Pagina 5 van 19
Geplaatst: wo 30 mei, 2007 18:25
door BasvanEerden
@backfire en André
Ik rij nu al weer een tijdje met de Burton en het motortje begint nu beter te lopen. De top ligt nu op 130km/h. Binnenkort gaat de neus eraf om de kleppen te stellen. En ander kleine dingetjes. Want hij rijdt heerlijk alleen verbruik is hoog. Er zit nog steeds een standaard eendbak in. Wat is anders een aanrader als bak? Ik heb geen idee. Ik heb al ergens is iets gelezen over visa bak of gsa bak. Is dat voor een student ook te doen?
Geplaatst: wo 30 mei, 2007 18:59
door backfire
goedkoopste oplossing is een combi bak van dyane eindoverbrenging met standaard eend bak, scheelt 8%. Verder kun je ook nog spelen met de bandenmaat, alhoewel onder een burton past achter niet zo'n brede band.
Geplaatst: wo 30 mei, 2007 19:18
door BasvanEerden
En wat win ik daarmee? Als ik mijn bak aanpas. Dan moet ik mijn versnellingsbak aanpassen? Of zie ik dat verkeerd? Want hoe zit dat dan?
Geplaatst: do 31 mei, 2007 13:50
door backfire
Wat win je er mee? 8% zeg ik toch, wel bij de les blijven Bas
Nee de versnellingsbak blijft onaangetast, alleen wordt de eindoverbrengen gebruikt van de Dyane bak, dit is een lagere overbrenging
Geplaatst: do 31 mei, 2007 14:41
door bartje2212
100 km/h bij 5000 rpm wordt dan 108 km/h bij 5000 rpm. ofnie?
Geplaatst: do 31 mei, 2007 15:13
door BasvanEerden
Ohh zo, dat maakt het duidelijker. En waar kan ik zoiets laten doen? Of kan je dat ook zelf? Ik weet het niet. Bedankt voor de tip!
Geplaatst: do 31 mei, 2007 15:27
door Bartje
100 km/h bij 5000 rpm wordt dan 108 km/h bij 5000 rpm. ofnie?
In princiepe ja, al moet je motor bij 5000rpm wel het vermogen hebben om de auto 108 km/h te laten rijden....
Weet zelf overigens niet 100% zeker of een 8% langere bak zich zo vertaald, maar het princiepe klopt zeker.
Groetjes Bart
Geplaatst: do 31 mei, 2007 15:32
door backfire
Zoals bartje vermeld houdt rekening met extra benodigd vermogen. Ja 8% vertaald zich zo, dus bij top 130 zal hij dan theoretisch 140 lopen.
Daar een burton een veel lager gewicht, maar vooral luchtweerstand heeft zal dit met een Visa motor zeker moeten lukken, mits je Visa motor ook de toeren kan maken.
Geplaatst: do 31 mei, 2007 16:02
door rusty
voor een burton oid met visamotor lijkt me dit een goede oplossing, ik heb nu zo'n bak in m'n eend, en dan issie wel erg lang.... eend heeft best wel hoge CW waarde, (lees: hoge luchtweerstand) in 1-2 en 3 issie goed bij de les, en in 4 loopt ie een stuk rustiger en harder, maar je moet idd wel genoeg vermogen hebben op hoge toeren, een visablok heeft het maximum vermogen bij een lager toerental dan een eenden/dyane blok en dat wordt nogal eens vergeten!
een visablok zal de topsnelheid zal niet echt opvoeren.
en wat betreft zelf doen, kan wel, maar je hebt best wel wat speciaal gereedschap nodig en verschillende vulringen om het geheel op elkaar pas te maken. Alle spelingen in de bak moeten in principe opnieuw afgesteld worden.
greetzzzzzzzzzzz
Rusty
Geplaatst: ma 11 jun, 2007 10:38
door Ramon
fff een update ik heb het zooitje nu z'n 6000 km er in zitten en ik moet zeggen dat ie elke dag lekkerder gaat rijden. de tik zit er nog steeds als de moter koud is.
als het een slecht lager is in de krukas, was deze er dan al niet uitgeklapt?
kan er ook nog ergens anders speling op zitten die die tik veroorzaakt? moeilijk bepalen maar wat komt vaker voor?
ik denk dat ik gewoon met dit blok naar zweden ga, maar ben nog steeds niet zeker. stel je voor dat de tik in een keer erger word en dan sta je daar. moter er in in niet moielijk maar meer de zoektocht naar een moter!
Geplaatst: ma 11 jun, 2007 11:28
door backfire
reserve meenmen in de kofferbak.
Geplaatst: ma 11 jun, 2007 11:39
door Bartje
Hoi Ramon,
Kan je niet met een slangetje aan je oor de plaats waar de tik ongeveer vandaan komt opsporen?
Groetjes, Bart
Geplaatst: ma 11 jun, 2007 15:11
door Ramon
ja het lijkt uit de basis te komen!!
maarja het is toch raar dat ie koud vet hard tikt maar warm helemaal niks
als de tik nou erger word zet ik mijn andere blok erin, kan het proberen om de moter in de koffebak te krijgen samen met de vakantie spullen,
als er iemand nou wist wat dat kan zijn, dan ben je toch een stuk geruster ofzo.
Geplaatst: ma 11 jun, 2007 15:32
door backfire
Nou het zou ook heel eenvoudig de nokvolger kunnen zijn.
Geplaatst: ma 11 jun, 2007 15:47
door Ramon
kan jij dat horen dan????
maar klopt mijn theorie dat als de krukas slecht was geweest dat dan allang 1 van de lagers er uit had moeten liggen??
na 6000 km 13,5 compressie vol op zijn dak!