Het Grote "Ik heb weer APK!!!" topic
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 632
- Lid geworden op: wo 10 feb, 2010 19:56
- Locatie: utrecht
En ja hoor, weer voor 2 jaar gekeurd. Niks bijzonders beetje speling op de fusee's (expres niet vol vet gepompt, ik wilde ze even door iemand anders laten beoordelen) beetje rommelen aan een koplamp en oh ja het co was veel te hoog, hoe kan dat nou😀 hij reed wel lekker zo.
En dan die blauwe nummerborden, ja maar ik heb de gele ook nog bij me. Ok vooruit dan maar.
En dan die blauwe nummerborden, ja maar ik heb de gele ook nog bij me. Ok vooruit dan maar.
- Arjan-DeucheErka
- Beginner
- Berichten: 14
- Lid geworden op: ma 19 jan, 2015 12:07
- Locatie: Eindhoven
- IVARIO
- Regelmatige poster
- Berichten: 335
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
- Locatie: Heist-op-den-Berg (B)
Claudetje is ook weer goedgekeurd.
Afgelopen jaar circa 5.000 km gereden, wat ik best nog veel vind voor een hobby auto. Maar ja, ze is ook altijd mijn eerste keus bij droog weer
Vorig jaar APK aantekeningen:
1) speling op fusee linksvoor
2) Gecorrodeerde remleding van voor naar achter
Heb onlangs zelf de remleiding vervangen en linksvoor moest er een andere draagarm gemonteerd worden.
Twee kleine correcties deze keer (had ik vorig jaar o.a. ook):
- CO was ietsje te hoog (stelschroef nu halve slag ingedraaid; merk het niet tijdens het rijden)
- linker koplamp stond niet goed
Afgelopen jaar circa 5.000 km gereden, wat ik best nog veel vind voor een hobby auto. Maar ja, ze is ook altijd mijn eerste keus bij droog weer
Vorig jaar APK aantekeningen:
1) speling op fusee linksvoor
2) Gecorrodeerde remleding van voor naar achter
Heb onlangs zelf de remleiding vervangen en linksvoor moest er een andere draagarm gemonteerd worden.
Twee kleine correcties deze keer (had ik vorig jaar o.a. ook):
- CO was ietsje te hoog (stelschroef nu halve slag ingedraaid; merk het niet tijdens het rijden)
- linker koplamp stond niet goed
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Ik heb ook weer 2 auto's door de APK.
Beide met gezeur over de wiellagers.
Volgens mijn Eendenboer kunnen die lagers nog 2x de wereld rond maar ja hij mag zelf niet APK keuren.
Dus 1x een tijdelijke trommel gemonteerd en weer er af na de APK en de andere maar vervangen om van het gezeur af te zijn. Dit was eigenlijk de eenvoudigste optie.
Bij 1 auto zei de APK-keurder dat 'dit wel de laatste keer is dat de fuseepennen door de keuring komen'. Jaja....
Verder wat kleine puntjes opgelost.
Deze keurmeester wilde ook van allerhande adviespunten op het keuringsbewijs zetten. Het nu daarvan ontgaat mij compleet.
Voor mijn part zet hij er 100 op. Als de auto maar goedgekeurd wordt. Naar die adviespunten kijkt nooit niemand.
Beide met gezeur over de wiellagers.
Volgens mijn Eendenboer kunnen die lagers nog 2x de wereld rond maar ja hij mag zelf niet APK keuren.
Dus 1x een tijdelijke trommel gemonteerd en weer er af na de APK en de andere maar vervangen om van het gezeur af te zijn. Dit was eigenlijk de eenvoudigste optie.
Bij 1 auto zei de APK-keurder dat 'dit wel de laatste keer is dat de fuseepennen door de keuring komen'. Jaja....
Verder wat kleine puntjes opgelost.
Deze keurmeester wilde ook van allerhande adviespunten op het keuringsbewijs zetten. Het nu daarvan ontgaat mij compleet.
Voor mijn part zet hij er 100 op. Als de auto maar goedgekeurd wordt. Naar die adviespunten kijkt nooit niemand.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 632
- Lid geworden op: wo 10 feb, 2010 19:56
- Locatie: utrecht
Zo had ik een keer een nieuwe auto gekocht toen hij voor de onderhoudsbeurt ging zei de garage dat bij de volgende beurt 10000km verder de remmen vervangen moesten worden , binnen een week had ik metaal op metaal , dat hadden ze dus goed gecontroleerd en nee ik had geen 10000 km gereden in die week .
Weer voor 2 jaar gekeurd. ook wat gedoe met de koplamp. Nu halogeenlampen erin, met de ouderwetse ronde voet, gelijk aan de normale lampen. Wist niet dat dat bestond. Toch een mooier lichtbeeld. En de CO was goed (staat mijn carb wel goed afgesteld, vraag ik me dan af??)
Klaar voor mijn vakantie naar IJsland (met mijn eend )
Klaar voor mijn vakantie naar IJsland (met mijn eend )
Groet, Rob
2CV6 uit 1980,Verte Embrun
2CV6 uit 1980,Verte Embrun
- shorttrack
- Regelmatige poster
- Berichten: 194
- Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
- Locatie: Sint Niklaas
In belgie hoeft een oldtimer maar een keer gekeurd te worden en daarna niet meer. Het is nu iets meer als een jaar geleden dat hij gekeurd is. Dit is een nadeel en een voordeel natuurlijk. Ik ken mensen die toch ieder jaar naar de keuring gaan. Maar ik laat mijn eigen garage een onofficieel keuring doen.
Maar binnen kort gaat mijn eend weer een tijdje in de garage voor een flinke opknapbeurt. Daarna laat ik hem wel eens opnieuw officieel keuren voor de zekerheid.
Maar binnen kort gaat mijn eend weer een tijdje in de garage voor een flinke opknapbeurt. Daarna laat ik hem wel eens opnieuw officieel keuren voor de zekerheid.
2cv special 1986