en verschillende vulringen om het geheel op elkaar pas te maken. Alle spelingen in de bak moeten in principe opnieuw afgesteld worden.
greetzzzzzzzzzzz
Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
fff een update ik heb het zooitje nu z'n 6000 km er in zitten en ik moet zeggen dat ie elke dag lekkerder gaat rijden. de tik zit er nog steeds als de moter koud is.
als het een slecht lager is in de krukas, was deze er dan al niet uitgeklapt?
kan er ook nog ergens anders speling op zitten die die tik veroorzaakt? moeilijk bepalen maar wat komt vaker voor?
ik denk dat ik gewoon met dit blok naar zweden ga, maar ben nog steeds niet zeker. stel je voor dat de tik in een keer erger word en dan sta je daar. moter er in in niet moielijk maar meer de zoektocht naar een moter!
als het een slecht lager is in de krukas, was deze er dan al niet uitgeklapt?
kan er ook nog ergens anders speling op zitten die die tik veroorzaakt? moeilijk bepalen maar wat komt vaker voor?
ik denk dat ik gewoon met dit blok naar zweden ga, maar ben nog steeds niet zeker. stel je voor dat de tik in een keer erger word en dan sta je daar. moter er in in niet moielijk maar meer de zoektocht naar een moter!
ja het lijkt uit de basis te komen!!
maarja het is toch raar dat ie koud vet hard tikt maar warm helemaal niks
als de tik nou erger word zet ik mijn andere blok erin, kan het proberen om de moter in de koffebak te krijgen samen met de vakantie spullen,
als er iemand nou wist wat dat kan zijn, dan ben je toch een stuk geruster ofzo.
maarja het is toch raar dat ie koud vet hard tikt maar warm helemaal niks
als de tik nou erger word zet ik mijn andere blok erin, kan het proberen om de moter in de koffebak te krijgen samen met de vakantie spullen,
als er iemand nou wist wat dat kan zijn, dan ben je toch een stuk geruster ofzo.