big bore of niet??

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » ma 11 jun, 2007 16:01

ja het lijkt uit de basis te komen!!
Ja leuk, maar waar uit de basis? voorin, achterin, aan de zijkant bij de nokvolgers of toch uit (een van) de koppen...?


klopt mijn theorie dat als de krukas slecht was geweest dat dan allang 1 van de lagers er uit had moeten liggen??
Tsja, dat is koffiedik kijken, durf ik niets van te zeggen.
Ik heb me er in het verleden regelmatig over verbaast dat dingen nog functioneerde terwijl ze toch al erg versleten waren.

Groetjes, Bart

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 11 jun, 2007 16:54

heb nog even goed geluisterd en het tikkende geluid is het hardst bij krukas/vliegwiel aan de achterzeide dus. voorkant van de krukas hoor ik niks, ik heb vlak boven de onsteking geluisterd.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 7 aug, 2007 20:10

nou mensen de big bore is stuk zaterdag een vastloper gehad en ik kan waarschijnlijk de big bore weggeooien!

12000 km gereden inclusief zweden!

Gebruikersavatar
bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
Locatie: Zeist

Bericht door bartje2212 » di 7 aug, 2007 20:14

wat k#t zeg! wat was het tikkende geluid dan?

suc6
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 7 aug, 2007 22:24

Zoals ik op de MSN al zei, dat is erg lullig. Weet je al iets over garanties ofzo? :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » di 7 aug, 2007 23:12

Jammer. zonde. :cry:

Groetjes, Bart

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » di 7 aug, 2007 23:21

Ik denk dat ik er wel een BigBore (670cc) in zet. Maar dan gelijk een leuk nokkenasje er bij en meer frutsels en frammels ;)
Afblijven.

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » wo 8 aug, 2007 00:29

en dan ben je na 6000km klaar... ik zou het houden bij 600cc met een leuk nokkenasje en wat frutsels en frammels (high tech tuning taal 8) YES ), maar goed je moet het zelf weten!

Groetjes, Bart

Wim van den Bergh
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 126
Lid geworden op: di 26 jun, 2007 14:02
Locatie: Kraggenburg
Contacteer:

Bericht door Wim van den Bergh » wo 8 aug, 2007 07:56

Lelijke Eend schreef:Ik denk dat ik er wel een BigBore (670cc) in zet. Maar dan gelijk een leuk nokkenasje er bij en meer frutsels en frammels ;)
Er zijn best veel aanbieders van Big Bore sets maar er zijn er maar weinig die goed spul hebben. De meeste eendjes met gepimpte motoren kom je ooit wel weer op de vluchtstrook tegen met een kapot blok. Ze zouden die dingen Big Bang sets moeten noemen.
1984 Le Patron 3 / 1986 BX 1.4 RE / 1997 Saxo 1.6 SX automaat / 2012 DS3 HDI EGS

http://www.nwpvandenbergh.nl/citro-gekte/wagens.html

Gebruikersavatar
bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
Locatie: Zeist

Bericht door bartje2212 » wo 8 aug, 2007 09:00

beter een goed visablokje gebruiken dus...
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 8 aug, 2007 09:28

ja ik ben er ook wel een beetje van af nu, cilinder wand is zo dun dat is gewoon niet normaal. word veels te heet allemaal.

volgende week krijg ik bericht van de levrancier!

Maurice
Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: do 3 jul, 2003 15:17
Locatie: Helmond

Bericht door Maurice » wo 8 aug, 2007 09:57

ja ik ben er ook wel een beetje van af nu, cilinder wand is zo dun dat is gewoon niet normaal. word veels te heet allemaal.
Deze redenering klopt niet. Een big bore set bestaat uit visa zuiger en cylinders die je op een 2cv blok schroeft. Het zijn geen opgeboorde 2cv cylinders! De dikte van de wand speelt er dus helemaal geen rol!

Ik zou toch de oorzaak zoeken in het tikken dat je eerder beschreef. Als er van je zuiger geen randje is afgedraait, raak je bij elke slag de cylinder, dus dat houdt vanzelf een keer op.

Heb je zelf nog gekeken naar de vastgelopen zuiger?

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 8 aug, 2007 10:17

Ik heb een leverancier toch eens horen vertellen dat de cilinders van een bigbore set toch echt de originele eend cilinders waren die zijn opgeboord.
Deze leverancier zou dit opboren onder druk doen, zodat je minder snel een vastloper zou krijgen.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » wo 8 aug, 2007 10:22

Een bigbore set voor een 2cv motor bestaat zonder enige twijfel uit een setje opgeboorde 2cv cilinders met bijpassende zuigers. Ik heb het zelf meermalen gezien, tevens passen visa cilinders niet zomaar op een 2cv blok, daarvoor moet het blok speciaal bewerkt worden.

Groetjes, Bart

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » wo 8 aug, 2007 10:22

Ik denk ook dat je al dat gekloot met blokken als oorzaak moet zoeken, en niet speciefiek de big-bore kit als dader aan moet wijzen.

Heb net ff het topic doorgelezen, en je hebt nu 3 blokken gebruikt met deze kit. En met alle blokken was wat mis................
Je hoeft m ook maar 1 keer niet helemaal goed aan te trekken of 1 bout te ver aan te trekken en het gaat fout, zeker met al dat gewissel, toch?

Al met al natuurlijk wel goed zuur dit en ik hoop dat je dr uit komt, maar ik zou toch die kit es goed na laten kijken, voor je m weer monteerd op een goed blok.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Plaats reactie