Frank koopt Deusjevoo!!!

Hier kun je jezelf voorstellen, of met je nieuwe 2cv gaan pronken.
Robbert.
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 18:37
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Robbert. » zo 11 jun, 2006 13:31

Als je speakers wilt met een grotere diameter, en wilt monteren zonder boxje eromtoe kun je er ook voor kiezen ze te monteren in de deurpanelen. Je moet er daarbij wel op letten dat de speakers niet te diep zijn, nogal logisch gezien de dunne deurtjes van de 2cv. Ik dacht dat de max. diepte iets van 10 cm is. Deurpaneeltjes kun je zo uitnemen, let erop als je een gat maakt, om de decoupeerzaag in te kunnen zetten, dat je dit niet doet met een boor! Zo verpruts je het schuimmatje in het paneel, dit draait eromtoe en krijg je er dan niet meer uit! Overkwam mij bij de eerste deur van de twee. Doe dit dus met een priem met een plank onder het deurpaneel. Snoer kun je mooi wegwerken op het deurscharnier en vervolgens onder het aflegvak door. Om trillingen in de deur te voorkomen heb ik deze opgevuld met overgebleven noppenschuim

Naast de speakers voorin (tweeter plus mid) heb ik achterin speakers die de wat lagere tonen aankunnen. Deze staan onder de achterbank, zover mogelijk naar voren want het overkomt me nog wel eens dat een zwaarlijvig iemand zo ver doorzakt dat ie op de box zit.

De foto's spreken voor zich.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 749
Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48

Bericht door Frank Deusjevoo » zo 11 jun, 2006 17:46

Bedankt voor de informatie!

De radio is van philips, met een eigen soort stekker, tenminste een gat waar een stekker in past. Philips radios worden niet meer gemaakt, dus deze stekkers zijn niet meer nieuw te krijgen. Nu dus op zoek naar een andere radio. Ik moet verder nog even zien hoe ik het doe met de boxen, maar eerst maar eens proberen met reguliere boxen van mn radio, ik heb ze toch over en het is de moeite van het proberen wel waard, een kleine moeite. Mocht het niet lukken sloop ik de tweeters uit de boxen en maak ik een kastje voor onder het dashboard, en dan maak ik lagetonen boxen onder de stoelen of achterin (misschien ook wel de toekomstige hoedenplank).

Plaatwerk: ik zoek dan ook harde deuren, met het liefst zo weinig mogelijk deuken, er kan natuurlijk geplamuurd worden, maar belangrijker vind ik dat ze hard zijn..

Verder hoeft er niks aan de eend te gebeuren hoor, er wordt nu mee gereden dus als ik mn rijbewijs had was ik al naar wat meetings geweest, maar dat is eigenlijk het enige probleem. De eend gaat puur uit preventieve aspecten uit elkaar, vooral voor de antiroest behandeling en een heel klein beetje laswerk aan de binnenschermen, en de (harde) voetenbak wordt deels vervangen omdat dit er niet uitziet, het moet natuurlijk wel een mooie eend worden!

En oja, de sloten: je kunt met alle sleutels die een beetje dun het slot openkrijgen, dus dat wil ik alleen veranderen. Ik loop nu al met het slot te rotzooien, en dat is eigenlijk onnodig als je ziet dat bij cassis 3 sloten en 2 reservesleuteltjes iets van 15 euro kosten.

Volgend jaar maart wordt ik 18, en dan mag ik beginnen aan het rijbewijs!

Verder heb ik gisteren en vandaag het voorstoelframe kaalgemaakt en opnieuw gespoten (zwart), dat is wel mooi geworden (lekker glimmend). Ik ben nog op zoek naar goede en redelijk te betalen jute voor de rugleuning alleen, dus niet het zitgedeelte. Er zitten nu veertjes oid van metaal, wat bijna allemaal geknapt is.

Nou ondertussen ongewild weer een heel stuk volgetypt, dus nu de reacties maar! ;)

Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 11 jun, 2006 18:22

Frank Deusjevoo schreef:En oja, de sloten: je kunt met alle sleutels die een beetje dun het slot openkrijgen, dus dat wil ik alleen veranderen. Ik loop nu al met het slot te rotzooien, en dat is eigenlijk onnodig als je ziet dat bij cassis 3 sloten en 2 reservesleuteltjes iets van 15 euro kosten.
Dit is dus wat ik bedoelde. Nieuwe sloten kun je ook openkrijgen met andere sleutels. De sloten van een eend, zijn gewoon bagger!!! :evil:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Bericht door leo top » zo 11 jun, 2006 20:42

Frank Deusjevoo schreef: Plaatwerk: ik zoek dan ook harde deuren, met het liefst zo weinig mogelijk deuken, er kan natuurlijk geplamuurd worden, maar belangrijker vind ik dat ze hard zijn..
Frank
In alle kleuren bij Ron van der Berg, Eendimport in Kraggenburg, kun je op je brommer heen!!

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » zo 11 jun, 2006 23:02

Als je dan n nieuwe radio neemt, neem er dan een met alvast een zekering in de radio zelf. Heb ik ook, hoef je geen tussenliggende zwevende zekering en geen extra kastje aan te leggen, want dan moet je alleen maar extra stroomtouw aanleggen. Ik heb mijn radio gewoon op de zwarte en rode stekker op het contactslot aangesloten, en een massa in het schutbord, das alles wat je nodig hebt.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

patje74
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 12 mei, 2003 10:42
Locatie: Mantgum
Contacteer:

Bericht door patje74 » za 8 jul, 2006 00:42

Allereerst gefeliciteerd met je wonderschone aankoop. Wel een beetje laat, maar doordat ik de afgelopen maanden elke dag met mijn HY aan de slag ben geweest, het ik zo het een en ander gemist.

Wat betreft die Philips radio, die hoef je echt niet weg te doen omdat de stekker niet meer verkrijgbaar is hoor!
Heb je een foto van de achterkant? Dan wordt ik er misschien wel wijs uit. Het kan maar zo zijn dat het het zelfde contact is als de radio in mijn BX. Daar heb ik zelf ook het een en ander voor in elkaar gezet.

Eneh, de sloten... Ik gebruik ze nooit. Als ik haar op slot zet, dan loop ik alleen maar meer risico dan mijn dak kapot gemaakt wordt.

Heel veel sleutelplezier met je eend, het is een plaatje om te zien. Groene eenden roeleren!!!

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 749
Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48

Bericht door Frank Deusjevoo » za 8 jul, 2006 11:24

Hey Patrick!

Bedankt voor je berichtje. Beetje laat inderdaad maar toch leuk dat je even reageerd.

Die philipsradio is een best mooie radio, en die is niet zo diefstalgevoelig gelukkig. Ik ben nu aan het denken hoe ik het beste de stroom ed aan kan leggen. De radio zelf heeft alleen een ingang voor een stekker, als er een hoop draden uitkwamen dan had ik de draden kunnen strippen en aan kunnen sluiten. Dus zo'n stekker is wel essentieel, en als ik die heb kan ik dan van de dradenwirwar wel weer wat wijzer worden hopelijk.

Ook ben ik bezig met voor de trekhaak een 7 polige stekker aan te sluiten. Ik weet nog niet of ik dit nu doe, want als hij los van het chassis moet, moet dat ook los. Ik kan het dan wel gaan monteren, maar dan kost het 2 keer zoveel tijd.

Verder, je zegt dat het een plaatje is om te zien. Op de foto ziet hij er inderdaad erg mooi uit, maar van dichtbij zie je toch wel wat plekjes. Het minste deel is toch wel de regengootjes. Ik wil hier een nieuw gootje inzetten, maar heeft iemand ideeen/tips om dit mooi en goed te kunnen doen?

Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » za 8 jul, 2006 23:37

Misschien kun je eerst een foto posten van je regengootjes, dan weten wij ook waar we het over hebben nmlk.
Wat de stekker betreft, ik heb speciaal voor jou even mijn koets van het chassis gehaald :P, maar bij nader inspectie zat de plek voor de stekker gewoon aan de trekhaak vast gelast. De hele trekhaak hangt onder de bumperbevestigingen vastgemaakt, die draadjes van de stekker gaan door een van de gaten in de voetenbak naar de achterlichten toe.
Afbeelding
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 749
Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48

Bericht door Frank Deusjevoo » zo 9 jul, 2006 12:51

thomaaas schreef:Misschien kun je eerst een foto posten van je regengootjes, dan weten wij ook waar we het over hebben nmlk.
Wat de stekker betreft, ik heb speciaal voor jou even mijn koets van het chassis gehaald :P, maar bij nader inspectie zat de plek voor de stekker gewoon aan de trekhaak vast gelast. De hele trekhaak hangt onder de bumperbevestigingen vastgemaakt, die draadjes van de stekker gaan door een van de gaten in de voetenbak naar de achterlichten toe.
.. ik weet ook wel hoe ik het aan moet sluiten! Geen probleem ik heb zo'n kant en klaar nieuw setje, gewoon wat draadjes koppelen en klaar! Ik moet nog even aan mijn trekhaak een plaatje lassen en de gaten boren zodat de stekker erop gemonteerd kan worden!

Afbeelding
Hier dus het regengootje, moet dus nog wel wat aan gebeuren ;)

Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

Gebruikersavatar
Rollo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 apr, 2005 10:56
Contacteer:

Bericht door Rollo » zo 9 jul, 2006 13:43

Frank Deusjevoo schreef: Hier dus het regengootje, moet dus nog wel wat aan gebeuren ;)

Frank
Welnee Joh, regen kan zo gelijk langs je achterraampje naar beneden stromen.... :wink:
Eendloos........ Wel een C4 Picasso :-)
www.robdehaan.com

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » zo 9 jul, 2006 13:44

Sja dat ziet er vrij naar uit als ik eerlijk ben... Ik geloof niet dat ze plaatwerkdelen verkopen voor die boog daar, maar 't is iig altijd goed om de corrosie weg te krabben en flexen en er goed menie op te doen, maar dat heb je zeker als gedaan?
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » zo 9 jul, 2006 14:06

teering hoe kan het zo erg zijn daar!!

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » zo 9 jul, 2006 14:20

Ramon2cv schreef:teering hoe kan het zo erg zijn daar!!
idd, ik heb veel vreemde roestplekken op een eend gezien..
maar de regengootjes...

als je de roest weg gaat slijpen komen er zo te zien gaten te zitten, de rand waar de goot normaal zit is al weg...
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 749
Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48

Bericht door Frank Deusjevoo » zo 9 jul, 2006 14:26

Komt helemaal goed .. ik ga gewoon alles goed wegslijpen, zelf nieuwe plaatjes inlassen en een regengoot krijg ik nog, die erop lassen.. Wordt niet zo'n groot probleem..

Maar het is inderdaad een vreemde plek! De rest van de eend is keihard (dorpels en bodemplaten ed ook).. maar ik heb liever dat ik met de regengootjes moet gaan werken dan dat heel de bodem rot is! :D

Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » zo 9 jul, 2006 14:28

Frank Deusjevoo schreef:.. maar ik heb liever dat ik met de regengootjes moet gaan werken dan dat heel de bodem rot is! :D
ik weet niet wat makkelijker, sneller en netter te vervangen is, maar de regengoot lijkt mij een k@tklusje om te doen...
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Plaats reactie