Ieder zen goesting... de mijne is het niet...
Onze motoren gaan momenteel 1.5 seizoen mee. Is nu helemaal uit elkaar, wordt nagemeten, en terug in elkaar gestoken... In het ergste geval moeten we de nokkenas vervangen, maar daar blijf het bij...
Dit omdat we extra harde klepveren gebruiken (dubbele, waarbij we de recente enkele veren samenbrengen met de dubbele veer van vroeger).
Dit om zwevende kleppen te vermijden bij 8000 - 8500 t/m.
1 seizoen is ongeveer 150 draaiuren op plankgas.
Hiervan is
24uur SPA
6 uur SPA
6 uur colmargberg (LUX)
5 zolder (is dees jaar ni geweest)
5 uur croix en ternois (FR)
6 uur Anneaux du rhin (FR)
de rest is afstellen, testen, proberen,... naar luttige tienden van een PK.
Is wel leuk, maar op een bepaald moment vraag je jezelf af of het echt de moeeite is.
100-120 uren aan de auto werken (boite, camber, caster,...) + motor (50 uren) voor een race van 24uur... Voor de rest zit ie weer in de garage tot volgende race...
Maar ja, we leren super veel bij, snel oplossingen zoeken, ...
Ben nu zelf bezig met de opbouw van een kitcar (toen werd het stil op het forum :p), met een leuke motor in
Ik hoop hiermee lekker te kunne rijden :d.