Pagina 5 van 6
Geplaatst: di 23 okt, 2007 13:22
door Punky
Maak van dat jaar wachten 3 a 4 jaar. Want een jaar later was het chassisgezever op zijn top en de eerste gegalvanisserde zijn volgens mij pas 2 jaar geleden legaal door de keuring gekomen. We praten dan dus over 2005/2006.
Geplaatst: di 23 okt, 2007 13:42
door CitroenAZU
Twécévé schreef:CitroenAZU schreef:JA die waren er zeker maar die mochten niet van de RDW...
Wat is overigens het alternatief van imitatieplaatwerk? Bijvoorbeeld vloerplaten en binnenschermen?
Het enige wat ik tot nu toe gezien heb wat de juiste pasvorm heeft en beter tegen roest behandeld is, is materiaal uit Cassis. Maar dat komt dan ook van de originele mallen. Ik weet alleen eigenlijk niet of die ook achterbinnenschermen maken...Die slechte imitatie binnenschermen kun je makkelijk herkennen omdat er maar 1 ribbel opzit ipv 2 ribbels bij origineel. Alleen hele oude eenden hadden 1 ribbel vroeger...de moderne eendjes dus niet....
Geplaatst: di 23 okt, 2007 14:10
door landloper
De binnenschermen in de online catalogus van Cassis hebben ook maar één groef. Of je alle eengroefs schermen over één kam kunt scheren, vraag ik me overigens af. Vorige week heb ik nieuwe achterschermen ingelast met één groef en die pasten redelijk goed.
Geplaatst: di 23 okt, 2007 14:52
door backfire
Ik heb de binnenschermen liggen en ze hebben allemaal maar 1 ribbel en ja ze zijn allemaal voor de oude eenden gemaakt.
Draagarm stop is het oude model en zit ook lager. Er zitten geen gaten voor de bevestiging van de achterbank en er zit dus ook geen bevestiging voor de gordel.
Heel belangrijk dus is je oude binnenschermen bewaren voor deze onderdelen of om de org binnenschermen te laten zitten, rotte stukken er uit te halen en imitatie binnenscherm gebruiken om de missende stukken op te vullen.
Geplaatst: wo 24 okt, 2007 11:48
door Twécévé
Deze posting had ik in mn chassis-topic gezet maar die krijg ik nadien niet meer geopend
Hierbij een serie foto’s van mijn eend, zojuist gemaakt. Kan me zeker niet voorstellen dat ze zo door de APK gaat komen. Omdat het nogal wat foto’s zijn om hier te plaatsen geef ik de link
http://www.mijnalbum.nl/Album=KT3H46D4 (als je op de foto’s klikt kun je ze zeer groot krijgen).
Een paar foto’s zet ik hier neer ivm een toelichting.
De linkerbodemplaat prik je zowel bij de voetenbak als bij de zijbalk om meerdere plekken doorheen.
Rechterbodem lijkt wel goed te zijn
Het linkerachterscherm wat er 2 jaar geleden nieuw opgezet is na een aanrijding. De roest bubbelt bij de schroeven aan alle kanten tevoorschijn.
Ook zit er een gebarsten blaas in het spuitwerk waar het ook aan het roesten is.
Het ‘bevestigingspunt’ van de gordel…

Geplaatst: wo 24 okt, 2007 11:59
door backfire
mmmh die gordelbevestiging kan nog probleem opleveren, maar de rest niet.
Zie ik nou de rubbermat liggen?
Die nattigheid is dat de RX5?
Geplaatst: wo 24 okt, 2007 15:43
door Twécévé
Vloerplaten glimmen idd van de RX5.
En ja, kuch, ik heb er rubberen vloermatten inliggen. De ene zegt niet doen want dan kan het water niet weg. De ander zegt wel doen, want rubberen matten zuigen het vocht niet op (zoals kokosmatten).
Geplaatst: wo 24 okt, 2007 16:40
door the Nosepicker
Rubbermatten zuigen idd geen vocht op. Maar laten ook geen condens door, waardoor vocht ónder je matten blijft waar het zit. Is je bodem al roestig dan is dit vocht slopend voor je bodemplaten.
Geplaatst: wo 24 okt, 2007 18:33
door Twécévé
Dat betekent: altijd zonder matten oid rijden?
Geplaatst: wo 24 okt, 2007 18:47
door Jeroen-citroen
Gewoon een goedkoop stukje tapijt (zonder rubber rug) erin leggen. Gaat prima de bodemplaten kunnen dan lekker ademen en drogen vanzelf op.
Stukje grastapijt kan ook

Geplaatst: wo 24 okt, 2007 18:55
door Twécévé
Jeroen-citroen schreef:Gewoon een goedkoop stukje tapijt (zonder rubber rug) erin leggen. Gaat prima de bodemplaten kunnen dan lekker ademen en drogen vanzelf op.
Stukje grastapijt kan ook

Waarvan anderen dus weer zeggen: dat zuigt vocht op en houdt het dus langer vast.
Geplaatst: wo 24 okt, 2007 18:59
door Jeroen-citroen
Een eend tocht altijd dus genoeg ventilatie om het te laten drogen

. En dan is het altijd nog beter dan de rubber matten waar het water nooit meer onder vandaan kan.
Geplaatst: wo 24 okt, 2007 19:13
door backfire
Ik had tapijt zonder foam en zonder jute rug. Anders met Jute is in ieder geval beter dan met foam.
Geplaatst: wo 24 okt, 2007 19:28
door Twécévé
Nou, voorlopig dan maar die rubberen matten eruit gooien (voorin, achterin staat er nooit water onder).
Geplaatst: wo 24 okt, 2007 19:38
door Michiel van G.
achterin er ook uit halen. er vormt condens onder. dan gaat het nog sneller roesten.