Pagina 6 van 24

Geplaatst: zo 13 okt, 2013 11:59
door RobM
ik zou er niets aan doen.

er zijn technieken om oude, verroeste nummers leesbaar te maken. Smeren ze er iets op en dan met bepaald licht.
als je nu gaat stralen of schuren is de kans groot dat er informatie verloren gaat.


Gr Rob

Geplaatst: zo 13 okt, 2013 12:33
door TB
Bij de RDW kwam ik paar maanden terug aan met een weggeroest chassisnr. Met een dremel met daarop een soort kunststof draadborsteltje kwam alles binnen een paar seconden weer tevoorschijn. Dit werd door de keurmeester gedaan.

Misschien een idee om zoiets te zoeken of naar te informeren. Ik had echt niet verwacht dat het weer zo goed leesbaar zou worden. Mede omdat de brokken roest eraan hingen. Het nr staat echt wel diep erin geslagen.

Geplaatst: zo 13 okt, 2013 13:28
door Thijs
Inderdaad nu niks aan doen.
Dan heb je straks meer kans dat ze bij jullie RDW geloven dat het origineel is.
Ik zou wel altijd de officiële weg volgen want als je zelf gaat inslaan heb je straks een rijdende berg onderdelen.

Geplaatst: zo 13 okt, 2013 13:52
door voeteir
TB schreef:Bij de RDW kwam ik paar maanden terug aan met een weggeroest chassisnr. Met een dremel met daarop een soort kunststof draadborsteltje kwam alles binnen een paar seconden weer tevoorschijn. Dit werd door de keurmeester gedaan.

Misschien een idee om zoiets te zoeken of naar te informeren. Ik had echt niet verwacht dat het weer zo goed leesbaar zou worden. Mede omdat de brokken roest eraan hingen. Het nr staat echt wel diep erin geslagen.
Dat klinkt interessant. Heb je meer info of naar welk RDW station bent u geweest, dan kan wil ik zelf wel informeren.

Ik moet er niet meer naar de rdw maar naar de belgische keuring. En daar doen ze absoluut geen moeite om het te kunnen lezen. Niet leesbaar, is afgekeurd.

Bedankt voor het meedenken allemaal.

Geplaatst: zo 13 okt, 2013 17:08
door 75-amitolee
Wouter ,

Ik heb je een Privébericht gestuurd met een adres dat in België voor A-types naast wisselstukken ook met toestemming van DIV chassiswissels doet.

Rene ter Veer

Geplaatst: zo 13 okt, 2013 19:43
door voeteir
75-amitolee schreef:Wouter ,

Ik heb je een Privébericht gestuurd met een adres dat in België voor A-types naast wisselstukken ook met toestemming van DIV chassiswissels doet.

Rene ter Veer
Bedankt, voor de tip. U heeft een berichtje terug. :wink:

Geplaatst: ma 14 okt, 2013 10:39
door TB
voeteir schreef:
TB schreef:Bij de RDW kwam ik paar maanden terug aan met een weggeroest chassisnr. Met een dremel met daarop een soort kunststof draadborsteltje kwam alles binnen een paar seconden weer tevoorschijn. Dit werd door de keurmeester gedaan.

Misschien een idee om zoiets te zoeken of naar te informeren. Ik had echt niet verwacht dat het weer zo goed leesbaar zou worden. Mede omdat de brokken roest eraan hingen. Het nr staat echt wel diep erin geslagen.
Dat klinkt interessant. Heb je meer info of naar welk RDW station bent u geweest, dan kan wil ik zelf wel informeren.

Ik moet er niet meer naar de rdw maar naar de belgische keuring. En daar doen ze absoluut geen moeite om het te kunnen lezen. Niet leesbaar, is afgekeurd.

Bedankt voor het meedenken allemaal.
Antwoord via pb!

Geplaatst: di 15 okt, 2013 15:36
door voeteir
na alle minder plezante berichten goed nieuws.

Het motortje loopt!
Gisteren had ik al de versnellingsbak in de auto gezet, de motor ertegen gemikt, olie in orde gebracht. Op het electrisch schema het minimum aan bedrading in orde gebracht.
En vandaag benzine in de carburator gedaan en gestart. Tikken en weg...

nu nog eens uitvogelen waarom de benzinepomp niet werkt. Ik heb ze volledig opengedaan, gekuist en een nieuw membraan gemonteerd.
De motor bleef draaien zolang er benzine in de carb zat. Daarna was het over. Ik dacht er tegen dan al wat benzine aan de carb zou zijn maar niet dus, zelf nog niet aan het filtertje 10cm boven het geimproviseerde reservoir.

Geplaatst: di 15 okt, 2013 16:23
door Geert
In de benzinepomp zitten twee klepjes, als die niet goed sluiten werkt de pomp niet.
Heb ik ook gehad. Nadat ik een nieuwe benzinepomp had gemonteerd was het probleem opgelost .
Ik had het membraan eerst ook al vervangen, maar toch deed de pomp het niet. Bleek dus aan de klepjes te liggen......

Geplaatst: di 15 okt, 2013 21:52
door voeteir
ik denk dat ik het probleem van de benzinepomp gevonden heb.
Als ik de pomp demonteer en met mijn duim bedien dan zuigt ze direct benzine. Op de motor gaat dit niet. Volgens mij bedient de stoter de pomp niet. Ik zal morgen eens meten als de stang nog binnen tolerantie is.

Geplaatst: wo 16 okt, 2013 09:02
door dyane_maniac
Je kan die vulplaat tussen blok en pomp iets dunner maken

Geplaatst: wo 16 okt, 2013 10:12
door Erikjan
Is het heveltje in de pomp niet verbogen?

Ik kan me niet voorstellen dat de stang verslijt die zit tegen de nokkenas en draait praktisch in de olie.

Geplaatst: wo 16 okt, 2013 17:15
door voeteir
De stift was nog precies de voorgeschreven lengte.
De hoogte van de stift was ook volgens voorschrift.
Ik heb een ander membraam in de pomp gestoken. Daar was al direct een asje aan vastgemaakt. Het enige wat ik kan bedenken is dat de lengte van de asjes niet gelijk is.
Omdat het oude membraam echt kapot is heb ik het tussenblok 1,5mm afgefreesd. Nu werkt de pomp wel maar ik weet niet als er genoeg debiet is. De motor blijft in elk geval wel stationair draaien.

Geplaatst: wo 16 okt, 2013 17:24
door voeteir
en voor de foto liefhebbers

blokje onder de frees

Afbeelding

testopstelling

Afbeelding

is dit de juiste manier om het plaatje achter het viseplatinee bakje te monteren of moet het 180° gedraaid zitten? Ik heb al beide versies gezien.

Afbeelding

Geplaatst: wo 16 okt, 2013 21:53
door Michiel van G.
en anders er een elektrisch opvoerpompje tussen zetten. Scheelt een hoop gedoe, start ook lekker snel dan.