superzunig
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
probeer maar eens door je pedaal gewoon niet verder in te trappen als je die tweede trap voelt. dat trekt veel langzamer op (ik vind het niet lekker met het verkeer meerijden) maar je haalt nog best een aardige top, maar je ben heel gevoelig voor tegenwind ed. wat ik nog wel eens doe is doortrekken in de tweede trap tot de top (ca 120km/h) en dan het punt van de tweede trap zoeken en dan zakt ie iets af tot 115 a 110.
verbruik is ook heel erg afhankelijk van de sproeier bezetting. ik heb 125 primair en 87,5 secundair en daardoor trekt ie heel hard maar zuipt ie als een ketter. (ca 1:12) maar doordat mn tweede trap een niet zo grote sproeier in zit gaat mijn benzine verbruik niet spectaculair naar beneden door de tweede trap te vermijden
verbruik is ook heel erg afhankelijk van de sproeier bezetting. ik heb 125 primair en 87,5 secundair en daardoor trekt ie heel hard maar zuipt ie als een ketter. (ca 1:12) maar doordat mn tweede trap een niet zo grote sproeier in zit gaat mijn benzine verbruik niet spectaculair naar beneden door de tweede trap te vermijden
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Gebruiker
- Berichten: 131
- Lid geworden op: vr 4 sep, 2009 14:06
- Locatie: Achel (België)
- Contacteer:
ik heb geen lekken gezien, da dacht ik eerst ook, maar t bleek toch echt iets met het afstellen van de carb te zijn...Ronald schreef:En daarna heb je dat lekkende tankje weer gerepareerd neem ik aan?SaXoKe schreef:het maximale wat ze ooit verbruikt had was 25liter per 100km, dus op 100km 1 tankje leeg.
Saxo 1.5D VTS 2002
Berlingo III XTR 1.6HDi92 2009
Lomax 224 1968
2CV4 1973
God Save The TWIN
Berlingo III XTR 1.6HDi92 2009
Lomax 224 1968
2CV4 1973
God Save The TWIN
Ik heb wel gemerkt dat we op vakanties met een bagagebakje (qeu de Paris) op het vlakke stuk een hogere topsnelheid halen dan zonder de bak er aan. (130 i.p.v. normaal max. 120)
Dat zou er op kunnen duiden dat de luchtstroom effectiever over de achterkant afloopt door een spoiler effect. Ook door het extra gewicht ligt de eend lager op de weg.
Het brandstofverbruik maakt daarbij niet veel uit (lange stukken zonder veel optrekken) dat is steevast ca. 1:14 D.w.z. altijd planken, nooit de natte dwijl uithangen
Dat zou er op kunnen duiden dat de luchtstroom effectiever over de achterkant afloopt door een spoiler effect. Ook door het extra gewicht ligt de eend lager op de weg.
Het brandstofverbruik maakt daarbij niet veel uit (lange stukken zonder veel optrekken) dat is steevast ca. 1:14 D.w.z. altijd planken, nooit de natte dwijl uithangen
Met een waggelende groet van Annemiek en Hans
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam