Renovatie Ami 8 Break 1972 (roestplekken bijwerken).

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 14 aug, 2009 13:43

Heb net wat gebeld. En bij ons in de buurt betaal ik 39,- per liter 1k industrielak. Bij de Verfdump in 's-Hertogenbosch 35,- de liter.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » vr 14 aug, 2009 13:46

prijzig, ik betaalde iets van 18 euro / 1/2 liter voor kwastbare autolak
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

WillemT
Beginner
Beginner
Berichten: 49
Lid geworden op: do 3 aug, 2006 09:14
Locatie: Zijtaart

Bericht door WillemT » vr 14 aug, 2009 14:15

Gave wagen Dolf!

Een Ami staat ook nog op mijn verlanglijst, maar ik kan mijn special en AK niet missen. En drie is teveel (zegt mijn vriendin...).

Ik zou gaan voor de beige leger variant overigens. Succes ermee!

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » vr 14 aug, 2009 14:35

Het feit dat de A-stijl naar buiten getrokken wordt ligt vaker aan de stijl zelf dan aan het deurscharnier. Die stijlen rotten vaak langs binnen weg. Ik vermoed dat er water via de dakranden, langs het voorruitframe naar onder loopt.

In ieder geval een grote k*tbak om te restaureren of om de vloerplaten/dorpels van te vervangen. Om nog maar te zwijgen van het dak... Wel een fijne rijwagen :wink:



Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

2cvfreak
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 512
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 16:58
Locatie: naast me buuren in assen

Bericht door 2cvfreak » vr 14 aug, 2009 15:16

Tom Duckpower schreef:
dyane_maniac schreef: laat de lak wel los als ik er met iets op kras.
das raar... :shock: gebeurt bij mij nooit..! :lol:
:wink:


als ik tussen de door jou genoemde kleuren moet kiezen zeg leger groen,

maar dan nog wel een beetje Cutomizen... ( maar dat gebeurt sowiezo wel geloof ik :wink: )
2v6 Club,'87 bleu celeste
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » vr 14 aug, 2009 17:12

Ik heb mijn Eend ca. 6 jaar geleden gerold met Sikkens Yachtlak, koste (meen ik) 21 euro/075 ltr.
Het witte is nog steeds prachtig, glimt zelfs nog alleen het rode is hopeloos, maar dat komt omdat rood een hopeloze kleur is.... :cry:
Spul vloeit prachtig en is duurzaam!
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 846
Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
Locatie: Valkenburg ad Geul

Bericht door Eminence Grise » za 15 aug, 2009 09:14

ik meen ergens gelezen te hebben (dit forum?) dat als je verft bij warm weer en Owatrol bij de verf doet deze goed uitvloeit en een prima resultaat geeft..
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5076
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » za 15 aug, 2009 19:49

vloeit niet alle verf goed uit in wam weer?
diverse Citroens, wat anders.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 15 aug, 2009 20:29

Nee zeker 2k kan problemen geven, vaak heb je vertragers daarvoor.

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » za 15 aug, 2009 22:11

Zoek eens op ephifanes....of hoe je het ook maar schrijft, en is nog betaalbaar ook.

Is een bootlak en kennis met een vw T3 bus heeft het gebruikt nadat ik hem had gewezen op een verbluffend resultaat op een citroen HY.

En gewoon met vachtroller!! super strak resultaat. hij krijgt vaak de opmerking ''Dat is mooi gespoten!"

Succes
Citroén rolls better than a Rolls!

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 16 aug, 2009 00:15

Ik ga alle opties eens bekijken.

vandaag met de auto in de avond gereden en blijkt de snelheidsmeter geen verlichting te hebben. De Ami heeft in November vorig jaar een APK gehad, maar hoe die daar doorheen gekomen is, is mij een grote vraag. Ik heb al genoeg afkeurpunten/verbeterpunten. Dus we sleutelen nog even verder.

De remmen werken ook apart. Na 1x trappen remt hij af en voelt het pedaal wel hard, ma na een keeer pompen pakt hij hem hoger op en is de remkracht beter. Kan dit liggen aan: Versleten remschijven/blokken, Oude LHM of versleten remcilinders achter. De achteremmen remmen trouwens goed mee (dit is duidelijk merkbaar). Hij lekt nergens LHM. Ook trilt de rem wat, alsof de schijven krom zijn.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » zo 16 aug, 2009 08:31

Punky schreef: vandaag met de auto in de avond gereden en blijkt de snelheidsmeter geen verlichting te hebben.
dat heb ik met vrij veel auto's gehad, is nooit gezien met de apk.

en over de diverse afkeurpunten: de mercedes die ik geruild heb tegen de thunderbird bleek voor de nieuwe apk een hele lange lijst afkeurpunten te hebben, terwijl ik bij de vorige apk alleen de achterremschijven moest vervangen. het scheelt echt enorm per apk-keurmeester hoe streng er gekeken wordt.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 16 aug, 2009 11:23

Als je paar keer pompt en hij is harden dan is je hoofdremcilinder versleten, of de achterremmen afstellen.

Verder is het zo wie zo goed idee om de lhm te vervangen.

trillen komt inderdaad meestal door een kromme schijf. Opties, deze afdraaien (voordeel is dat bij deze de spanning er al uit is) of nieuwe halen.

2cv6ke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 169
Lid geworden op: do 14 feb, 2008 18:22
Locatie: berchem belgie
Contacteer:

Bericht door 2cv6ke » zo 16 aug, 2009 19:22

ve succes met de restauratie van de ami
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 16 aug, 2009 21:50

backfire schreef:Als je paar keer pompt en hij is harden dan is je hoofdremcilinder versleten, of de achterremmen afstellen.

Verder is het zo wie zo goed idee om de lhm te vervangen.

trillen komt inderdaad meestal door een kromme schijf. Opties, deze afdraaien (voordeel is dat bij deze de spanning er al uit is) of nieuwe halen.
Thanks gaan we daar ook eens werk van maken. Maar eerst zorgen dat er plek komt in de garage voor een dergelijke klus en de paintjob-klus afmaken.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Plaats reactie