peter zijn ami 8 break te koop

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Peter Yedema
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 191
Lid geworden op: vr 10 jun, 2011 23:43
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Peter Yedema » wo 21 dec, 2011 21:01

Ik wil binnenkort beginnen aan het chassis en de onderkant van de auto. Hier zit nu niks op en is zo af fabriek. Dus het vliegroest moet er even af en dan moet er bescherming op. Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken?

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 21 dec, 2011 22:12

RX producten zijn vaak erg in trek voor deze klus.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Peter Yedema
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 191
Lid geworden op: vr 10 jun, 2011 23:43
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Peter Yedema » ma 2 jan, 2012 21:54

Ok de kogel is door de kerk. Ik ga toch de motor er maar uithalen om te kijken waar hij olie lekt. Er hangt nu nog steeds een drup aan de onderkant en het zou naief zijn dat als niks te omschrijven. Ik heb wel eens vaker gezien dat na een langere rit er olie onder de auto ligt.

Eigenlijk wil ik alles wat lekt vervangen, dus ook de brilrubbers. Weet iemand of ik gewoon een standaart 2cv pakkingset moet hebben of is die van ee AMI weer anders? Zijn er nog dingen waar ik op moet letten?

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 3 jan, 2012 10:32

niet er uit halen, eerst zoveel mogelijk plaatwerk eraf en eerst met hoge druk goed schoonspuiten, mischien eerst wat ontvetter er op. daarna koelventilator er af en die plaat daar achter, dan moter starten en laten draaien en goed kijken waar hij begint te sijpelen.
meestal is het die krukaskeering, aanluiting olie vulpijp of retour slanggetje of je brilrubbers, andere gevallen, zoals achterste krukaskeering of lekke lijding/koeler dan had je wel plassen gehad onder de auto.

Peter Yedema
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 191
Lid geworden op: vr 10 jun, 2011 23:43
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Peter Yedema » di 3 jan, 2012 10:58

BEdankt voor je antwoord. Ik heb de voorkant al helemaal gedemonteerd dus ik kan overal makkelijk bij. Ik wilde het ook wel een beetje preventief doen omdat ik nu alles wel een beetje los heb. Ook het rubber waar de versnellingsbak aan zit is niet meer je dat. Daar haal ik de motor er toch maar helemaal uit. Maar of ik de brilrubbers nu ga doen daar twijfel ik nog een beetje aan, want volgens mij is dat niet een heel erg makkelijke klus. Er is zeker niet echt een manier waaraan je kan zien dat hij daar lekt?

Een ander voordeel is dat ik dan beter bij het chassis kan om deze tegen roest te beschermen.

Peter Yedema
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 191
Lid geworden op: vr 10 jun, 2011 23:43
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Peter Yedema » do 5 jan, 2012 20:36

Ik heb de bedrading nu los en gelabeld. Volgende keer de aandrijfassen los en dan de motor eruit halen. Dan kan ik hem mooi meenemen naar huis om hem daar weer mooi en lekvrij te maken.

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » zo 8 jan, 2012 19:15

goed werk!
staat ie volgende week ook in berlikum?
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1953
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » zo 8 jan, 2012 19:27

Als brilrubbers lekken dan zijn die rubbers en alles eromheen behoorlijk onder de olie
tweeceevees zijn leuk!

Peter Yedema
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 191
Lid geworden op: vr 10 jun, 2011 23:43
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Peter Yedema » zo 8 jan, 2012 23:26

siemen schreef:goed werk!
staat ie volgende week ook in berlikum?
Jazeker, misschien zetten we hem ook wel even op de brug.

Peter Yedema
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 191
Lid geworden op: vr 10 jun, 2011 23:43
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Peter Yedema » zo 8 jan, 2012 23:27

marcopr schreef:Als brilrubbers lekken dan zijn die rubbers en alles eromheen behoorlijk onder de olie
Bedoel je dat dan de hele motor onder olie zou moeten zitten?

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » zo 8 jan, 2012 23:39

onderkant van het blok inderdaad, maar is de lekkage hevig??
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Peter Yedema
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 191
Lid geworden op: vr 10 jun, 2011 23:43
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Peter Yedema » zo 8 jan, 2012 23:42

Nee valt wel mee. Vooral na een wat langere rit wat meer olie en er hangt nu nog een drupje aan. Ik haal de motor er toch uit en ik dacht dan neem ik de brilrubbers mee. Andere andere kant ik kan ook gewoon kijken bij de keerringen en deze vervangen. Is wat makkelijker. :wink:

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 9 jan, 2012 20:40

Deze lekkage heeft mijn blok na revisie met nieuwe keerringen en brilrubbers nog steeds. Heb me voorgenomen gewoon te peilen.

Ik zou als je alles eruit hebt liggen wel de versnellingsbaklsteun vervangen. Is dan een klein klusje. Heb ik niet gedaan en heb er nu spijt van, want vermoed dat de mijne niet veel meer is. Ga hem van het voorjaar vervangen.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Peter Yedema
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 191
Lid geworden op: vr 10 jun, 2011 23:43
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Peter Yedema » ma 9 jan, 2012 21:36

Eigenlijk is dat ook de reden om de motor en bak eruit te halen en niet te twijfelen. Het rubber is wel behoorlijk vergaan. Ik wilde dan gelijk kijken naar de olielekkage. Ik ga ook eerst maar eens een keer goed schoonmaken en de kachelpotten zwart maken

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2182
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » ma 9 jan, 2012 22:01

Dat achterste ophangrubber is prima te wisselen met alles er in.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Plaats reactie