superzunig
Als je deze kant op wil, kun je beter een turbo motor gaan bouwen. De compressor aandrijven kost nl ook energie! Een turbo geeft meer koppel en pk's en word aangedreven door de afvalstroom....
leen,
ps, ombouwen naar een turbo betekent wel dat je overgaat naar een monopint injektie systeem en dat je de compressie moet verlagen!
leen,
ps, ombouwen naar een turbo betekent wel dat je overgaat naar een monopint injektie systeem en dat je de compressie moet verlagen!
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
zou een dik vliegwiel dan verschil maken in de zuinigheid? Ik heb dat ook in mijn Dyane. 1:20 is geen uitzondering. OP de snelweg rijdt ik meestal zo 100-110 km/u en inderdaad nooit in de 2e trap. Dat is bij mijn Dyane goed te voelen.
Mijn LNA heeft een econometer, en dat werkt ook mee. Gewoon het lampje zo min mogelijk laten branden. Met als gevolg dat 1:17-1:18 ook mogelijk is
Mijn LNA heeft een econometer, en dat werkt ook mee. Gewoon het lampje zo min mogelijk laten branden. Met als gevolg dat 1:17-1:18 ook mogelijk is
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Ja inderdaad compressor kost energie...maar als het vervolgens wel zuiniger wordt is het ideaal. Athans dat zijn de verhalen.
Waarschijnlijk niemand hier op het forum met ervaring met een dergelijke compressor. Had het trouwens ook nog niet eerder gezien deze optie.
Waarschijnlijk niemand hier op het forum met ervaring met een dergelijke compressor. Had het trouwens ook nog niet eerder gezien deze optie.
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 441
- Lid geworden op: wo 26 jan, 2005 20:56
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Gisteravond even met de Dyane van Enschede naar Eindhoven en weer terug gereden. Snelweg, nooit harder dan 100 km/uur, op de eerste trap, en vanmorgen volgetankt: 400 km op 20 liter, dus 1:20. Toch wel netjes dacht ik zo
2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
- Locatie: Zwijndrecht
Heeft iemand hier al eens van gehoord?
http://water4fuel.com/
Je maakt dan van water in een tankje (met elektriciteit) waterstofgas en zuurstof. Dit gaat via een slang het luchtfilter in. Met als doel de verbranding te verbeteren, omdat waterstof schijnbaar sneller verbrand dan lucht/benzine.
Het helpt dus het aanwezige mengsel sneller te verbranden, waardoor de motor efficienter werkt.
http://water4fuel.com/
Je maakt dan van water in een tankje (met elektriciteit) waterstofgas en zuurstof. Dit gaat via een slang het luchtfilter in. Met als doel de verbranding te verbeteren, omdat waterstof schijnbaar sneller verbrand dan lucht/benzine.
Het helpt dus het aanwezige mengsel sneller te verbranden, waardoor de motor efficienter werkt.
Eend voor allen, allen voor eend..
-
- Gebruiker
- Berichten: 131
- Lid geworden op: vr 4 sep, 2009 14:06
- Locatie: Achel (België)
- Contacteer:
er zitten hier een hoop zuinige 2cv's tussen zo te lezen...
mijn '87er deed nooit veel kilometersmet een tank.
het maximale wat ze ooit verbruikt had was 25liter per 100km, dus op 100km 1 tankje leeg.
moet wel zeggen dat ze een top van 142km/u had en in iets van 14 seconden op de 100 zat. (0-100 was ze sneller als mijn saxo diesel!!!) en dat met het standaard blokje....
mijn '87er deed nooit veel kilometersmet een tank.
het maximale wat ze ooit verbruikt had was 25liter per 100km, dus op 100km 1 tankje leeg.
moet wel zeggen dat ze een top van 142km/u had en in iets van 14 seconden op de 100 zat. (0-100 was ze sneller als mijn saxo diesel!!!) en dat met het standaard blokje....
Saxo 1.5D VTS 2002
Berlingo III XTR 1.6HDi92 2009
Lomax 224 1968
2CV4 1973
God Save The TWIN
Berlingo III XTR 1.6HDi92 2009
Lomax 224 1968
2CV4 1973
God Save The TWIN
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Haha, yep van gehoord, by mythbusters getest en 0,0 effect, de hoeveelheid energie die nodig is om voldoende waterstof te krijgen is meer dan de motor zelf kan leveren. Vandaar dat waterstofgas ook nog niet echt een goed alternatief is.Willem2 schreef:Heeft iemand hier al eens van gehoord?
http://water4fuel.com/
Je maakt dan van water in een tankje (met elektriciteit) waterstofgas en zuurstof. Dit gaat via een slang het luchtfilter in. Met als doel de verbranding te verbeteren, omdat waterstof schijnbaar sneller verbrand dan lucht/benzine.
Het helpt dus het aanwezige mengsel sneller te verbranden, waardoor de motor efficienter werkt.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
- Locatie: Zwijndrecht
1 op 4 Das echt niet goed...SaXoKe schreef:er zitten hier een hoop zuinige 2cv's tussen zo te lezen...
mijn '87er deed nooit veel kilometersmet een tank.
het maximale wat ze ooit verbruikt had was 25liter per 100km, dus op 100km 1 tankje leeg.
moet wel zeggen dat ze een top van 142km/u had en in iets van 14 seconden op de 100 zat. (0-100 was ze sneller als mijn saxo diesel!!!) en dat met het standaard blokje....
@ backfire: Het idee is dat de waterstof helpt bij een betere verbranding, niet om extra brandstof te leveren. Een soort hulpmiddel bij de verbranding zeg maar.
Eend voor allen, allen voor eend..
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
@Willem, exact dat is getest, en ook de andere optie, de eerste is 0,0 effect, de tweede, als je een tank met waterstofgas aansluit op je carburateur dan loopt de motor gewoon net zoals op brandstof.Willem2 schreef:[
@ backfire: Het idee is dat de waterstof helpt bij een betere verbranding, niet om extra brandstof te leveren. Een soort hulpmiddel bij de verbranding zeg maar.
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer: