Gele lampen worden verboden!

Alles in, over, rond en op de koets.
CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door CitRoel » do 21 sep, 2006 17:23

Om even ontopic te blijven. :wink: Bedankt voor de informatie Dolf!! Ik ga 4 november als ik toch bij C & C ben toch voor de zekerheid een paar reserve halen.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Maaikie
Eend ontdekker
Eend ontdekker
Contacteer:

Bericht door Maaikie » ma 25 sep, 2006 22:23

overleg gehad met mijn eendendokter

en dit is het resultaat...hij heeft ze gewoon liggen en zette ze er meteen in...ik was als een kind zo blij...

Afbeelding
Afbeelding

maar reserve witte lampjes wel in de achterbak
Laatst gewijzigd door Maaikie op ma 25 sep, 2006 23:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Kingfisher Sky Celliste
29/10 Tivoli Utrecht- 3/12 De Boerderij Z'Meer - 29/12 013 Tilbug

2cv6 Special 1982 Blue Lagune(In restauratie)

Charlie
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Charlie » ma 25 sep, 2006 22:54

Kijk DAT zijn nog eens goede berichten!!!:DD

Weer een gelekoplampen eend erbij!! :wink: :D

Yellow Deendger
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Yellow Deendger » di 26 sep, 2006 00:06

Ik had ook gele H4 lampen, tot ze er ineens mee stopten ( ja, allebei tegelijk??) toen ik in het donker naar huis reed( afgelopen winter) en bij een tankstation hadden ze geen gele, dus witte erin gezet met het idee er zo snel mogelijk weer gele in te zetten.Dat moet nog steeds dus, maar zal ff bij Duckservice vragen binnenkort, want geel hoort bij een eend(vooral bij een gele eend).
Steel niet, de overheid duldt geen concurrentie!

www.barbierenschede.nl

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door OnsEendje2 » di 26 sep, 2006 09:56

@ maaikie
Gefeliciteerd! Ze kijkt weer helder uit haar ogen!
Geen eend, geen onderschrift :(
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » di 26 sep, 2006 12:12

thomaaas schreef:Halogeen verlichting is inderdaad wel veiliger, heeft meer lichtopbrengst. Maar gele lampen heeft natuurlijk wel iets bijzonders...
gelukkig bestaan er dus ook gele halogeen lampen. en echt dat is een aanrader. als je ooit besluit nieuwe reflectoren te kopen, koop dan die waar een halogeen lamp in past!

dp
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » di 26 sep, 2006 12:23

Robbert... schreef:Ja volgens een link op dit forum hier te koop:

http://www.autotoebehoren.nl/Eagle.htm

Maar of het nou echt veilig is?? Vraag me overigens af of er mensen zijn die dit ding in hun 2cv hebben en wat hun ervaringen zijn.
of bij conrad. ik heb er een (40 euro meen ik) die de gaskabel vast kan zetten. dus niet vast te zetten op bijv. 80 km. wel erg handig voor lange stukken om je been even te kunnen laten rusten of om niet te hard te rijden. dat ding is wel degelijk veilig omdat ie uit zn stand klikt zodra je het rempedaal aanraakt (lees: je remlichten gaan branden)

toppertje!

tropical douwe

Maaikie
Eend ontdekker
Eend ontdekker
Contacteer:

Bericht door Maaikie » di 26 sep, 2006 12:40

OnsEendje2 schreef:@ maaikie
Gefeliciteerd! Ze kijkt weer helder uit haar ogen!
vond ik nou ook...:)

En het is al zo'n feestje om te rijden en gisteren in het donker op de snelweg leek het alleen nog maar leuker nu...de lichten geven zo'n gezellige gloed!! Alle verkeersborden hebben ook een knusse kleur nu.

En qua zichtbaarheid...ik denk dat omdat je je ook zo onderscheidt op de weg dat je weer meer opvalt. De eendendokter zei wel dat je in principe minder zichtbaar bent, dat het gewoon mag, maar voor de zekerheid altijd witte bij je moet hebben. Het zal zo'n vaart niet lopen, maar dan heb je ze maar bij je zij hij...
Kingfisher Sky Celliste
29/10 Tivoli Utrecht- 3/12 De Boerderij Z'Meer - 29/12 013 Tilbug

2cv6 Special 1982 Blue Lagune(In restauratie)

Robbert.
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Robbert. » di 26 sep, 2006 14:32

Ik heb sinds dit voorjaar gele lampen. In de winter heb ik er namelijk witte lampen ingezet, vrij bijzondere: halogeenlampen maar nog wel met de ouwe aansluiting. Wattage was ook minder dan van een H4 lamp, maar wel meer lichtopbrengst dan bij een standaard gloeilamp. Toen het overdag langer licht bleef de veel mooiere gele lampen erin gezet, maar deze komen snachts toch wel af en toe te kort. Ik wil dan ook gele H4 lampen er in zetten, en kan mij herinneren dat er wel een methode is/was om H4 lampen in de oude reflectors te monteren, met een of andere ring.

Weet iemand of er nog steeds zo'n methode is en waar eventuele hulpstukken verkrijgbaar zijn. Zo'n reflector is mij namelijk wel iets te duur...
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » di 26 sep, 2006 15:28

ik meen dat er gele "hoesjes" te krijgen zijn waarmee je gewone witte halogeen lampen geel krijgt. waar heb jij die halogeen lampen met duplo voet gekocht dan? ik ben er een tijd lang op zoek naar geweest, maar niet gevonden.

douwe

Robbert.
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Robbert. » di 26 sep, 2006 15:49

Vorig jaar bij de brezan. Is van philips, R2 Viso heten ze. Geven niet zoveel licht als een h4, maar wel veel meer dan de ouderwetse gloeilamp.

Ik denk dat ik daar dus maar kapjes om ga doen als het weer winter is en die lampen erin zitten.
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door leo top » di 26 sep, 2006 16:07

Een halogeenlamp in een reflector van gewone gloeilampen geeft een verkeerd lichtbeeld, mag daarom niet (officieel)voor de APK, de reflector voor een halogeenlamp is anders van bolling, vandaar.
Het beste is dus om toch nieuwe reflectoren te monteren als je meer licht wilt hebben

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » di 26 sep, 2006 17:25

dyane_maniac schreef:
Robbert... schreef:Ja volgens een link op dit forum hier te koop:

http://www.autotoebehoren.nl/Eagle.htm

Maar of het nou echt veilig is?? Vraag me overigens af of er mensen zijn die dit ding in hun 2cv hebben en wat hun ervaringen zijn.
of bij conrad. ik heb er een (40 euro meen ik) die de gaskabel vast kan zetten. dus niet vast te zetten op bijv. 80 km. wel erg handig voor lange stukken om je been even te kunnen laten rusten of om niet te hard te rijden. dat ding is wel degelijk veilig omdat ie uit zn stand klikt zodra je het rempedaal aanraakt (lees: je remlichten gaan branden)

toppertje!

tropical douwe
Dat zijn dezelfde. Of in iedergeval hetzelfde principe. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » vr 29 sep, 2006 09:05

Ik heb de gele hoesjes voor mijn galva gedoe, van duckservice, er was er alleen maar eentje dus als het geheel af is [schuren schuren schuren] dan moet ik er nog eentje bij halen.

In de charleston zit gewoon halogeen. Wij rijden in principe met groot licht, omdat een groot deel van de wegen onverlicht is. Goed kúnnen zien is veel belangrijker dan goed gezien worden, ik wil niet graag een hert voorop de eend hebben :?
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door bartje2212 » vr 29 sep, 2006 09:49

ik heb twee jaar terug ook nieuwe koplampen gekocht met idd witte H4 en die gele kapjes. Werkt uitstekend! is je lamp stuk, kun je dus gewoon een witte kopen, kapje erop en klaar!
toen gekocht bij BCC voor 7 euro geloof ik (die H4 met geel kapje, H4 koplamp was wel wat duurder)
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

Plaats reactie