Pagina 5 van 18

Geplaatst: zo 27 feb, 2011 11:06
door Geert

Geplaatst: ma 28 feb, 2011 18:32
door hvdh
Bedankt allemaal voor de tips.

Met hefboom en gevoel is het gelukt! Prima tip dus.
Alle wielmoeren kwamen met veeeeel gepiep en gekraak los. Je wilt niet weten hoeveel roest ermee kwam. Vraag me dus af hoelang die velgen erop gezeten hebben. Ze zaten zelfs vast aan de wielplaten. Gelukkig is alles los en daar gaat het om.

Nog even op zoek naar nieuwe wielmoeren. Zet ze wel op m'n lijstje voor de A-markt.

Nu weer lekker verder sleutelen. Bedankt.

Geplaatst: ma 28 feb, 2011 19:29
door supercees
er bestaan wat langere wielmoeren die van boven dicht zijn, komt er geen water meer bij. of een beetje kopervet op het schroefdraad aanbrengen.

Geplaatst: ma 28 feb, 2011 19:38
door HB
let op die passen niet met de chromen wieldoppen. Er zaten op mijn eend ook van die lange moeren maar alle doppen hadden 3 puntjes erin staan..

Geplaatst: di 1 mar, 2011 14:51
door hvdh
supercees schreef:of een beetje kopervet op het schroefdraad aanbrengen.
Ik snap dat vet altijd goed is, maar moet dat perse kopervet zijn? Zo ja, waarom?

Geplaatst: di 1 mar, 2011 15:16
door supercees
kopervet kan tegen grote hitte, vaseline veel minder, wordt al dun bij 40 graden. beetje hete zomer op het asfalt en je zit erboven. kopervet gaat ook invreten van verschillende metalen op elkaar tegen.

Geplaatst: di 8 mar, 2011 20:58
door hvdh
En ja, zo zijn je wielmoeren los dankzij de hefboom, loop ik alweer tegen het volgende probleem aan.

Mijn ventilator komt niet los. Bout eruit, pijp op maat gemaakt, in de ventilator gestoken, flinke klappen links, rechts, boven, onder, maar alles wat er gebeurt hij komt niet los.

Moet ik (nog) harder slaan of is er andere slimme truc?

Geplaatst: di 8 mar, 2011 21:05
door björn
wd40!

Geplaatst: di 8 mar, 2011 22:48
door marcopr
WD40 laten inwerken en dan subtiel heel vaak tikken tot hij loskomt.

Geplaatst: wo 9 mar, 2011 23:05
door duck-tuc
ik deed het ook ooit met kopervet,
niet doen vertelde ze mij.
dat is enkel goed voor tussen alu spoorverbreders of alu velgen,
als je dat op moeren of bouten gaat doen heb je rapper kans da de bouten lostrillen door het rijden.

Geplaatst: do 10 mar, 2011 07:20
door 2cvmaarten
hvdh schreef:En ja, zo zijn je wielmoeren los dankzij de hefboom, loop ik alweer tegen het volgende probleem aan.

Mijn ventilator komt niet los. Bout eruit, pijp op maat gemaakt, in de ventilator gestoken, flinke klappen links, rechts, boven, onder, maar alles wat er gebeurt hij komt niet los.

Moet ik (nog) harder slaan of is er andere slimme truc?
Ik heb het zelfde gehad, poelietrekker eroverheen en los kwam hij!
Succes.

Geplaatst: do 10 mar, 2011 12:40
door hvdh
2cvmaarten schreef: poelietrekker eroverheen en los kwam hij!
Moet je die natuurlijk wel hebben.

Ga eerst maar aan de slag met flink wat Kruipolie laten inwerken. Hopen dat hij daarna los komt. Duimen dus!

Geplaatst: do 10 mar, 2011 17:05
door Geert
hvdh schreef:
2cvmaarten schreef: poelietrekker eroverheen en los kwam hij!
Moet je die natuurlijk wel hebben.

Ga eerst maar aan de slag met flink wat Kruipolie laten inwerken. Hopen dat hij daarna los komt. Duimen dus!
Je moet af en toe ook investeren in gereedschap!

Geplaatst: do 10 mar, 2011 18:00
door 2cvpieter
ik zer er altijd het grote verlengstuk van mijn doppenset in, een paar niet te fliinke tikken en los is ie
niet te bang zijn om de boel te slopen, het kan wel iets hebben

Geplaatst: do 10 mar, 2011 18:45
door hvdh
2cvpieter schreef:ik zer er altijd het grote verlengstuk van mijn doppenset in
Ja, zo ben ik ook begonnen. Helaas zit die 'te ruim' in het gat dus ben ik overgegaan op een passende pijp.
Nu doet de kruipolie z'n werk. Zaterdag eens een flink partijtje meppen!