Goed lasapparaat voor een beginner?
-
- Belgisch Meester Lasser
- Contacteer:
lekker als je wat langer pakket hebt hoef je niet steeds de post dichter te trekken .
allen opgepast als ie ergens achter zit dat je niet aan licht te trekken .
je doet het sneller dan je denkt .
en kost je al gauw dan een nieuwe "(*) Gein" (*) vlaamse benaming denk ik ? voor de draad geleider in je slangen pakket spiraal of sommige kunstof leiding meestal in de korte vaste versie's.
allen opgepast als ie ergens achter zit dat je niet aan licht te trekken .
je doet het sneller dan je denkt .
en kost je al gauw dan een nieuwe "(*) Gein" (*) vlaamse benaming denk ik ? voor de draad geleider in je slangen pakket spiraal of sommige kunstof leiding meestal in de korte vaste versie's.
see you when you see me
-
- Gebruiker
- Contacteer:
Deze heeft standaard een los pakket.(2m)marctv schreef:Ik zat met het zelfde probleem, maar heb gekozen voor een degelijk apparaat voor redelijk geld. Semi prof. Kijk maar op deze site:
http://www.cardietech.nl/shop/
zoek dan de "Cardietech 155 SC"
Hollands fabrikaat (zelhem) echt fijn ding voor dun plaatwerk of het doorbak werk.
Wat ik al zij semi prof.
incl. spec.draad, reserve neusjes voor toorts, kap, handschoenenen, anti spetterspray,eigen gasfles was ik 750,- kwijt en geen spijt van.
Gr. Marc
2cv az 1963
2cv6 special 1981
peugot 306 break 2002
2cv az 1963
2cv6 special 1981
peugot 306 break 2002
Helemaal mee eens! Heb net wat aan een oud spatbord zitten lassen met een Cebora Revolution met gasgevulde draad. Je stookt al een gat als je het materiaal aanraakt, ongeacht de stand van het apparaat. Op plekken waar ik niet door het materiaal ging, was de hechting erg slecht.backfire schreef:yep ik heb wel ideeen, ik heb namelijk heeeeeel even met gevulde draad gelast, das leuk als je een scharnier aan een tuinhekje wilt lassen. Maar voor eenden plaatwerk niet geschikt.
Morgen snel mijn gasfles aansluiten....
Iemand tips vwb de stand en draadsnelheid van de Cebora Revolution met 0,6 mm draad en gas voor het maken van puntlassen?
Eendracht maakt macht.
-
- Regelmatige poster
Ik gebruik eigenlijk nooit een vaste instelling. Ik pak altijd eerst een stukje restplaat en stel altijd de draadsneleind af op geluid. Iemand vertelde mij ooit eens dat het geluid tijdens het lassen hetzelfde moest klinken als een gebakken eitje in de pan op zondag-ochtend.backfire schreef:Voor de eend, laagste stand, en snelheid ongeveer op 3 / 3,5.
Gas altijd 12,5 liter per minuut
Dus ik zou zeggen: pak eens een stukje plaat, zet het vermogen van je lasapparaat op de laagste stand en ga gewoon eens met de draadsnelheid pielen. Het is uiteindelijk toch een kwestie van gevoel aangezien elk stukje plaat en elk apparaat weer anders last.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik heb ook een 120/20 T gekocht. Zou jij mij kunnen zeggen hoe ik het apparaat het beste kan instellen? Ik heb het reduceerventiel op 12 lt/m staan, maar waar zet jij de draadsnelheid en de amp stand op?AK350 schreef:Onderstaand lasapparaat heb ik ook via marktplaats gekocht. Electra Beckum 120/20T.
Het apparaat heeft een goede draaddoorvoer en bevalt mij goed.
http://koopjes.marktplaats.nl/bouw_en_t ... 3D%3D&df=1
Ik lees verschillende verhalen over het gebruik van pure co2, maar ik heb vroeger met dat spul leren lassen ( menggas was te duur voor de opleiding). verder heeft 't zelfs voordelen als er nog wat verfdelen op het materiaal aanwezig zijn.
Enne, de(afgekeurde) brandblussers regel ik altijd voor niets....