Pagina 6 van 7

Geplaatst: vr 28 jul, 2006 00:19
door Evan
zo tis wel afzien zo'n pickup project, denk je zo'n beetje op te gaan schieten met je koetswerk (dan moet dus bijna alleen het voorruitframe nog hersteld worden) kom je nog allemaal kleine gaatjes in de beide deurframes tegen!
de bestuurderskant is nu gedaan, nu dus de bijrijderskant nog.

Tevens zijn de regengootjes naar achteren doorgetrokken. en de achterzijde beneden is nu "en profile"met de golf in de zijkant! dat zien er leuk uit trouwens :)

foto's komen de volgende keer wel weer.
als het wat minder warm is, De kans op dehydratie is vrij groot als je met deze tempereaturen zo bezig bent.

Geplaatst: vr 17 nov, 2006 01:35
door Evan
Acapickup heeft nu een weer een goed chassis!

the story continues,..........

Geplaatst: ma 20 nov, 2006 10:33
door thomaaas
fotooos! nog laten verzinken oid?

Geplaatst: ma 20 nov, 2006 23:16
door Evan
klik op "acapickup" in het onderschrift!

Geplaatst: ma 20 nov, 2006 23:19
door thomaaas
hey wat grappig een link ;)

Geplaatst: ma 20 nov, 2006 23:32
door backfire
Evan ik zie dat je de plaat van chassis hebt gehaalt. was dit een kwestie van terugvouwen rand en puntlassen doorboren/slijpen/kappen?

Ik ben nl van plan beide kanten te vernieuwen en wil de bovenste heel er af krijgen zodat ik de maten kan gebruiken i.v.m. gordelsteunen en stoelgeleiderails.

Geplaatst: di 21 nov, 2006 20:30
door Evan
De bovenranden zaten over een groot deel niet vastgelast en kon ik zo terug vouwen. Pas dan was de bovenplaat op het omgezette zijstuk gelast. Dus terugvouwen van de omgevouwen rand en dan puntlassen losmaken/boren etc. Ik weet niet of dat bij elk chassis zo is....?

ik heb de bovenplaat in stukjes eraf gehaald, de maten heb ik gewoon uitgemeten en op de nieuwe plaat ingetekend. Dat is niet moeilijk. Let wel op dat het verzonken plaatwerkdeel bij de gordelbevestiging vast zit aan de bovenplaat met een stuk of 7 puntlassen.

Let tevens erop dat je het kruisstuk niet beschadigd als je gaat zagen oid.

Geplaatst: di 21 nov, 2006 21:02
door backfire
Ik heb een nieuwe puntlas beitel, dus met nodige zorg en vuisthamertje moet ik heel ver komen. en nu maar hopen dat het van binnen er netjes uit ziet.

tnx voor de support Evan

Geplaatst: zo 31 dec, 2006 11:45
door Evan
tijdelijke Acapickup:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

woensdag gekocht, moet a.s. vrijdag op de weg zijn

Geplaatst: vr 5 jan, 2007 13:20
door Evan
De tijdelijke acapickup, welke gebruikt zal worden voor RDW keuring, om open laadbak, LPG en trekhaak op kenteken vermeld te krijgen is nu klaar voor APK.
Maar,... wat een barrel zeg! alle stekertjes/kontaktpunten geoxideerd, dus problemen verlichting aan de gang te krijgen. Tevens de gordels maar gedemonteerd bij gebrek aan goede werking. En de uitlaat is vervangen want die was compleet gedesintegreerd. Brandstoftank had met in de cabine geplaatst :? dus daarvoor in de plaats maar een eendentank onder het laadbakje opgehangen.

Dit is trouwens wel een voorbeeld hoe je geen koets moet verbouwen, overal veel te dik staal voor gebruikt, zal wel een dikke 100 kilo meer wegen dan op kenteken staat :(

Geplaatst: vr 5 jan, 2007 13:33
door THE SPITFIRE
ziet er geinig uit allemaal hoor..
:lol:

Geplaatst: vr 5 jan, 2007 15:23
door Evan
zwaar lelijk was mijn eerste indruk, maar voor het doel iig geschikt. Als je in de markt bent voor de koets wanneer het geheel door de RDW in orde bevonden is, moet je maar een gil geven

Geplaatst: vr 5 jan, 2007 15:29
door leo top
Ga je werkelijk met zo'n barrel naar de RDW? Ze zien je aankomen!

Geplaatst: vr 5 jan, 2007 18:10
door Evan
zolang het aan de eisen voldoet kunnen ze niet zeuren,....
leo top schreef: zo'n barrel?
enne smaken verschillen he :)

Geplaatst: vr 5 jan, 2007 19:03
door Voge
Evan schreef:tijdelijke Acapickup:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

woensdag gekocht, moet a.s. vrijdag op de weg zijn
Heb ik die vandaag niet toevallig bij Martien Mooijman gezien, waar ik even een bakje koffie kwam drinken?