Pagina 57 van 58
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Geplaatst: do 3 jul, 2025 09:24
door Erikjan
Het is nu een 2CV650i

Verstuurd vanaf mijn 22101316G met Tapatalk
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Geplaatst: do 3 jul, 2025 16:07
door Denny
Mooi
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Geplaatst: do 3 jul, 2025 19:38
door Tiemen
Netjes!
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Geplaatst: vr 4 jul, 2025 08:41
door Erikjan
Digitaal dashboard uitbreiding. Het is een 8 inch Windows tablet van AliExpress. Verbind via bluetooth met de ecu. Werkt erg goed. Heb er een toetsenbord met muispad bij. Ken eventueel onderweg ook nog wat aanpassingen doen in de instellingen als het nodig is.
Verstuurd vanaf mijn 22101316G met Tapatalk
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Geplaatst: za 5 jul, 2025 18:58
door Erikjan
3d print powertube. Leuke is dat je nu ook kan meten wat het doet.
Het brengt geen overdruk maar het verlaagd vel de onderdruk. Zonder powertube gaat met optrekken stilstand tot 6000rpm de onderdruk van 98 naar 96.5 kpa met powertube blijft het constant op 98kpa op vol toeren dus 1,5 kpa verschil. Volgens chatgpt zou dat ongeveer 0,56 pk moeten opleveren.
Tel daar bij op 1% winst voor elke 20graden minder inlaat lucht temperatuur.
De lucht die onder de motorkap wordt aangezogen is al snel 40c.
Nu komt de koudere lucht van de fan. Dus een powertube geeft je zn 0,5 tot 1 pk winst.
Verstuurd vanaf mijn 22101316G met Tapatalk
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Geplaatst: za 5 jul, 2025 20:02
door Mehaarlem
Meet je dat met die (ik denk) sensor, naast de bocht naar de carb?
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Geplaatst: za 5 jul, 2025 20:43
door Erikjan
Die sensor in het luchtfilter meet temperatuur van inlaatlucht. De druksensor zit onder de gasklep in het verloopstuk naar het spruitstuk.
Carburateur zit er niet meer op die is vervangen door injectoren en een gasklep van een Toyota Aygo.
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Geplaatst: zo 6 jul, 2025 14:32
door Mehaarlem
Wat een mooi project

Re: conversie naar Charleston geel zwart
Geplaatst: zo 6 jul, 2025 18:25
door Erikjan
Dank
Nog een aanvulling op de meet resultaten. 98,8 kpa was de luchtdruk op dat moment dus geen onderdruk maar precies de luchtdruk van de omgeving. De sensor was niet helemaal goed gekalibreerd.
Nu na calibratie geeft hij 101kpa aan.
Maakt voor het resultaat geen verschil maar ik dacht dat er lichte onderdruk was maar dat blijkt niet het geval.
Verstuurd vanaf mijn 22101316G met Tapatalk
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Geplaatst: vr 11 jul, 2025 08:07
door gillis
Erikjan schreef:3d print powertube. Leuke is dat je nu ook kan meten wat het doet.
Het brengt geen overdruk maar het verlaagd vel de onderdruk. Zonder powertube gaat met optrekken stilstand tot 6000rpm de onderdruk van 98 naar 96.5 kpa met powertube blijft het constant op 98kpa op vol toeren dus 1,5 kpa verschil. Volgens chatgpt zou dat ongeveer 0,56 pk moeten opleveren.
Tel daar bij op 1% winst voor elke 20graden minder inlaat lucht temperatuur.
De lucht die onder de motorkap wordt aangezogen is al snel 40c.
Nu komt de koudere lucht van de fan. Dus een powertube geeft je zn 0,5 tot 1 pk winst.
Verstuurd vanaf mijn 22101316G met Tapatalk
He Erikjan,
Nu moet er nog Turbo achter de "2cv650i"
Ziet er allemaal erg leuk uit, gaat mij technisch net wat te ver om zelf te doen, maar wel aanstekelijk
Verstuurd vanaf mijn Mobiel met Tapatalk
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Geplaatst: za 12 jul, 2025 23:08
door Erikjan
Over een poosje kan er compressor achter.
Ik heb perongeluk een AMR300 compressor gekocht vandaag
Verstuurd vanaf mijn 22101316G met Tapatalk
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Geplaatst: zo 13 jul, 2025 10:22
door gillis
Erikjan schreef:Over een poosje kan er compressor achter.
Ik heb perongeluk een AMR300 compressor gekocht vandaag
Verstuurd vanaf mijn 22101316G met Tapatalk
Die past mooi tussen de power tube..
Alleen de aandrijving, heb je daar al een plan voor?
Verstuurd vanaf mijn Mobiel met Tapatalk
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Geplaatst: zo 13 jul, 2025 11:36
door Erikjan
De compressor wordt met een snaar door de krukas aangedreven. De powertube gaat er dan niet meer op. De lucht uitgang van de compressor moet rechtstreeks op het gasklephuis en de aanzuig buis van de compressor via een luchtfilter. Is weer een aardige verbouwing.
Heb iemand gevonden die het al heeft gedaan daar zit de compressor op de plek van de dynamo. De dynamo is naar de andere kant verplaatst. Die had er alleen een carburateur op staan ipv injectie dat maakt afstellen veel lastiger.

Re: conversie naar Charleston geel zwart
Geplaatst: zo 13 jul, 2025 15:52
door Thijs
Ik heb eens een Eend gezien met hydropneumatische vering.
Die had voor de ventilator nog een extra pully gemaakt voor de snaar van de hydraulische pomp.
Zoiets zou ook kunnen....
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Geplaatst: zo 13 jul, 2025 17:14
door AZL57
Stomme vraag kun je geen platte riem op het vliegwiel leggen of draait ie dan te veel toeren?