Erasmo's galvabak

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » di 15 dec, 2009 09:20

De 602cc motor is in 1961 in de Ami 6 gekomen als AM motor en in 1966
gewijzigd in de M28 motor zonder olieilter,die niet goed was.Die is gewijzigd in de M28/1(met oliefilter) en deze is er met verschillende compressies om aan de millieu eisen te voldoen
Dus de stelling dat elke 602 een M28 is is dus fout

Erasmo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 757
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
Locatie: Achterhoek

Bericht door Erasmo » di 15 dec, 2009 13:50

Ok maar in mijn special uit 1986 zit dus gewoon een 28/1 motor?

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 15 dec, 2009 14:06

Erasmo schreef:Ok maar in mijn special uit 1986 zit dus gewoon een 28/1 motor?
http://www.cats-citroen.net/citroen_aty ... arbox.html
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Erasmo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 757
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
Locatie: Achterhoek

Bericht door Erasmo » do 17 dec, 2009 15:26

Een belletje naar de eendenboer gedaan voor uitsluitsel, ben het alleen weer zelf vergeten :')

Ze loopt in ieder geval wel op 95.

Erasmo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 757
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
Locatie: Achterhoek

Bericht door Erasmo » do 31 dec, 2009 11:59

2 januari wordt de nieuwe eend opgehaald, net al met de verzekering geregeld dat als ik voor de taxatie crash ik niet de alleen de dagwaarde uitgekeerd krijg :P

Trouwens, hier in de buurt kan ik bij de pomp Euro 95 en E85 tanken voor dezelfde literprijs, wat zou het zuinigste zijn?

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 31 dec, 2009 12:07

Euro 95 is het zuinigste, met e85 ligt het verbruik ongeveer 10% hoger en e85 kun je pas tanken als je sproeier is aangepast. Maar E85 is natuurlijk wel beter dan euro 95, mits het van afval is gemaakt.

Erasmo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 757
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
Locatie: Achterhoek

Bericht door Erasmo » vr 1 jan, 2010 02:08

Ik heb de nieuwe eend van een verstelbare sproeier en 123 uni laten voorzien dus dat is geen probleem.

Voordeel van mij is dat ik vlakbij de Duitse grens woon en daar is het veel goedkoper dan 95.

Nu eerst de oude eend lopend krijgen, ze heeft 5 maanden stil gestaan en wil nou niet starten. Zou de benzine nog goed zijn na 5 maanden?

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 1 jan, 2010 11:33

na 5 maanden, mag het toch wel hopen, vergummen duurt wel een paar jaar.

Erasmo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 757
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
Locatie: Achterhoek

Bericht door Erasmo » vr 1 jan, 2010 15:27

Ok dat is dus uitgesloten, de bougies vonken dus dat is het probleem. De startmotor draait vrolijk rondjes maar ze wil niet aanslaan.

Toen ik haar afgelopen zomer wegzette deed ze het nog perfect... Iemand nog suggesties?

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2677
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » vr 1 jan, 2010 18:12

ontsteking verkeerd?
Verbruik: Afbeelding

Erasmo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 757
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
Locatie: Achterhoek

Bericht door Erasmo » vr 1 jan, 2010 18:38

Is een 123 en hij stond nog goed voor ik wegging, dus tenzij ik last van kabouters heb kan dat het toch niet zijn?

Straks even kijken of de carb wel benzine krijgt.

Erasmo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 757
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
Locatie: Achterhoek

Bericht door Erasmo » vr 1 jan, 2010 19:11

Nope, geen benzine.

ff in startproblemen kijken of er een vergelijkbare casus is te vinden, hopen dat ik het voor morgenochtend gefixed kan hebben.

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5122
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » vr 1 jan, 2010 19:12

hangende vlotternaald? Valse lucht bij de benzinepomp?
diverse Citroens, wat anders.

Erasmo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 757
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
Locatie: Achterhoek

Bericht door Erasmo » vr 1 jan, 2010 19:49

Voel je bij valse lucht ook druk op de slang als je je vinger er op houdt?

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » za 2 jan, 2010 06:54

Erasmo,Dit is niet zo moeilijk,Na een half jaar staan is de benzine terug gezakt en zijn de benzinepomp klepjes gedroogd.Als je nu aan de benzinevulpijp flink blaast druk je de benzine weer door de pomp naar de carburator en worden de klepjes weer nat en dichten weer af en is je probleem over

Plaats reactie