Re: conversie naar Charleston geel zwart
Geplaatst: ma 1 aug, 2022 22:20
Het relais van de brandstofpomp wordt bij het systeem wat ik gebruik aangestuurd door de computer. De computer weet of de motor is uitgevallen en schakelt dan de pomp uit.
Ik heb een ontsteking/injectie computer die is programmeerbaar via bluetooth. Op deze computer worden verschillende sensoren aangesloten en hij stuurt de bobines, injectoren en de stationair regelklep en brandstof pomp aan.
De volgende sensoren zijn op de motor gemaakt:
- tps sensor die geeft de stand van de gasklep door en zit op het gasklephuis. de computer weet dan hoeveel gas je geeft
- map sensor die meet de druk in het inlaatspruitstuk net onder de gasklep. Dan weet de computer of je bijvoorbeeld afremt op de motor.
- temperatuursensor in het luchtfilter voor de inlaatluchttemperatuur.
- temperatuursensor in de kachelpot voor de motor temp, om dat er geen koelwatersysteem.
- lambda sensor in de uitlaat om de uitlaatgassamenstelling te meten.
- krukas positie sensor. in het vliegwiel heb ik een gatenpatroon geboord de sensor leest deze gaten en weet dan precies waar de motor is in zijn rondje.
- een sensor op de nokkenas daarmee weet de computer welke cilinder aan de beurt is om te ontsteken en in te spuiten.
- er komt ook nog een olietemperatuur sensor op.
De computer gaat aansturen:
- 2 bobines om sequentieel te ontsteken
- 2 injectoren om sequentieel in te spuiten
- een stationair regel klep in het gasklephuis
- de brandstofpomp
- mogelijk komt er nog een elektrische fan op die temperatuur gestuurd wordt. Maar eerst de originele fan om te kijken hoe warm alles wordt met de standaard fan ter vergelijk.
Wat ook nog mogelijk is is de laadstroom van de dynamo uitschakelen bij meer als 80% gas dan heb je met volgas optrekken net weer een half pktje extra. zal wel niet merkbaar zijn maar het idee is wel leuk.
Ik heb een ontsteking/injectie computer die is programmeerbaar via bluetooth. Op deze computer worden verschillende sensoren aangesloten en hij stuurt de bobines, injectoren en de stationair regelklep en brandstof pomp aan.
De volgende sensoren zijn op de motor gemaakt:
- tps sensor die geeft de stand van de gasklep door en zit op het gasklephuis. de computer weet dan hoeveel gas je geeft
- map sensor die meet de druk in het inlaatspruitstuk net onder de gasklep. Dan weet de computer of je bijvoorbeeld afremt op de motor.
- temperatuursensor in het luchtfilter voor de inlaatluchttemperatuur.
- temperatuursensor in de kachelpot voor de motor temp, om dat er geen koelwatersysteem.
- lambda sensor in de uitlaat om de uitlaatgassamenstelling te meten.
- krukas positie sensor. in het vliegwiel heb ik een gatenpatroon geboord de sensor leest deze gaten en weet dan precies waar de motor is in zijn rondje.
- een sensor op de nokkenas daarmee weet de computer welke cilinder aan de beurt is om te ontsteken en in te spuiten.
- er komt ook nog een olietemperatuur sensor op.
De computer gaat aansturen:
- 2 bobines om sequentieel te ontsteken
- 2 injectoren om sequentieel in te spuiten
- een stationair regel klep in het gasklephuis
- de brandstofpomp
- mogelijk komt er nog een elektrische fan op die temperatuur gestuurd wordt. Maar eerst de originele fan om te kijken hoe warm alles wordt met de standaard fan ter vergelijk.
Wat ook nog mogelijk is is de laadstroom van de dynamo uitschakelen bij meer als 80% gas dan heb je met volgas optrekken net weer een half pktje extra. zal wel niet merkbaar zijn maar het idee is wel leuk.