Pagina 6 van 18

Geplaatst: vr 11 mar, 2011 16:47
door AZL57
om en om in andere richting meppen. Naar een richting meppen kan wel een beschadiging opleveren. Succes

Geplaatst: za 12 mar, 2011 18:56
door hvdh
YES, kruipolie heeft z'n werk gedaan en forse klappen naar alle kanten deed de rest. Gelukt dus, los!!!

Op naar het volgende probleem??!!

Geplaatst: za 12 mar, 2011 19:01
door Tom Duckpower
Ik zou de poelie even goed onderzoeken op haarscheuren, die door de flinke klappen ontstaan kunnen zijn.

anders kan er dit gebeuren:
Afbeelding
Afbeelding

Kun je er beter nu achterkomen dan onderweg (been there, done that)

Geplaatst: di 24 mei, 2011 21:46
door hvdh
Zo, weer eens lekker aan de slag geweest en mijn blokje eruit getakeld.

Eerst een balk opgehangen met schommelhaak en daaraan een lier. Een vriend had er een liggen dus kwam goed van pas. Spanbanden om het blokje en hopla hij lag eruit!
Nu het blokje eens flink schoonmaken! Hier en daar lekkage verhelpen, beplating spuiten, 30 jaar vet van olievulpijp en koeler verwijderen en natuurlijk zullen er hier en daar wel wat verrassingen tevoorschijn komen.
Ondertussen kan de koets naar de lasser om nieuwe bodemplaten te plaatsen en enkele gaten te vullen.
Voldoende te doen dus.

Adviezen zijn altijd welkom!

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Geplaatst: di 24 mei, 2011 22:11
door CVosje1994
hvdh schreef:
Afbeelding
Had elke 2cv die plaat standaard of is het iets extra's geweest?

Ik heb er in elk geval geen maar lijkt me wel verstandig om er een te hebben.

En voor de rest; Goed werk :wink:

Geplaatst: di 24 mei, 2011 23:24
door HB
volgens mij niet standaard maar kan je zo bestellen.. heb ook zo'n plaat liggen en één onder de rijdende eend.

ben er geen fan van.. komt veel rommel op te liggen en is lastig schoon te houden.. maakt het klussen ook lastiger maar ieder zijn ding..

Geplaatst: di 24 mei, 2011 23:37
door Punky
Op originele chassis zitten ze standaard. Op alle chassis die nu geleverd worden zitten ze niet meer. Zijn wel los verkrijgbaar en er is ook een plaat verkrijgbaar die te demonteren is.

Zonder die vastgelaste plaat wordt het sleutelen wel een stuk makkelijker. Hij zit namelijk erg in de weg bij het monteren van een blokje en ook bij het verversen van de olie. Bij mijn Ami hadden ze er al gedeeltelijk de zaag in gezet en zelf hebben we hem geheel verwijderd. Zit nu een losse plaat op. Nooit geen spijt van gehad. ;-)

Geplaatst: wo 25 mei, 2011 14:32
door jeroen AK
Zo ziet er nog netjes uit daar.
Beetje vuil weghalen en het zier er weer als nieuw uit!

Groetjes,
Jeroen.

Geplaatst: wo 25 mei, 2011 20:40
door hvdh
jeroen AK schreef:Beetje vuil weghalen en het zier er weer als nieuw uit!
Jazeker! Het chassis is origineel en hard (behalve een kleine plek in de bovenplaat onder de stoelen). Ga hem gewoon lekker schoonmaken en laat de plaat onder de motor er mooi inzitten. Hij zit voor mij niet in de weg en 'zagen' vind ik zonde.

Overigens, waarmee moet ik het chassis behandelen (na de schoonmaak) om hem gaaf te houden?

Geplaatst: do 26 mei, 2011 08:43
door jeroen AK
Zo nog een origineel chassis dan is je AK goed bewaard gebleven.
Ik heb het chassis goed schoongemaakt en ontvet, daarna ingesmeerd met rx-5 en rx-10.

De auto rijdt nog niet zo lang dus ik kan niet zeggen of het goed blijft.
Maar ik hoor veel goede verhalen!

Hoe lang gaat je projectje nog duren denk je?

Groet,
Jeroen.

Geplaatst: do 26 mei, 2011 15:56
door hvdh
jeroen AK schreef:Zo nog een origineel chassis dan is je AK goed bewaard gebleven.

Jazeker en daar ben ik héél blij mee.
Ik heb het chassis goed schoongemaakt en ontvet, daarna ingesmeerd met rx-5 en rx-10.

En heb je hem dan eerst schoongemaakt met een staalborstel?
Hoe lang gaat je projectje nog duren denk je?

Het is mijn eerste auto die ik in- en uit elkaar leg dus moet nog veel 'uitvinden'. Heb geen ervaring behalve vroeger sleutelen aan mijn bromfiets (waarbij altijd onderdelen overbleven). Ik doe het alleen en in m'n vrije tijd. Dus weet het niet, maar hoop dat hij dit jaar naar de RDW kan.

Geplaatst: vr 27 mei, 2011 13:05
door jeroen AK
Ach komt helemaal goed maar vaak duurt het wat langer dan je denkt zo ook bij ons project.
Het chassis heb ik schoongemaakt met een staalborstel, verfkrabber/plamuurmes om het grove werk er af te steken. Maar ik heb wel geprobeerd de coating die er nog op zat een beetje intact te houden, dus niet alles helemaal kaal of iets dergelijks. Wat ook goed werkt is de boel insmeren met diesel of een bus met een of ander reinigingsgoedje zo laat het ergste vuil wel los.
Maar dat is een stink karweitje hoor!

Er zijn ongetwijfeld mensen die hier een ander plan van aanpak voor hebben; voor mij ook mijn eerste project. Maar het werkte wel.

Zet hem op en veel plezier,
Jeroen.

Geplaatst: vr 27 mei, 2011 20:30
door hvdh
Jeroen, hoeveel liter RX5 en 10 heb je gebruikt voor je chassis? Weet ik wat ik moet bestellen.

Bedankt trouwens voor je support. En ben jij al klaar?

Geplaatst: ma 30 mei, 2011 00:00
door jeroen AK
Uhm ongeveer een liter rx 5 en een liter rx 10.
Als je het goed doet doe je twee ruime lagen rx 5 maar dan weet ik niet of je uitkomt met de rx 5 dus daar misschien nog iets meer van.

Denk dat je dan wel uitkomt.

Onze eend heeft zijn eerste paar ritjes al achter de rug maar is nog niet af.

Groeten.

Geplaatst: zo 5 jun, 2011 18:12
door hvdh
In mijn zoektocht naar de juiste kleurcode voor velgen, koplampensteun, bumper enz. kom ik twee nummers tegen, AC 136 en AC 140 beide Gris Rosé.

Welk nummer is nu de juiste of hangt dat af van het bouwjaar. Zo ja, welke hoort dan bij mijn jaargang van '75?