Pagina 6 van 7

Geplaatst: zo 10 feb, 2013 10:49
door Bull Frog Bleu
...off topic maar als je de link van je bus hier neerplakt is HY vindbaar :)
Ik vind een HY anders wel gaaf. Nog A delen nodig?

Geplaatst: zo 10 feb, 2013 11:23
door supercees
dezilverlinde schreef: Maar HY staat op autoscout 24 en ben blij als HY weg is.. .
er staan ruim 7.000 citroens op autoscout en je kan niet selecteren op hy, dus dat is wat lastig zoeken zo...

als je mij een pm wil sturen klik je op "pm" hieronder in dit bericht.

Geplaatst: zo 10 feb, 2013 13:57
door Bertje Beige

Geplaatst: zo 10 feb, 2013 20:41
door dezilverlinde
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 00&asrc=st

Ik weet niet of deze link werkt, maar dit is mijn hy op autoscout.

Groet frank

Geplaatst: wo 21 aug, 2013 19:50
door Bertje Beige
@marcopr; jij hebt ook een iets ander druklager gemonteerd als origineel, dat ga ik ook doen, maar hoe krijg ik dat oude :twisted: lager van de vork af? Sorry hoor, maar ik zie het even niet...... :oops:

Geplaatst: wo 21 aug, 2013 20:10
door engbokho
Soms moet je heel voorzichtig een van de twee armpjes iets openbuigen. Maar eerst kijken op de koolring aan welke kant het afgeschuinde pootje zit. Die moet er het eerst uit.

Geplaatst: wo 21 aug, 2013 20:17
door marcopr
Ik neem aan dat je de vork al gedemonteerd op de werktafel hebt liggen?
dan buig je idd 1 armpje iets open, lager eruit, nieuw erin en weer een beetje dichtknijpen.

Het oorspronkelijk druklager, is, heb ik me laten vertellen, nog een item met een productiecode die start met AU. Je begrijpt dat het een ouder type is dan je heden ten dage kan kopen as vervang onderdeel.
Van het oude lager kan je de koolring verwijderen en vervangen door een nieuwe ring. En die liggen schijnbaar in (vast oa) in het onvolprezen EEEC magazijn. Volgende keer :lol: ga ik dat zeker doen. (duurt nog even hoop ik)

Geplaatst: wo 21 aug, 2013 20:37
door Bertje Beige
De vork zit nog in de bak, en de bak staat op de werkbank, en ik heb idd. 1 afgeschuinde kant gezien op het oude druklager (waarvan de koolstof ring eruit kan).
De nieuwe (lijkt helemaal van staal :roll: ) heeft ronde pootje's waarmee die vast zit aan de vork.

Geplaatst: wo 21 aug, 2013 20:52
door engbokho
ah ja die set...:evil:
Zal je ook een schuin stukje aan moeten slijpen-zijn ze vergeten- anders gaat ie er nooit in.
De oude complete druklager MET koolring kan er uitgewipt worden als je de vork helemaal (met de hevel aan de bovenkant )naar achteren duwt. Dan moet ie er net uit te kantelen zijn. Evt voorzichtig met schroevendraaier tussen druklager en vork

Geplaatst: wo 21 aug, 2013 20:54
door Bertje Beige
Wat is nou beter, die nieuwe vervangende plaatsen, of uit het magazijn een koolring halen en die gaan gebruiken?
Ik heb wel een nieuwe drukgroep geplaatst!

Geplaatst: wo 21 aug, 2013 22:34
door marcopr
Allebei is goed.
Als ik het geweten had voor de reparatie dan had ik slechts de koolring vervangen. Maar dat alleen omdat ik het leuk vind om zoveel mogelijk met de oorspronkelijke onderdelen te werken.

Zelf heb ik ook koppelingsplaat, drukgroep en druklager vervangen. Werkt prima, zoals het hoort. Ik moest wel de koppelingshevel eruit halen anders kreeg ik de druklager er niet af. Maar ik heb niet zo veel ervaring als Eegboko natuurlijk :wink:

Geplaatst: do 22 aug, 2013 20:36
door Bertje Beige
Ook ik houd van hergebruik van originele onderdelen, maar het bijgeleverde druklager heb ik dus al, en om dat nou niet te gaan gebruiken is ook zoiets....... :wink:
Wel bewaar ik de originele ring, je weet maar nooit!

Geplaatst: do 22 aug, 2013 21:13
door engbokho
Je kan 'm prima monteren hoor, alleen zo stom dat ze vergeten zijn het schuine randje eraan te maken.
Vergeet je niet de spiebanen van je priseas heel licht in te vetten?

Geplaatst: do 22 aug, 2013 21:34
door André Post
Aangezien ik best veel rijd met mijn 18pk heb ik het druklager aangepast door een gewoon druklager in de koolring houder te lijmen.

Geplaatst: ma 26 aug, 2013 18:26
door Bertje Beige
Nou heb ik vandaag het oude druklager er zonder veel problemen uitgekregen, en het nieuwe past, ook zonder de schuine kanten.
Die schuine kanten zijn volgens mij alleen maar om makkelijker te kunnen plaatsen op de vork :roll:
Maar nu heb ik een volgend probleem/vraag; als ik het nieuwe lager plaats, komt de vork niet meer terug in de ruststand, dit lijkt mij niet goed?
Omdraaien maakt niet uit :oops:
Foto's van de oude en het nieuwe lager:

http://www.mijnalbum.nl/Album=FK4ISQ6H