nieuwe visa ombouw..Update 3-11-2010

Alles over visa-conversies.
Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » do 2 okt, 2008 23:46

ik heb erover gebeld vandaag , prijs van drukgroep wisten ze niet, maar hij was in engeland wel op voorraad. ze gingen even informeren.
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » do 27 nov, 2008 21:34

kan ik de priseas keerring welke in het koppelingshuis zit ergens makkelijk verkrijgen ?

en dan bedoel ik of deze universeel is en bij bijvoorbeeld een technische groothandel op de plank ligt ?
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » zo 14 dec, 2008 23:33

Ik overweeg om ivm andere nokkenas e.d. ook de zuigers maar aan te pakken, maar heeft er iemand enig idee waar ik zou kunnen aankloppen voor een setje mooie vervangingszuigers ?

Zal niet zo te koop zijn, dus custom made.

Wat zou zoiets kosten ? Word je daar heel erg eng van ?
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

stekke
Beginner
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: za 27 dec, 2008 18:24
Locatie: Lille

nieuwe visa ombouw

Bericht door stekke » za 27 dec, 2008 18:41

Heeft er ooit al eens iemand aangedacht om gewoon de cilinders, zuigers en koppen van een visa op een eenden carter te plaatsen ?
Zo blijft de motor en versnellingsbaklijn toch orgineel en zit je niet met dat vervelend afgedraaid vliegwiel en koppeling geknoei ?
En als je 123 het begeeft kan je gewoon op platinnekes verder ?

Ok maar dan zit je nogsteeds dat de visa krukas die 3 keer gelagerd is en die van een eend maar 2 keer, klopt inderdaad maar heeft iemand al eens gekeken waar de 3de lagering van de visa zit ?

Ik zelf en reeds een 30tal andere eendenrijders rijden nu met een aangepast eendencarter met visa cilinders, zuigers en koppen rond en zijn hier zeer te vreden over.

We hebben er zelfs voor gezorgd dat er iemand mee kon vliegen;
http://www.youtube.com/watch?v=KDeh80LAVVc

Mvg,

Koen

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5833
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 27 dec, 2008 20:14

Je laat het wel erg makkelijk en betaalbaar klinken, maar je weet dat dat ook niet zo is. Voor 30 euro heb je een beugel met 2 pasbusjes van 5mm, nergens last van, er zijn er ook heel veel die zo rijden.

stekke
Beginner
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: za 27 dec, 2008 18:24
Locatie: Lille

Bericht door stekke » za 27 dec, 2008 22:25

Backfire,

Heb je met je sensors al eens offroad gereden of in de woestijn gestaan ?
En de aanpassing van het eendenblok valt best mee in prijs, ik denk dat je hem er met een paar sensors stuk rijden er makkelijk uithaald.

Mvg,

Koen

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » za 27 dec, 2008 23:01

nie veul woestijn te zien hier hehehehe ;-)
see you when you see me

Ronald
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 254
Lid geworden op: ma 7 mar, 2005 22:32
Locatie: Middelburg

Bericht door Ronald » za 27 dec, 2008 23:31

stekke schreef:En de aanpassing van het eendenblok valt best mee in prijs, ik denk dat je hem er met een paar sensors stuk rijden er makkelijk uithaald.
Voor dat geld kun je natuurlijk ook een adaptor kopen voor een electronische onsteking.
Kun je evt ook platinnekes op fabrieken als je eens een keertje naar de woestijn gaat...

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5833
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 28 dec, 2008 12:46

Ik ben niet van plan om met mijn eend de woestijn in te duiken. Ik denk dat Patrick dat ook zeker niet van plan is. Daar zit iets te veel werk voor in. Als ik al de woestijn in duik dan zal het met een rageend zijn met lekker standaard 6 blokje, lekker simpel en cheap.

stekke
Beginner
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: za 27 dec, 2008 18:24
Locatie: Lille

Bericht door stekke » zo 28 dec, 2008 13:56

Voor het geld dat de aanpassing van een eendenblok kost kan je echt geen adaptor en 123 kopen hoor.

SPOTeend
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 160
Lid geworden op: vr 26 aug, 2005 00:17
Locatie: Oterleek

Bericht door SPOTeend » di 17 feb, 2009 00:50

Ik heb in dit topic veel 'snelle jongens' voorbij zien komen die een Visa-blok monteren voor sneller te rijden.
Mijn doel is echter meer trekkracht i.v.m. een klapcaravan.
644 heeft hogere compressieverhouding of kan ik voor caravantrekken net zo goed een 630 nemen. En welke bak dan?
Welke combi is het beste voor aanhanger trekken?
A-type rijder sinds 1980.
Méhari 1977, HY 1967, dagelijks vervoer: Acadiane 1983 en een Berlingo Multispace 1.6 benzine.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 17 feb, 2009 09:26

gewoon met eendenbak!

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » wo 3 nov, 2010 11:18

Ik ga binnenkort mn project weer oppakken, het is een beetje onder het stof geraakt doordat ik in de tussentijd getrouwd ben, een huis gekocht heb en een dochtjertje van nu 9 maanden heb.

Iemand inmiddels meer ervaring omtrend snellere nokkenas in de visa.

Ik wil binnenkort weer eens bij lepatron gaan praten om te kijken wat hun ervan vinden, of erover denken.

Het word dus een een visa met andere nokkenas, w-ignition, weber 40DCOE carb en met in eerste instantie een ami super bak.

Heeft iemand enig idee of er nog remschijven voor zon bak te krijgen zijn en revisiesetjes voor de klauwen ?
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 3 nov, 2010 11:21

Patrick Hoskam schreef:Heeft iemand enig idee of er nog remschijven voor zon bak te krijgen zijn en revisiesetjes voor de klauwen ?
Neem eens contact op met de Ami Vereniging Nederland.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Plaats reactie