Pagina 6 van 22
Geplaatst: do 27 okt, 2011 18:39
door Michiel van G.
ik ontvet of met ammonia of met spiritus. Wel daarna nog even met een kleefdoek afnemen. Gaat tot op heden prima!
Geplaatst: do 27 okt, 2011 19:28
door Boudewijn

Deze blaasjes heb ik ook gehad op de buitenzijde van mijn achterklep. De klep was blauw en moest geel worden, op advies van de verf leverancier heb ik deze eerst wit gespoten met 2K lak. Omdat ik toch nog wat oneffenheden had gevonden heb ik deze geplamuurd en weer met een spuitbus primer van dezelfde leverancier gespoten. Toen ontstonden de blaasjes. Vreemd genoeg niet op het hele gespoten oppervlak maar op de ene plaats wel en de andere niet en helaas alleen aan de buitenzijde van de klep, de binnenzijde was gewoon strak. De leverancier had hier geen verklaring voor. Afschuren en opnieuw spuiten gaf weer dezelfde blaasjes, ook al schuurde ik tot op het blanke staal. Uiteindelijk de zaak strak gekregen door zeer dunne laagjes primer er op te spuiten en tussen de lagen door een dag te laten drogen.
Ontvetten doe ik met speciale ontvetter van de verf leverancier die gespecialiseerd is op autolakken.
Een auto spuiter heeft mij eens verteld dat zij het met wasbenzine doen omdat dat goedkoper is.
Geplaatst: do 27 okt, 2011 19:40
door achtpeter
Ammonia (zonder k) is prima voor de kozijnenschilder. Maar op een carrosserie? Het is een waterige oplossing van ammoniak (met een k). Ammonia op je carrosserie betekent: naspoelen met schoon water, droogblazen, wachten, hopen dat er niet toch wat druppels in een kier of naad achterblijven... Wasbenzine is prima, maar dan zoals met alle vluchtige oplosmiddelen: Een lap met oplosmiddel in je ene hand en een schone droge lap in de andere. Met alleen een natte lap blijf je vet en vuil uitsmeren. Mijn eigen overdreven methode: één keer met spiritus en twee lappen, en één keer met wasbenzine en twee lappen.
Geplaatst: vr 28 okt, 2011 23:05
door Peter Yedema
Dank allen voor de reacties.
Ik vind het inderdaad raar dat het over voor komt deze blaasjes. Ik heb deze week ook een deur in de primer gezet en daar zag je helemaal niks. Maar ja ik zal binnenkort als ik weer even tijd heb gaan schuren.
Geplaatst: wo 2 nov, 2011 19:45
door Peter Yedema
Gister weer even bezig geweest. Alle deuren zijn nu geschuurd en staan nu in de fertan. Een deur was nog wel erg aangetast maar gelukkig niet door. Volgende week weer verder schuren. HEt dak moet nog.
Ik zag wel dat mijn achterklep wel erg slecht was helaas. Dus opzoek naar een nieuwe/andere.
Geplaatst: wo 2 nov, 2011 23:14
door Punky
De AVN heeft er nog genoeg staan!!!
Geplaatst: do 3 nov, 2011 18:45
door Peter Yedema
Ik heb inmiddels al een gevonden. Ik was nog steeds zoekende naar twee binnenschermen voor een nette prijs en dit bedrijf had ook nog een achterklep.
Geplaatst: ma 14 nov, 2011 12:09
door Peter Yedema
Afgelopen zaterdag even twee binnenschermen en een achterklep gehaald. Vrijdag gaan we lassen en dan kan ik verder met opbouwen.
Geplaatst: vr 18 nov, 2011 20:47
door Peter Yedema
Het laswerk is gedaan, gelukkig. Niet helemaal 100% ivm de roest die er her en der nog wel wat was. De naden nog even bij kitten en het is weer helemaal dicht. Al met al wel blij met het resultaat.
Geplaatst: wo 23 nov, 2011 14:38
door Peter Yedema
Punky schreef:

Supert
Weet iemand ook welke kleur dit is? Ziet er ook wel erg mooi uit.
Geplaatst: wo 23 nov, 2011 14:49
door CitroenAZU
Blue Delta
Geplaatst: wo 23 nov, 2011 14:50
door Peter Yedema
Ik neem aan dat het een metallic lak is?
Geplaatst: vr 25 nov, 2011 20:45
door Peter Yedema
Gisteravond weer even bezig geweest. Her en der nog wat fertan gesmeert en dan kunnen volgende week de binnenschermen er weer op. De dakrand staat in de kit dus die is ook dicht.
Geplaatst: ma 28 nov, 2011 20:22
door Peter Yedema
Voor de mensen die omrop Fryslan hebben. Vanavond in HEA komt de AMI langs. HElaas kon ik er zelf niet bij zijn door een buikgriep.
Geplaatst: wo 30 nov, 2011 19:32
door Peter Yedema
Gister begonnen aan het chassis weer een beetje netjes te krijgen, maar helaas toch weer een las puntje gevonden. aan de bijrijderskant bij de balk die onder de versnellingsbak loopt zit een scheur in die balk. Niet doorgerot maar gewoon een barst. Weer een bevestiging dat de AMI ooit eens een tikje heeft gehad. Nou ja als het hier bij blijft. Morgen wordt het gelast.