Pagina 6 van 19
Geplaatst: ma 11 jun, 2007 16:01
door Bartje
ja het lijkt uit de basis te komen!!
Ja leuk, maar waar uit de basis? voorin, achterin, aan de zijkant bij de nokvolgers of toch uit (een van) de koppen...?
klopt mijn theorie dat als de krukas slecht was geweest dat dan allang 1 van de lagers er uit had moeten liggen??
Tsja, dat is koffiedik kijken, durf ik niets van te zeggen.
Ik heb me er in het verleden regelmatig over verbaast dat dingen nog functioneerde terwijl ze toch al erg versleten waren.
Groetjes, Bart
Geplaatst: ma 11 jun, 2007 16:54
door Ramon
heb nog even goed geluisterd en het tikkende geluid is het hardst bij krukas/vliegwiel aan de achterzeide dus. voorkant van de krukas hoor ik niks, ik heb vlak boven de onsteking geluisterd.
Geplaatst: di 7 aug, 2007 20:10
door Ramon
nou mensen de big bore is stuk zaterdag een vastloper gehad en ik kan waarschijnlijk de big bore weggeooien!
12000 km gereden inclusief zweden!
Geplaatst: di 7 aug, 2007 20:14
door bartje2212
wat k#t zeg! wat was het tikkende geluid dan?
suc6
Geplaatst: di 7 aug, 2007 22:24
door Punky
Zoals ik op de MSN al zei, dat is erg lullig. Weet je al iets over garanties ofzo?
Geplaatst: di 7 aug, 2007 23:12
door Bartje
Jammer. zonde.
Groetjes, Bart
Geplaatst: di 7 aug, 2007 23:21
door Lelijke Eend
Ik denk dat ik er wel een BigBore (670cc) in zet. Maar dan gelijk een leuk nokkenasje er bij en meer frutsels en frammels
Geplaatst: wo 8 aug, 2007 00:29
door Bartje
en dan ben je na 6000km klaar... ik zou het houden bij 600cc met een leuk nokkenasje en wat frutsels en frammels (high tech tuning taal
YES ), maar goed je moet het zelf weten!
Groetjes, Bart
Geplaatst: wo 8 aug, 2007 07:56
door Wim van den Bergh
Lelijke Eend schreef:Ik denk dat ik er wel een BigBore (670cc) in zet. Maar dan gelijk een leuk nokkenasje er bij en meer frutsels en frammels
Er zijn best veel aanbieders van Big Bore sets maar er zijn er maar weinig die goed spul hebben. De meeste eendjes met gepimpte motoren kom je ooit wel weer op de vluchtstrook tegen met een kapot blok. Ze zouden die dingen
Big Bang sets moeten noemen.
Geplaatst: wo 8 aug, 2007 09:00
door bartje2212
beter een goed visablokje gebruiken dus...
Geplaatst: wo 8 aug, 2007 09:28
door Ramon
ja ik ben er ook wel een beetje van af nu, cilinder wand is zo dun dat is gewoon niet normaal. word veels te heet allemaal.
volgende week krijg ik bericht van de levrancier!
Geplaatst: wo 8 aug, 2007 09:57
door Maurice
ja ik ben er ook wel een beetje van af nu, cilinder wand is zo dun dat is gewoon niet normaal. word veels te heet allemaal.
Deze redenering klopt niet. Een big bore set bestaat uit visa zuiger en cylinders die je op een 2cv blok schroeft. Het zijn geen opgeboorde 2cv cylinders! De dikte van de wand speelt er dus helemaal geen rol!
Ik zou toch de oorzaak zoeken in het tikken dat je eerder beschreef. Als er van je zuiger geen randje is afgedraait, raak je bij elke slag de cylinder, dus dat houdt vanzelf een keer op.
Heb je zelf nog gekeken naar de vastgelopen zuiger?
Geplaatst: wo 8 aug, 2007 10:17
door Punky
Ik heb een leverancier toch eens horen vertellen dat de cilinders van een bigbore set toch echt de originele eend cilinders waren die zijn opgeboord.
Deze leverancier zou dit opboren onder druk doen, zodat je minder snel een vastloper zou krijgen.
Geplaatst: wo 8 aug, 2007 10:22
door Bartje
Een bigbore set voor een 2cv motor bestaat zonder enige twijfel uit een setje opgeboorde 2cv cilinders met bijpassende zuigers. Ik heb het zelf meermalen gezien, tevens passen visa cilinders niet zomaar op een 2cv blok, daarvoor moet het blok speciaal bewerkt worden.
Groetjes, Bart
Geplaatst: wo 8 aug, 2007 10:22
door Spookeend
Ik denk ook dat je al dat gekloot met blokken als oorzaak moet zoeken, en niet speciefiek de big-bore kit als dader aan moet wijzen.
Heb net ff het topic doorgelezen, en je hebt nu 3 blokken gebruikt met deze kit. En met alle blokken was wat mis................
Je hoeft m ook maar 1 keer niet helemaal goed aan te trekken of 1 bout te ver aan te trekken en het gaat fout, zeker met al dat gewissel, toch?
Al met al natuurlijk wel goed zuur dit en ik hoop dat je dr uit komt, maar ik zou toch die kit es goed na laten kijken, voor je m weer monteerd op een goed blok.
Greatnix Spookeend