superzunig

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » do 22 okt, 2009 10:01

Ik merk het in de burton duidelijk dat de tweede trap erin komt. Maar dat gebeurt toch automatisch? Hoe kan je dan toch hard rijden en niet in de tweede trap terecht komen. Ik snap het verhaal niet.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » do 22 okt, 2009 10:51

probeer maar eens door je pedaal gewoon niet verder in te trappen als je die tweede trap voelt. dat trekt veel langzamer op (ik vind het niet lekker met het verkeer meerijden) maar je haalt nog best een aardige top, maar je ben heel gevoelig voor tegenwind ed. wat ik nog wel eens doe is doortrekken in de tweede trap tot de top (ca 120km/h) en dan het punt van de tweede trap zoeken en dan zakt ie iets af tot 115 a 110.

verbruik is ook heel erg afhankelijk van de sproeier bezetting. ik heb 125 primair en 87,5 secundair en daardoor trekt ie heel hard maar zuipt ie als een ketter. (ca 1:12) maar doordat mn tweede trap een niet zo grote sproeier in zit gaat mijn benzine verbruik niet spectaculair naar beneden door de tweede trap te vermijden
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

SaXoKe
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 131
Lid geworden op: vr 4 sep, 2009 14:06
Locatie: Achel (België)
Contacteer:

Bericht door SaXoKe » do 22 okt, 2009 15:01

Ronald schreef:
SaXoKe schreef:het maximale wat ze ooit verbruikt had was 25liter per 100km, dus op 100km 1 tankje leeg.
En daarna heb je dat lekkende tankje weer gerepareerd neem ik aan?
ik heb geen lekken gezien, da dacht ik eerst ook, maar t bleek toch echt iets met het afstellen van de carb te zijn...
Saxo 1.5D VTS 2002
Berlingo III XTR 1.6HDi92 2009
Lomax 224 1968
2CV4 1973

God Save The TWIN

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » vr 23 okt, 2009 09:32

Zeker de sproeiers in z'n geheel verwijderd :lol:
Eend voor allen, allen voor eend..

Doris D.
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 88
Lid geworden op: do 25 mei, 2006 16:06
Locatie: Eindhoven

Bericht door Doris D. » do 16 jun, 2011 18:01

Ik heb wel gemerkt dat we op vakanties met een bagagebakje (qeu de Paris) op het vlakke stuk een hogere topsnelheid halen dan zonder de bak er aan. (130 i.p.v. normaal max. 120)
Dat zou er op kunnen duiden dat de luchtstroom effectiever over de achterkant afloopt door een spoiler effect. Ook door het extra gewicht ligt de eend lager op de weg.
Het brandstofverbruik maakt daarbij niet veel uit (lange stukken zonder veel optrekken) dat is steevast ca. 1:14 D.w.z. altijd planken, nooit de natte dwijl uithangen :oops:
Met een waggelende groet van Annemiek en Hans

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » do 16 jun, 2011 18:47

Doris D. schreef: D.w.z. altijd planken, nooit de natte dwijl uithangen :oops:
de :oops: moet toch zeker :D zijn?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Doris D.
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 88
Lid geworden op: do 25 mei, 2006 16:06
Locatie: Eindhoven

Bericht door Doris D. » do 16 jun, 2011 19:38

dyane_maniac schreef:
Doris D. schreef: D.w.z. altijd planken, nooit de natte dwijl uithangen :oops:
de :oops: moet toch zeker :D zijn?
Zeker!
:lol:
Met een waggelende groet van Annemiek en Hans

Plaats reactie