Pagina 5 van 8
Geplaatst: wo 23 sep, 2009 15:06
door Bartineendyane
ik heb bij mij thuis een dergelijk indentiteitsonderzoek laten uitvoeren door RDW arnhem omdat mijn chassisnr eigenlijk tot op de laatste 2 cijfers was vergaan door roest. Ik wilde dit chassis verkopen aan een iemand die er een burton mee wilde bouwen. De beste man van het RDW is hooguit een kwartier geweest. Daarbij heeft hij even vluchtig naar de papieren chassisnr, baknr en motornr gekeken. Hij heeft overal even een wazige foto met zn telefoon van gemaakt en een rapport opgemaakt dat alles in orde is en dat de koper straks met het uitgeslepen chassisnr en zn afgebouwde burton naar het rdw kan komen om het nr in zijn auto te slaan. Je hebt dus volgens mij ook wel erg veel pech gehad met degene die je getroffen hebt bij het RDW. Deze man vertelde ook dat hij dit soort situatie's al veel vaker had meegemaakt.
Geplaatst: wo 23 sep, 2009 16:42
door André Post
Zelfde hier met een chassis nummer wat wel goed te lezen is, maar echt niet kan kloppen.
Het chassis heeft een aantal dingen die bij een ouder chassis horen.
Beste man vond het prima, moet de verwisseling nog uitvoeren.
Geplaatst: di 29 sep, 2009 20:25
door Willem2
Al bericht van de RDW?
Geplaatst: di 29 sep, 2009 21:33
door Michiel van G.
Ik ben inderdaad bang dat het heel erg verschilt per keurmeester...
Mijn dwergauto is ook tot plantenbak gedegradeerd door de RDW, omdat de originaliteit van het chassis in twijfel getrokken werd. Gelukkig is het ding ook nog als invalidenwagen te verzekeren...
Geplaatst: do 1 okt, 2009 20:10
door Chinco
Vandaag bericht dat de brief ontvangen is en het bericht "ik ga u z.s.m. informeren over het vervolg."
Ik ben dus benieuwd!
Edit: mocht ik het kenteken terug krijgen, gaat m'n andere Dyane in de verkoop, ik kan er maar 1 tegelijk opknappen. Mocht zich iemand alvast geroepen voelen...?!?
Geplaatst: do 1 okt, 2009 22:23
door hobbes
Ach mocht het om wat voor wazige reden ECHT niet lukken, tja dan moet je ze gewoon met hun eigen midellen terug slaan....
[edit NP, tekst verwijderd], probleem opgelost.
Heel oficieel mag je 20% van je chassis per jaar vervangen. Alle niet dragende delen mag je zowiezo gewoon vervangen.
De RDW kreeg per 1 januari 1999 het hele chassis en herinslag gebeuren onder hun regelgeving.
Ben ik even blij dat ik op 30 december 1998 een douane herinslag in een verzinkt chassis heb gekregen in de casper en hobbes eend...
succes ermee!
Geplaatst: do 1 okt, 2009 22:45
door Michiel van G.
hobbes schreef:
[edit NP: tekst verwijderd], probleem opgelost.
ten eerste is het msschien niet slim om hier te plaatsen, en ten tweede, dit is praktisch onmogelijk ..
Bij de RDW beschikken ze over een héél groot dossier met gegevens.
De gegevens op het slapend kenteken moeten dus 100% kloppen (en je moet dus ook niet komen aanzetten met een totaal gerestaureerde auto)
motortype en chassisnummer moeten kloppen, kenmerken van het bouwjaar moeten kloppen, kleur moet kloppen, details moeten kloppen.
Bijvoorbeeld het verschil in lengte van de tapeinden van de motorsteunen, plaats van de choke enz. ze weten heel veel. En dat is misschien ook maar goed ook, in sommige gevallen.
Geplaatst: vr 2 okt, 2009 09:19
door the Nosepicker
Even een reminder:
inmijneendje schreef:Alle teksten die op handelingen doelen die niet volgens de Nederlandse wet mogen zijn weggehaald, omdat we dit zeker niet moeten gaan promoten, iedereen weet hoe wel het moet. Dus als jullie nog teksten zien die niet mogen volgens de wet laat het dan even weten.
Anders moeten we heel dit topic sluiten, als de starten al genoeg weet nu is het misschien beter om dit gelijk te doen laat het even weten aub.
Geplaatst: vr 2 okt, 2009 11:31
door dyane_maniac
niet sluiten svp, want ik ben heel benieuwd naar het antwoord van de rdw. dit topic gaat ook niet over illegale handelingen op een enkel bericht na. dus sluiten lijkt me onnodig toch?
Geplaatst: vr 2 okt, 2009 15:04
door gillis
the Nosepicker schreef:Even een reminder:
inmijneendje schreef:Alle teksten die op handelingen doelen die niet volgens de Nederlandse wet mogen zijn weggehaald, omdat we dit zeker niet moeten gaan promoten, iedereen weet hoe wel het moet. Dus als jullie nog teksten zien die niet mogen volgens de wet laat het dan even weten.
Anders moeten we heel dit topic sluiten, als de starten al genoeg weet nu is het misschien beter om dit gelijk te doen laat het even weten aub.
Je gewoon netjes aan de form en NLwets- regels houden!
En als je het dan toch over dingen wil hebben die niet mogen..
Ja, dan start je daar maar een topic over met "dingen die je vooral niet mag doen met je 2cv" of zo...
Dan weten ook de nieuwkomers/minder creatievelingen wat er allemaal kan maar niet mag.
Geplaatst: vr 2 okt, 2009 15:15
door Chinco
Ik ben ook heeeel benieuwd naar het antwoord, ik hoop dat de RDW laat blijken dat juist het nemen van de legale weg loont. Mocht het niet zo zijn, wordt de auto gesloopt en verkocht in onderdelen, dan levert het tenminste nog een klein beetje geld op.
Geplaatst: za 3 okt, 2009 19:15
door the Nosepicker
dyane_maniac schreef:niet sluiten svp, want ik ben heel benieuwd naar het antwoord van de rdw. dit topic gaat ook niet over illegale handelingen op een enkel bericht na. dus sluiten lijkt me onnodig toch?
Nee, sluiten is overbodig lijkt me. Het was meer een reminder om geen illegale bezigheden te promoten. De juiste weg is bekend, de onjuiste ook. Dus die laatste hoeft hier niet nogmaals uitgelegd te worden..
Hier gaat het idd er om of de RDW meedenkt met iemand die zonder kwade bedoelingen een vaag chassisnummer laat checken, of dat 'de regel' boven alles gaat.
Maar geen paniek over topics sluiten, zolang iedereen z'n slagletters van het forum houdt!
Geplaatst: za 3 okt, 2009 21:10
door David
Het is te hopen dat de desbetreffende RDW keurmeester uit Gronigen ook op dit forum zit, of althans af en toe 'ns kijkt...
Dan wordt het hem misschien helder dat er A. geen kwade/foute bedoelingen zijn en B. dat het een verlies zou zijn als deze auto niet meer gerestaureerd op de weg zou kunnen komen. En dat ook nog terwijl het een origineel Nederlandse auto is!
Wat een ongelooflijk bureaucratisch ge...... !
greetz david
Geplaatst: do 29 okt, 2009 00:08
door BasvanEerden
We zijn alweer een paar weken verder en ik benieuwd of er al nieuws is te melden.
Geplaatst: di 17 nov, 2009 22:21
door Chinco
Ondertussen heb ik een brief gehad dat vandaag mijn geval in een werkgroep binnen de RDW besproken zou worden. Ik heb nog niets gehoord, ik hou angstvallig de brievenbus in de gaten de komende tijd!