Pagina 6 van 10
Geplaatst: zo 23 mei, 2010 14:06
door thomaaas
Bij de eend past mijn dop 3/8" er wel in, pijpsleutel 17 had k niet liggen... Mayb maar eens zoeken dan
Geplaatst: zo 23 mei, 2010 17:08
door thomaaas
Hier mijn oliekoeleroplossing, het lijkt te kunnen werken
Heb planksteunen verzaagd en verlast, waarmee ik de oliekoeler naar de olievulpijp kan trekken:

En daarmee lijkt mijn poelie genoeg vrij te liggen
edit ik kan gewoon de olievulpijp van een 2cv gebruiken he? Mijn 2cv olievulpijp is nmlk nog geen jaar oud en kan dus nog best eventjes mee

(bovendien moet ik de Visa olievulpijp nog even behandelen met petroleum en dat heb k niet op voorraad)

Geplaatst: ma 24 mei, 2010 01:00
door backfire
ik weet niet of je de vulpijp van de 2cv unt gebruiken de aansluitingen zitten op een andere plek. Maar euh hoe ga je de vulpijp oliedicht monteren met 2 van die beugels er tussen?
Geplaatst: ma 24 mei, 2010 09:59
door Ronald
thomaaas schreef:
`Helaas zit ik wel met het volgende probleem; de fan en de 123 hebben ruzie

Ik weet niet of er verschillende vormen van printplaatjes zijn. Maar ik kon het zo oplossen.

Geplaatst: ma 24 mei, 2010 16:30
door thomaaas
eh, die hoekjes voor de oliekoeler zaten op die foto alleen nog maar om te passen, ik heb ondertussen de vulpijp erop en daarna pas die plaatjes eroverheen

Anders zou het idd gaan lekken! Aansluitingen zitten idd ergens anders, dat zag ik maar ik denk ik probeer het gewoon
Ronald, hoe heb je dat gedaan? Een nieuw huis gefreesd of de binnenkant eruit gehaald en toen er een stuk afgefreesd? Heb je er daarna nog een nieuw stukje in moeten lassen? Anders is dat wel de perfecte oplossing inderdaad!!

Geplaatst: ma 24 mei, 2010 19:34
door Ronald
Ik heb gewoon een stuk van de behuizing afgezaagd, maar heb inderdaad wel eerst even voor de zekerheid dat printplaatje eruit gehaald. Ben daarmee (in mijn geval) ruim binnen de marge gebleven, zodat het printplaatje nog steeds keurig beschermd wordt. Eigenlijk was het gewoon overtollig aluminium. Mij heeft het in ieder geval genoeg speling met de poelie gegeven.

Geplaatst: di 25 mei, 2010 13:55
door thomaaas
Dus ik kan ook gewoon t printplaatje erin laten zitten en die behuizing in de freesbank zetten? Of hoe zit die printplaat er eigenlijk in, ik ga eens kijken!
Groetjes en bedankt voor de tip

Geplaatst: wo 21 jul, 2010 10:37
door thomaaas
Poelie past zo wel inderdaad;)
Hey welke drukgroep zetten jullie op je visa vliegwiel? Dat van een visa? die van n eend lijkt niet te passen nmlk.
Probleempje is wel dat k eigenlijk geen visa drukgroep durf te pakken want die zijn allemaal goed oud, en n nieuwe kopen... sja liever niet maar soms kan je weinig anders

Geplaatst: wo 21 jul, 2010 12:19
door rusty
visa 2 cil drukgroep en koppelingsplaat is identiek aan 602 spul, dus kun je gewoon nog nw krijgen!
greetzzzzzzzzzzzz
Rusty
Geplaatst: wo 21 jul, 2010 14:31
door thomaaas
Nee s zeker niet identiek, kijk maar:

de rechter is van de visa

Wat zouden jullie doen? Oude drukgroep gebruiken? Diafragma zijn meestal wel stevig toch?
Heb met mn "nieuwe" carburateur toch ook weer wat slangetjes gevonden die ik niet kan plaatsen;

Opening bovenop, waarvoor?

extra vacuumslang, waar moet die heen? Of dichtstoppen?
Geplaatst: wo 21 jul, 2010 15:15
door Gerard2cv
De diaphragma koppeling is zeker niet beter dan een andere koppling, hij trapt alleen lichter in.
De slangetjes zitten aan een moduul tegen het front om de ontsteking te verstellen bij laag vacuum, om pingelen tegen te gaan
Geplaatst: wo 21 jul, 2010 16:32
door thomaaas
ik meende dat die naar de ontsteking voorop de carburateur zat, deze:

want dat is ook degene die ik daarnaartoe leid. De anderen dus maar dichtstoppen?
En ik dacht dat diafragma beter was omdat, als er één tand stuk is, niet meteen je halve koppeling het niet meer doet en bij een drievingerkoppeling wel

Geplaatst: wo 21 jul, 2010 17:03
door Gerard2cv
Als er van een veren koppeling een veer breekt???? dan gebeurd er ook niets.
Geplaatst: wo 21 jul, 2010 21:32
door bartje2212
Bij de lomax met visablok zat ook zo'n slangetje voor een vacuumdoosje; deze hebben we dichtgezet en het doosje achterwege gelaten. Loopt ook prima (we tanken wel altijd 98 )
Geplaatst: wo 21 jul, 2010 22:34
door backfire
Je hebt inderdaad 2 slangetjes, 1 gebruik je voor de vervroeger en de andere maak je gewoon dicht met wat 10 seconden lijm.