Pagina 5 van 6
Geplaatst: za 21 mar, 2009 18:12
door Leen
Als je deze kant op wil, kun je beter een turbo motor gaan bouwen. De compressor aandrijven kost nl ook energie! Een turbo geeft meer koppel en pk's en word aangedreven door de afvalstroom....
leen,
ps, ombouwen naar een turbo betekent wel dat je overgaat naar een monopint injektie systeem en dat je de compressie moet verlagen!
Geplaatst: zo 22 mar, 2009 13:35
door backfire
Compressie verlagen ja, maar injectie is niet nodig.
Geplaatst: zo 22 mar, 2009 13:52
door Michiel van G.
zou een dik vliegwiel dan verschil maken in de zuinigheid? Ik heb dat ook in mijn Dyane. 1:20 is geen uitzondering. OP de snelweg rijdt ik meestal zo 100-110 km/u en inderdaad nooit in de 2e trap. Dat is bij mijn Dyane goed te voelen.
Mijn LNA heeft een econometer, en dat werkt ook mee. Gewoon het lampje zo min mogelijk laten branden. Met als gevolg dat 1:17-1:18 ook mogelijk is

Geplaatst: zo 22 mar, 2009 19:55
door Bull Frog Bleu
Ja inderdaad compressor kost energie...maar als het vervolgens wel zuiniger wordt is het ideaal. Athans dat zijn de verhalen.
Waarschijnlijk niemand hier op het forum met ervaring met een dergelijke compressor. Had het trouwens ook nog niet eerder gezien deze optie.
Geplaatst: di 13 okt, 2009 08:30
door Charly
Gisteravond even

met de Dyane van Enschede naar Eindhoven en weer terug gereden. Snelweg, nooit harder dan 100 km/uur, op de eerste trap, en vanmorgen volgetankt: 400 km op 20 liter, dus 1:20. Toch wel netjes dacht ik zo

Geplaatst: wo 21 okt, 2009 22:59
door Willem2
Heeft iemand hier al eens van gehoord?
http://water4fuel.com/
Je maakt dan van water in een tankje (met elektriciteit) waterstofgas en zuurstof. Dit gaat via een slang het luchtfilter in. Met als doel de verbranding te verbeteren, omdat waterstof schijnbaar sneller verbrand dan lucht/benzine.
Het helpt dus het aanwezige mengsel sneller te verbranden, waardoor de motor efficienter werkt.
Geplaatst: wo 21 okt, 2009 23:05
door SaXoKe
er zitten hier een hoop zuinige 2cv's tussen zo te lezen...
mijn '87er deed nooit veel kilometersmet een tank.
het maximale wat ze ooit verbruikt had was 25liter per 100km, dus op 100km 1 tankje leeg.
moet wel zeggen dat ze een top van 142km/u had en in iets van 14 seconden op de 100 zat. (0-100 was ze sneller als mijn saxo diesel!!!) en dat met het standaard blokje....
Geplaatst: wo 21 okt, 2009 23:43
door Ronald
SaXoKe schreef:het maximale wat ze ooit verbruikt had was 25liter per 100km, dus op 100km 1 tankje leeg.
En daarna heb je dat lekkende tankje weer gerepareerd neem ik aan?
Geplaatst: do 22 okt, 2009 00:03
door backfire
Willem2 schreef:Heeft iemand hier al eens van gehoord?
http://water4fuel.com/
Je maakt dan van water in een tankje (met elektriciteit) waterstofgas en zuurstof. Dit gaat via een slang het luchtfilter in. Met als doel de verbranding te verbeteren, omdat waterstof schijnbaar sneller verbrand dan lucht/benzine.
Het helpt dus het aanwezige mengsel sneller te verbranden, waardoor de motor efficienter werkt.
Haha, yep van gehoord, by mythbusters getest en 0,0 effect, de hoeveelheid energie die nodig is om voldoende waterstof te krijgen is meer dan de motor zelf kan leveren. Vandaar dat waterstofgas ook nog niet echt een goed alternatief is.
Geplaatst: do 22 okt, 2009 07:18
door Willem2
SaXoKe schreef:er zitten hier een hoop zuinige 2cv's tussen zo te lezen...
mijn '87er deed nooit veel kilometersmet een tank.
het maximale wat ze ooit verbruikt had was 25liter per 100km, dus op 100km 1 tankje leeg.
moet wel zeggen dat ze een top van 142km/u had en in iets van 14 seconden op de 100 zat. (0-100 was ze sneller als mijn saxo diesel!!!) en dat met het standaard blokje....
1 op 4

Das echt niet goed...
@ backfire: Het idee is dat de waterstof helpt bij een betere verbranding, niet om extra brandstof te leveren. Een soort hulpmiddel bij de verbranding zeg maar.
Geplaatst: do 22 okt, 2009 07:29
door Erasmo
Dat het een betere verbranding oplevert zou wel kunnen kloppen, alleen kost het ook energie om de waterstof te maken.
Dus tenzij je een zonnepaneel op je auto monteert of een extra accu die je thuis oplaadt(wel extra gewicht) is het niet echt rendabel.
Geplaatst: do 22 okt, 2009 07:43
door Kulio
Installeer een elektronische ontsteking als je die nog niet hebt! Dat scheelt zo'n 5% in het verbruik.
Geplaatst: do 22 okt, 2009 08:47
door backfire
Willem2 schreef:[
@ backfire: Het idee is dat de waterstof helpt bij een betere verbranding, niet om extra brandstof te leveren. Een soort hulpmiddel bij de verbranding zeg maar.
@Willem, exact dat is getest, en ook de andere optie, de eerste is 0,0 effect, de tweede, als je een tank met waterstofgas aansluit op je carburateur dan loopt de motor gewoon net zoals op brandstof.
Geplaatst: do 22 okt, 2009 09:51
door BasvanEerden
Hoe krijgen jullie dat voor elkaar door niet in de 2e trap te rijden. Moet je daarvoor onder een bepaald toerental blijven? Mijn dyane is een enkeltrap en dat loopt prima en zuinig. Gemiddeld 1 op 18.
Geplaatst: do 22 okt, 2009 09:55
door Michiel van G.
bij mijn Dyane voel je de 2e trap heel duidelijk in het pedaal, er zit een soort grens. Het komt waarschijnlijk door slijtage, maar het scheelt wel
