peter zijn ami 8 break te koop
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2689
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1959
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:

Deze blaasjes heb ik ook gehad op de buitenzijde van mijn achterklep. De klep was blauw en moest geel worden, op advies van de verf leverancier heb ik deze eerst wit gespoten met 2K lak. Omdat ik toch nog wat oneffenheden had gevonden heb ik deze geplamuurd en weer met een spuitbus primer van dezelfde leverancier gespoten. Toen ontstonden de blaasjes. Vreemd genoeg niet op het hele gespoten oppervlak maar op de ene plaats wel en de andere niet en helaas alleen aan de buitenzijde van de klep, de binnenzijde was gewoon strak. De leverancier had hier geen verklaring voor. Afschuren en opnieuw spuiten gaf weer dezelfde blaasjes, ook al schuurde ik tot op het blanke staal. Uiteindelijk de zaak strak gekregen door zeer dunne laagjes primer er op te spuiten en tussen de lagen door een dag te laten drogen.
Ontvetten doe ik met speciale ontvetter van de verf leverancier die gespecialiseerd is op autolakken.
Een auto spuiter heeft mij eens verteld dat zij het met wasbenzine doen omdat dat goedkoper is.
Ammonia (zonder k) is prima voor de kozijnenschilder. Maar op een carrosserie? Het is een waterige oplossing van ammoniak (met een k). Ammonia op je carrosserie betekent: naspoelen met schoon water, droogblazen, wachten, hopen dat er niet toch wat druppels in een kier of naad achterblijven... Wasbenzine is prima, maar dan zoals met alle vluchtige oplosmiddelen: Een lap met oplosmiddel in je ene hand en een schone droge lap in de andere. Met alleen een natte lap blijf je vet en vuil uitsmeren. Mijn eigen overdreven methode: één keer met spiritus en twee lappen, en één keer met wasbenzine en twee lappen.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 191
- Lid geworden op: vr 10 jun, 2011 23:43
- Locatie: Leeuwarden
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 191
- Lid geworden op: vr 10 jun, 2011 23:43
- Locatie: Leeuwarden
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 191
- Lid geworden op: vr 10 jun, 2011 23:43
- Locatie: Leeuwarden
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 191
- Lid geworden op: vr 10 jun, 2011 23:43
- Locatie: Leeuwarden
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 191
- Lid geworden op: vr 10 jun, 2011 23:43
- Locatie: Leeuwarden
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 191
- Lid geworden op: vr 10 jun, 2011 23:43
- Locatie: Leeuwarden
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1460
- Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
- Locatie: Citroville
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 191
- Lid geworden op: vr 10 jun, 2011 23:43
- Locatie: Leeuwarden
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 191
- Lid geworden op: vr 10 jun, 2011 23:43
- Locatie: Leeuwarden
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 191
- Lid geworden op: vr 10 jun, 2011 23:43
- Locatie: Leeuwarden
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 191
- Lid geworden op: vr 10 jun, 2011 23:43
- Locatie: Leeuwarden
Gister begonnen aan het chassis weer een beetje netjes te krijgen, maar helaas toch weer een las puntje gevonden. aan de bijrijderskant bij de balk die onder de versnellingsbak loopt zit een scheur in die balk. Niet doorgerot maar gewoon een barst. Weer een bevestiging dat de AMI ooit eens een tikje heeft gehad. Nou ja als het hier bij blijft. Morgen wordt het gelast.