-
dyane_maniac
- Heavy user

- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Bericht
door dyane_maniac » do 1 nov, 2007 11:42
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
landloper
- Regelmatige poster

- Berichten: 297
- Lid geworden op: zo 29 jan, 2006 16:41
- Locatie: het Westen
Bericht
door landloper » do 1 nov, 2007 13:28
Grappig. Als leek probeer ik de eend te doorgronden en het knaagde dat ik jouw overtuigend gepresenteerde theorie niet kon snappen. Een gedachtenkronkel dus.
Blijft staan dat je toch meetverschillen hebt bij het stellen.
2CV6 club '86, BMW R1150GS '02
-
Gerard2cv
- Super eendkenner

- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Bericht
door Gerard2cv » vr 2 nov, 2007 09:44
Hallo Landloper,Er wordt hier nu wel op alle slakjes zout gelegd,maar als
de tegenoverstaande klep helemaal ingedrukt staat kan je de klep stellen,
Maar houdt met het stellen in de gaten dat als je het borgmoertje los draait er wat ruimte op de schroefdraad komt.Stel daarom de klep net strak zodat het voelermaatje net niet meer te schuiven is.Als je dan het borgmoertje vastdraait zal de voelermaat weer net schuifbaar zijn.
-
landloper
- Regelmatige poster

- Berichten: 297
- Lid geworden op: zo 29 jan, 2006 16:41
- Locatie: het Westen
Bericht
door landloper » vr 2 nov, 2007 17:47
De slakken vallen wel mee toch? Goede tip!
2CV6 club '86, BMW R1150GS '02
-
dyane_maniac
- Heavy user

- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Bericht
door dyane_maniac » vr 2 nov, 2007 18:18
Gerard Maas schreef:Hallo Landloper,Er wordt hier nu wel op alle slakjes zout gelegd,maar als
de tegenoverstaande klep helemaal ingedrukt staat kan je de klep stellen,
Maar houdt met het stellen in de gaten dat als je het borgmoertje los draait er wat ruimte op de schroefdraad komt.Stel daarom de klep net strak zodat het voelermaatje net niet meer te schuiven is.Als je dan het borgmoertje vastdraait zal de voelermaat weer net schuifbaar zijn.
als je het borgmoertje vast draait, draait ie m toch juist nog vaster of ben ik nou echt gek aan het worden?
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
André Post
- Heavy user

- Berichten: 2182
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Bericht
door André Post » vr 2 nov, 2007 18:45
Als je het moertje aandraait trek je toch het "boutje" weer iets terug?
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
bartje2212
- Regelmatige poster

- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
Bericht
door bartje2212 » vr 2 nov, 2007 20:25
juist, tenzij je de schroevendraaier draait

dan is het weer andersom.
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
-
dyane_maniac
- Heavy user

- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Bericht
door dyane_maniac » vr 2 nov, 2007 23:01
André Post schreef:Als je het moertje aandraait trek je toch het "boutje" weer iets terug?
je draait m idd wat strakker in zn schroefdraad, maar bij mij (terwijl ik best een passende schroevendraaier gebruik) draait bij het laatste beetje vastdraaien van de moer, het boutje iets mee in de "vast" richting.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
Ramon
- Heavy user

- Berichten: 3690
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
- Locatie: ibiza
-
Contacteer:
Bericht
door Ramon » vr 2 nov, 2007 23:14
dan moet je hem iet ruimer zetten! ff nameten daarna!
-
dyane_maniac
- Heavy user

- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Bericht
door dyane_maniac » vr 2 nov, 2007 23:28
Ramon2cv schreef:dan moet je hem iet ruimer zetten! ff nameten daarna!
dat doe ik dus ook. maar gerard zegt dat je ze dus iets strakker moet zetten. en nou heeft gerard eigenlijk bijna altijd gelijk....
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
Ramon
- Heavy user

- Berichten: 3690
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
- Locatie: ibiza
-
Contacteer:
Bericht
door Ramon » vr 2 nov, 2007 23:41
nou ja hoe straker hoe fijner die rijd vind ik maargoed je motor word wel warmer
als ze te ruim staan hoor je ze wel tikken hoor!!!
-
Gerard2cv
- Super eendkenner

- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Bericht
door Gerard2cv » za 3 nov, 2007 09:03
Ik had natuurlijk het gemak van dat Facom sleuteltje,waar zo'n grote knop op zit,die het meedraaien voorkwam,maar als je meedraaien uitsluit
komt de speling iets ruimer omdat je de ruimte van de schroefdraad weg-
haalt.PS.wat kunnen we lekker ouwehoeren over kleppen stellen.
-
landloper
- Regelmatige poster

- Berichten: 297
- Lid geworden op: zo 29 jan, 2006 16:41
- Locatie: het Westen
Bericht
door landloper » za 3 nov, 2007 09:48
Gerard Maas schreef:...wat kunnen we lekker ouwehoeren over kleppen stellen...
hobbyisten
2CV6 club '86, BMW R1150GS '02
-
Gerard2cv
- Super eendkenner

- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Bericht
door Gerard2cv » za 3 nov, 2007 10:11
En ondanks dat ik leermeester was,schijnt het hiet toch moeilijk uit te
leggen
-
landloper
- Regelmatige poster

- Berichten: 297
- Lid geworden op: zo 29 jan, 2006 16:41
- Locatie: het Westen
Bericht
door landloper » za 3 nov, 2007 12:07
Welnee, er was wat verwarring over termen. Ik vind dat het je juist goed lukt om leken heel wat bij te brengen. Ik stel het tenminste zeer op prijs.
2CV6 club '86, BMW R1150GS '02