Pagina 6 van 7
Geplaatst: vr 27 apr, 2007 10:02
door hoiwessy
Omdat ik nu toch wel een hele tijd al bezig ben om mijn Ami op een aanvaardbaar niveau te krijgen w.b. verbruik en stotteren/inhouden wil ik hierbij nog iets vragen.
Ami rijdt nog steeds 1 : 9 en houdt flink in bij gas geven.
Kan dit liggen aan lekkende pakkingen van het spruitstuk misschien ? Dit is zowat het enige wat nog niet is bekeken.
Mart
Geplaatst: vr 27 apr, 2007 10:19
door backfire
Dus hij verzuipt waarschijnlijk. Vlotter hoogte verkeerd en waarschijnlijk toch iets niet goed afgesteld aan je acceleratiepomp?
Lekkende pakkingen zijn te testen door er een vloeistof op te spuiten, bv wd40, of wat ze ook doen is remmenreiniger ed, alleen volgens mij is dat erg brand gevaarlijk en vervliegt het wel erg rap.
Geplaatst: vr 27 apr, 2007 15:14
door hoiwessy
Wat moet ik dan doen met die WD40 ?
Gewoon erop spuiten en dan wat ?
Mart
Geplaatst: vr 27 apr, 2007 15:53
door backfire
Nou Mart wat je doet is de auto gewoon starten, dan spuit je rondom de plek waar de pakking steekt wat wd40. Dit zorgt dan tijdelijk voor een goede afdichting. Als je dan merkt dat de motor beter loopt dan weet je dat er een pakking in het inlaat stuk slecht is.
Geplaatst: vr 27 apr, 2007 19:43
door hoiwessy
Aha, oké dat ga ik morgen eens proberen.
Mart
Geplaatst: vr 27 apr, 2007 22:30
door hoiwessy
De laatste tijd hoor ik bij het koud starten ook een flinke klap in de uitlaat. De motor slaat wel direct aan maar komt maar heel moeizaam op toeren. Daarbij maakt het niets uit of je met of zonder choke start.
Zou dit nog een aanwijzing kunnen zijn voor iemand ?
Mart
Geplaatst: vr 27 apr, 2007 22:47
door Michiel van G.
ontsteking die ernstig van slag staat!
Geplaatst: za 28 apr, 2007 10:45
door hoiwessy
Als het aan ontsteking ligt zou ie dan niet slecht starten ? Nu hoef ik echt het sleuteltje maar om te draaien en hij loopt direct. Zowel warm als koud.
Mart
Geplaatst: za 28 apr, 2007 11:05
door backfire
Kan zowel aan onstekingstijdstip liggen alsook aan het mengsel.
Geplaatst: za 28 apr, 2007 20:00
door Bartje
Als je de ontsteking nog niet gecontroleerd hebt zou ik dat maar eens doen, kan zeker geen kwaad en je kunt er veel winst mee boeken.
Groetjes en succes, Bart
Geplaatst: za 28 apr, 2007 21:50
door geit
HOI,

Olie en brandstofverbruik
Geplaatst: wo 9 mei, 2007 18:21
door Jan Naezer
Mijn eend begint nu aardig te verbruiken, zowel benzine, Den Haag - Utrecht -Den Haag, 106 km een kleine 12 liter + een halve liter olie.
Cilinders, zuiigerveren en zuigerveren zijn nieuw, (zijn vervangen bij aankoop). Vorige week is een hangende klep van een van de nieuwe cilinder al gerepareerd. Volgens de ene garage is het een probleem met de nokkenas, volgens de andere garage een cilinderprobleem. Rookt hij, ja, maar wel wit. Houdt de wagen in, ja, bij het optrekken. Iemand enig idee?
P.s. is het normaal dat alleen vanuit stilstand naar de eerste versnelling kan worden geschakeld?
Re: Olie en brandstofverbruik
Geplaatst: wo 9 mei, 2007 19:42
door Jeroen-citroen
Jan Naezer schreef:
P.s. is het normaal dat alleen vanuit stilstand naar de eerste versnelling kan worden geschakeld?
Ja dat is normaal de eerste vernelling is namelijk niet gesynchroniseerd.
Op de andere vragen weet ik het antwoord ook niet.
succes ermee
Geplaatst: wo 9 mei, 2007 19:43
door Ramon
ja deerste en de achteruit zijn niet synchroom dus eerst ff stoppen en dan rustig in zijn 1, wat ik meestal doe ik druk hem altijd eerst in zijn 2 zonder de koppeling op te laten komen en dan pas in 1 dan gaat het heel soepel.
over die zuigerveren hoe lang zitten ze er al op ( km) en wie heeft ze gemonteerd?
meet de compressie eens en bij welke eendengarage ben je geweest. btw welkom op het forum en die grijze had ik goed verkocht hoor.
ciao
Geplaatst: wo 9 mei, 2007 19:44
door Niels
ik probeer dat ook wel eens, alleen krijg ik hem vanuit de 2 veel lastiger in de 1 dan vanuit de 3......