Iedereen hartstikke bedankt voor jullie positieve reacties, het lijkt wel alsof iedereen mee aan het leven is....
Vandaag mijn eerste vakantie dag, dus maar meteen vroeg aan de Ami begonnen, nog een beetje gelast, gestrijk-kit (op aanraden van de RDW-keurmeester) en om 13.30 op weg naar de APK keuring. De auto reed netjes tot ongeveer 750 meter verder dan waar ik de vorige keer stil viel, ik viel dus weer stil... begon een beetje op mezelf te schelden waarom ik er de nieuwe benzinepomp niet in had gezet, zag de Apk -keuring al in het water vallen. Was alweer naar huis aan het lopen om de BX te halen, toen ik bedacht dat ik een flesje water bij me had..........

als ik het flesje nou eens vol liet lopen met benzine onder aan het chassis en dat gebruikte om thuis te komen, dan kon ik daar de nieuwe benzinepomp erin zetten........... Dus ik trok de benzine slang onder bij het chassis uit elkaar..... geen benzine........ dan maar eens zuigen..... nog steeds maar een paar druppeltjes......... de smaak in mijn mond wil je niet weten een vuurspuwer zou er jaloers op zijn...... conclusie het filtertje in de tank is verstopt.....
Gelukkig heeft een Ami een tank luikje in de bodem, het filtertje lag er dus zo uit....
Na een paar seconden starten liep de ami als een zonnetje...... Op naar de APK en de rest is historie.....
Terwijl ik dit lig te schrijven ligt het filtertje in een ultrasoonbadje schoon te spoelen ben benieuwd of dit helpt..... (er komt rotzooi genoeg vanaf)....
@dezilverlinde
Ik las al jaren (meer dan 20) Rvs en gewoon Citroen ijzer aan elkaar, het last lekker weg en ik heb geen gevolgen van het opofferingsgedrag kunnen constateren, ik heb met de plaatselijke smid hier eens over zitten praten omdat je hiervoor speciale lasdraad hebt, maar ook die gebruik ik niet (en hij ook niet)...
1 ding weet ik zeker, deze dorpels en vloerdelen rotten niet meer weg............