AZU 1958 motorrevisie

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » zo 10 feb, 2013 10:49

...off topic maar als je de link van je bus hier neerplakt is HY vindbaar :)
Ik vind een HY anders wel gaaf. Nog A delen nodig?
Citroén rolls better than a Rolls!

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » zo 10 feb, 2013 11:23

dezilverlinde schreef: Maar HY staat op autoscout 24 en ben blij als HY weg is.. .
er staan ruim 7.000 citroens op autoscout en je kan niet selecteren op hy, dus dat is wat lastig zoeken zo...

als je mij een pm wil sturen klik je op "pm" hieronder in dit bericht.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » zo 10 feb, 2013 13:57

2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Gebruikersavatar
dezilverlinde
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 220
Lid geworden op: wo 24 aug, 2011 07:28
Locatie: Heeze
Contacteer:

Bericht door dezilverlinde » zo 10 feb, 2013 20:41

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 00&asrc=st

Ik weet niet of deze link werkt, maar dit is mijn hy op autoscout.

Groet frank
Dyane 435 luxe 1974 sold
Hy 1977 sold
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
Acadiane 1980 grijs VL-130-S
2CV6 Club 1983 wit JP-78-DH
2CV AZ 1959 Blue Glacier

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » wo 21 aug, 2013 19:50

@marcopr; jij hebt ook een iets ander druklager gemonteerd als origineel, dat ga ik ook doen, maar hoe krijg ik dat oude :twisted: lager van de vork af? Sorry hoor, maar ik zie het even niet...... :oops:
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 807
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » wo 21 aug, 2013 20:10

Soms moet je heel voorzichtig een van de twee armpjes iets openbuigen. Maar eerst kijken op de koolring aan welke kant het afgeschuinde pootje zit. Die moet er het eerst uit.
------------------------------
Traction 11 BL 1950

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1938
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » wo 21 aug, 2013 20:17

Ik neem aan dat je de vork al gedemonteerd op de werktafel hebt liggen?
dan buig je idd 1 armpje iets open, lager eruit, nieuw erin en weer een beetje dichtknijpen.

Het oorspronkelijk druklager, is, heb ik me laten vertellen, nog een item met een productiecode die start met AU. Je begrijpt dat het een ouder type is dan je heden ten dage kan kopen as vervang onderdeel.
Van het oude lager kan je de koolring verwijderen en vervangen door een nieuwe ring. En die liggen schijnbaar in (vast oa) in het onvolprezen EEEC magazijn. Volgende keer :lol: ga ik dat zeker doen. (duurt nog even hoop ik)
tweeceevees zijn leuk!

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » wo 21 aug, 2013 20:37

De vork zit nog in de bak, en de bak staat op de werkbank, en ik heb idd. 1 afgeschuinde kant gezien op het oude druklager (waarvan de koolstof ring eruit kan).
De nieuwe (lijkt helemaal van staal :roll: ) heeft ronde pootje's waarmee die vast zit aan de vork.
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 807
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » wo 21 aug, 2013 20:52

ah ja die set...:evil:
Zal je ook een schuin stukje aan moeten slijpen-zijn ze vergeten- anders gaat ie er nooit in.
De oude complete druklager MET koolring kan er uitgewipt worden als je de vork helemaal (met de hevel aan de bovenkant )naar achteren duwt. Dan moet ie er net uit te kantelen zijn. Evt voorzichtig met schroevendraaier tussen druklager en vork
------------------------------
Traction 11 BL 1950

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » wo 21 aug, 2013 20:54

Wat is nou beter, die nieuwe vervangende plaatsen, of uit het magazijn een koolring halen en die gaan gebruiken?
Ik heb wel een nieuwe drukgroep geplaatst!
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1938
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » wo 21 aug, 2013 22:34

Allebei is goed.
Als ik het geweten had voor de reparatie dan had ik slechts de koolring vervangen. Maar dat alleen omdat ik het leuk vind om zoveel mogelijk met de oorspronkelijke onderdelen te werken.

Zelf heb ik ook koppelingsplaat, drukgroep en druklager vervangen. Werkt prima, zoals het hoort. Ik moest wel de koppelingshevel eruit halen anders kreeg ik de druklager er niet af. Maar ik heb niet zo veel ervaring als Eegboko natuurlijk :wink:
tweeceevees zijn leuk!

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » do 22 aug, 2013 20:36

Ook ik houd van hergebruik van originele onderdelen, maar het bijgeleverde druklager heb ik dus al, en om dat nou niet te gaan gebruiken is ook zoiets....... :wink:
Wel bewaar ik de originele ring, je weet maar nooit!
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 807
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » do 22 aug, 2013 21:13

Je kan 'm prima monteren hoor, alleen zo stom dat ze vergeten zijn het schuine randje eraan te maken.
Vergeet je niet de spiebanen van je priseas heel licht in te vetten?
------------------------------
Traction 11 BL 1950

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » do 22 aug, 2013 21:34

Aangezien ik best veel rijd met mijn 18pk heb ik het druklager aangepast door een gewoon druklager in de koolring houder te lijmen.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » ma 26 aug, 2013 18:26

Nou heb ik vandaag het oude druklager er zonder veel problemen uitgekregen, en het nieuwe past, ook zonder de schuine kanten.
Die schuine kanten zijn volgens mij alleen maar om makkelijker te kunnen plaatsen op de vork :roll:
Maar nu heb ik een volgend probleem/vraag; als ik het nieuwe lager plaats, komt de vork niet meer terug in de ruststand, dit lijkt mij niet goed?
Omdraaien maakt niet uit :oops:
Foto's van de oude en het nieuwe lager:

http://www.mijnalbum.nl/Album=FK4ISQ6H
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Plaats reactie