Pagina 47 van 55

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Geplaatst: do 21 jul, 2022 07:59
door IVARIO
Ik had tot voor kort precies dezelfde bak, met het eendje linksboven.
En ja, die haken zouden om de balk moeten passen, bij de mijne was dat wel zo.
Ik had zelfs nog ruimte om er een dun matje tussen te doen, zodat de lak niet beschadigde.

Ook aan de zijkanten had ik een dun randje rubber geplakt (van een fietsbinnenband) om lakbeschadigingen te voorkomen,.
Palmabak.jpg
Palmabak 4.jpg
Palmabak 7.jpg

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Geplaatst: do 21 jul, 2022 09:13
door Erikjan
Thanks, ik ga eens passen op de eend van pa die heeft nog het originele achterpaneel.
Mogelijk is het reparatiedeel toch een paar mm dikker of zo.

De tip van binnenband is wel top, ik was al op zoek naar u profiel rubber maar dit is makkelijker en goedkoper.

Bij de mijne zit wel aan de bovenkant een afdichtingsrubber waar de achterklep op afsluit.
Staat niet op de foto om dat ik het heb verwijderd voor het schuren en spuiten.

De haken aan waarmee hij aan de zijkant vast zit lijken ook niet origineel die zien er uit of ze zelf zijn gebogen van een stuk staal strip.

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Geplaatst: do 21 jul, 2022 17:44
door deusjevo
Erikjan schreef: wo 20 jul, 2022 21:32 Heb een palma bak gekocht voor weinig. We gaan met 3 mensen in de eend naar frankrijk dan is iets meer ruimte wel fijn.

Heeft iemand een foto van hoe de haken aan de onderkant horen? Ik snap het niet helemaal. Je zou denken dat die haken over de rand haken maar dat past niet. De rand van de achterlichtbalk is te dik voor die haken.

De rode verf moest er helaas helemaal af die reageert op thinner.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Bekend ding 8)
Is die van Alfred geweest?
Dan heeft hij echt veel meegemaakt

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Geplaatst: vr 22 jul, 2022 08:53
door Erikjan
Gister een nieuwe verbeterde versie van het verloop voor het gasklephuis getekend.

Deze gaan we gieten in aluminium. Het prototype wordt momenteel 3d geprint om te passen. Een kennis heeft een smelt oven. Als mal gebruiken we een dunwandig 3d geprint model.

De overgang is nu mooi vloeiend gemaakt en er is een plat vlak met een gat gemaakt voor de mapsensor die er op komt.

Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Geplaatst: vr 22 jul, 2022 16:03
door Michiel van G.
Gaaf dat spruitstuk! Dat moet wel goedkomen.

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Geplaatst: vr 22 jul, 2022 20:51
door Erikjan
Prototype in plastic past mooi AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Geplaatst: za 23 jul, 2022 13:34
door Michiel van G.
Zou dat 3d-model niet met een cnc frees uit een blokje aluminium te snijden zijn? Dat lijkt me beter dan gegoten aluminium ivm. Broosheid?

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Geplaatst: za 23 jul, 2022 13:48
door Erikjan
Dat kan wel maar is kostbaar.

Gieten is best sterk, we hebben een bieropener gegoten die achter de bar gebruit wordt al 2 jaar nog niet gebroken.

Zelfs zuigers van de motor zijn gegoten aluminium.

Opzich kan je zelfs gewoon de 3d print gebuiken. Er rijdt al een 2cv rond met het zelfde systeem. Die gebruikt gewoon de 3d print.

Net de binnenbekleding er in geplakt.

AfbeeldingAfbeelding

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Geplaatst: za 23 jul, 2022 17:52
door Erikjan
Cuisecontrol zit er op.

Werkt goed. Iets meer filt geplakt als origineel beetje meer demping. Hij zal weinig regen zien dus voor vocht ben ik niet zo bang.

Nu nog wat antidreunmatten voor de voetenbak en schutbord bestellen. Plak het aan de binnenkant onder de bekleding. Onder de motorkap moet het mooi geel blijven. AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Geplaatst: za 23 jul, 2022 19:49
door Boudewijn
Erikjan schreef: vr 22 jul, 2022 08:53 Gister een nieuwe verbeterde versie van het verloop voor het gasklephuis getekend.

Deze gaan we gieten in aluminium. Het prototype wordt momenteel 3d geprint om te passen. Een kennis heeft een smelt oven. Als mal gebruiken we een dunwandig 3d geprint model.
Hoe werkt dat met die mal? Is dat in zand gieten en verbrandt de mal dan?

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Geplaatst: za 23 jul, 2022 22:08
door Erikjan
Precies dat inderdaad

https://youtu.be/YKeImuJpxow

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Geplaatst: zo 24 jul, 2022 14:29
door Laagvlieger
Snap het even niet goed, waarom heb je smal op breed gemaakt met je gasklephuis en niet breed op breed?. Je kunt toch beter het gasklep huis 180 graden draaien dat sluit toch veel mooier aan????

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Geplaatst: zo 24 jul, 2022 18:27
door Erikjan
Dan komt de gaskabel vervelender uit. De plaatjes vertekenen ook iets de winst is minimaal. Het gat in de onderkant van de gasklep is rond. Die uitstulping is voor de stationair omloop klep. Als je de klep draait zit de stationair aan de andere kant en de ronde opening praktisch op de zelfde plek.
Afbeelding

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Geplaatst: di 26 jul, 2022 21:28
door Erikjan
Na veel denken en puzelen heb ik een aanzuigbuis gemaakt in de tank voor de nieuwe hogedrukpomp. De originele aanzuigbuis is te dun. Nu 10mm koper buis en een 90graden knel bocht gebruikt. Simpel goedkoop en brandstof dicht.

De ene kant heb ik een buisje in gesoldeerd en in een gat in de tank geschroefd. Daarna een koperbuis met knel koppeling gemonteerd aan de bocht.

Onderkant van de dompelbuis in de tank iets schuin gezaagd dat hij niet kan afsluiten op de bodem van de tank.

Nu kan ik de originele vlotter gebruiken en de originele aanzuigbuis en leiding laat ik ook gewoon liggen. Mocht het ooit onderweg op vakantie stuk gaan rij ik in een uurtje weer verder op de carburateur.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Geplaatst: di 26 jul, 2022 23:01
door Isabelle
Zooooo, die is netjes!
Charleston-look met de ronde chroom koplampen en wieldoppen, normale bumpers, kofferbak... Da's een flink verschil met dat geel geval waar ik op aan het wachten ben :lol:
Ombouw naar injectie is echt wel cool 8)
Ik vrees alleen dat de Belgische keuring hier daar anders over denkt, ondanks we in tijden leven waarin auto's liefst zo efficiënt mogelijk omgaan met brandstof... :roll: