Mat Zwarte Dyane Super
-
- Regelmatige poster
jaja , eindelijk weer is een update waar wat meer in te zien valt,
zal het vooral bij foto's houden met weinig tekst, ben niet zo van het typen.
sorry voor de wat slechtere / bewogen foto's
het chassis is aan een kant al in de verf, de veerpotten, trekstrangen, schockdempers, stabistangen worden allemaal hoogglans rood. de rest hoogglans zwart.
de achteras ookal in de verf, ik heb de trommels niet gedaan omdat ik uit eindelijk er schijven op maak waarschijnlijk.
bestelling binnen =]
dit wel zelf gezet, vond het niet nodig om een complete kofferbak te kopen.
en erin gelast, het moet allemaal nog wel afgelast worden maar het begint al weer op iets te lijken.
zal het vooral bij foto's houden met weinig tekst, ben niet zo van het typen.
sorry voor de wat slechtere / bewogen foto's
het chassis is aan een kant al in de verf, de veerpotten, trekstrangen, schockdempers, stabistangen worden allemaal hoogglans rood. de rest hoogglans zwart.
de achteras ookal in de verf, ik heb de trommels niet gedaan omdat ik uit eindelijk er schijven op maak waarschijnlijk.
bestelling binnen =]
dit wel zelf gezet, vond het niet nodig om een complete kofferbak te kopen.
en erin gelast, het moet allemaal nog wel afgelast worden maar het begint al weer op iets te lijken.
-
- Regelmatige poster
toch weer een stuk op geschoten! het chassis is nu bijna klaar,
en de koets gaat ook redelijk vooruit, hopelijk staat hij morgen aan het eind van de dag op het chassis, en dan kan ik de boven kant af gaan lassen, achterklep maken, en dergelijke.
de rest van het schutbord maak ik zelf, het komt wat rechter te staan zodat ik binnen in meer ruimte heb.
en heb nieuwe stoelbekleding en rubbers en dergelijke besteld. maar moet nog wachten tot het nieuwe schuim gesneden is.
al met al redelijk productief geweest. hopelijk eind april begin mei naar de keuring!
en de koets gaat ook redelijk vooruit, hopelijk staat hij morgen aan het eind van de dag op het chassis, en dan kan ik de boven kant af gaan lassen, achterklep maken, en dergelijke.
de rest van het schutbord maak ik zelf, het komt wat rechter te staan zodat ik binnen in meer ruimte heb.
en heb nieuwe stoelbekleding en rubbers en dergelijke besteld. maar moet nog wachten tot het nieuwe schuim gesneden is.
al met al redelijk productief geweest. hopelijk eind april begin mei naar de keuring!
-
- Regelmatige poster
-
- Regelmatige poster
hoi Joey,
zit inmiddels het dak er al op ? ben zeer benieuwd - misschien kun je daar wat foto's van plaatsen ?
ga je de 1300 GS motor koppelen aan een 5-bak ? met een ami-super koppelingshuis neem ik aan. ik zie dat je het chassis al geschilderd hebt - ik vroeg mij af of je de combinatie blok-koppelingshuis-5bak al op het chassis gepast hebt en of deze dan nog voor het stuurhuis passen zonder de motorsteunen te verplaatsen of gaat het achterste stukje van de 5 bak boven het stuurhuis geplaatst worden ??
super project !! ga zo door !
zit inmiddels het dak er al op ? ben zeer benieuwd - misschien kun je daar wat foto's van plaatsen ?
ga je de 1300 GS motor koppelen aan een 5-bak ? met een ami-super koppelingshuis neem ik aan. ik zie dat je het chassis al geschilderd hebt - ik vroeg mij af of je de combinatie blok-koppelingshuis-5bak al op het chassis gepast hebt en of deze dan nog voor het stuurhuis passen zonder de motorsteunen te verplaatsen of gaat het achterste stukje van de 5 bak boven het stuurhuis geplaatst worden ??
super project !! ga zo door !
-
- Regelmatige poster
dak zit er nog niet op, onderkant is bijna compleet vernieuwd nu nog een deel brandschot maken, en het vooruit frame nog maken. dan ga ik pas aan het dak beginnen.
in het begin komt er een standaard 1300 met ami superbak in te liggen, ik ga op mijn gemakje een 1300 eco, reviseren / big bore 1600cc en supercharger bouwen, die komt aan een gsa 5 met ami super koppelingshuis/prisas, of het gaat passen weet k nog niet, ander pas ik de bak waarschijnlijk aan of iets, wil eigenlijk niks gaan verlengen.
gr joey
in het begin komt er een standaard 1300 met ami superbak in te liggen, ik ga op mijn gemakje een 1300 eco, reviseren / big bore 1600cc en supercharger bouwen, die komt aan een gsa 5 met ami super koppelingshuis/prisas, of het gaat passen weet k nog niet, ander pas ik de bak waarschijnlijk aan of iets, wil eigenlijk niks gaan verlengen.
gr joey
-
- Regelmatige poster
weer een kleine update ^^
stuk van de achterklep wat vast in de koets komt aangepast
heef alleen nog wat slijp en strak maak werk nodig voor het in de koetst gelast gaat worden.
en eigenlijk is de complete bodem afgelast
hopelijk vandeweek het chassis verder afmaken, en rijdend krijgen met nu nog een standaard 1300 gsa motor met ami super 4bak,
stuk van de achterklep wat vast in de koets komt aangepast
heef alleen nog wat slijp en strak maak werk nodig voor het in de koetst gelast gaat worden.
en eigenlijk is de complete bodem afgelast
hopelijk vandeweek het chassis verder afmaken, en rijdend krijgen met nu nog een standaard 1300 gsa motor met ami super 4bak,
-
- Regelmatige poster
weer druk bezig geweest met een nieuw voorruit frame te maken,
er zijn wel reparatie delen maar die vind ik wel erg duur, dus zelf maar een oplossing gemaakt.
ben al met al best te vreden
eerst een buig mal gefreeds
toen de plaat die ik al had laten zetten ingezaagd en eromheen gebogen
toen pas gemaakt in de auto
en nog wat plaatjes gemaakt om de gaten te dichten
ook de binnezeiden heb ik een nieuw stuk voor gezet en ernaa gefreeds maar dat moet er nog in komen waarschijnlijk morgen avond.
er zijn wel reparatie delen maar die vind ik wel erg duur, dus zelf maar een oplossing gemaakt.
ben al met al best te vreden
eerst een buig mal gefreeds
toen de plaat die ik al had laten zetten ingezaagd en eromheen gebogen
toen pas gemaakt in de auto
en nog wat plaatjes gemaakt om de gaten te dichten
ook de binnezeiden heb ik een nieuw stuk voor gezet en ernaa gefreeds maar dat moet er nog in komen waarschijnlijk morgen avond.
-
- Regelmatige poster
-
- Regelmatige poster
dankje! het zelf maken is gewoon allemaal proberen, dit keer ging het voorruit frame allemaal in een keer goed, maar ik heb soms ookwel dat ik sommige stukken 4x opnieuw moet doen.marcopr schreef:Goed bezig, ziet er allemaal strak uit!
Leuk dat je zelf plaatwerk kan maken.
zou wat zijn als 19 jarige en dan steeds alles in een keer goed kunnen maken, het uiterlijk zal uit eindelijk ook niet perfect worden, moet nog erg veel leren namelijk!.
-
- Regelmatige poster
he joey,
petje af man !, ik geniet op afstand van wat je aan het doen bent, niet denken in problemen maar in oplossingen en gewoon aan de slag gaan.
we hebben elkaar meermaals per email gesproken over dezelfde plannen met een speciale dyane, enkel jij bent al heel ver, ik moet nog beginnen ...
ik ben nieuwsgierig naar het vaste dak dat je gaat maken, maak aub tezijnertijd voldoende foto's ter leringhe .
groeten, Edwin
petje af man !, ik geniet op afstand van wat je aan het doen bent, niet denken in problemen maar in oplossingen en gewoon aan de slag gaan.
we hebben elkaar meermaals per email gesproken over dezelfde plannen met een speciale dyane, enkel jij bent al heel ver, ik moet nog beginnen ...
ik ben nieuwsgierig naar het vaste dak dat je gaat maken, maak aub tezijnertijd voldoende foto's ter leringhe .
groeten, Edwin
-
- Regelmatige poster
haha bedankt voor het compliment, het dak zie ik nog wel tegen op een beetje, omdat ik het eigenlijk wel graag strak wil hebben, vandaar dat ik zo min mogelijk ga lassen en waarschijnlijk alleen elec. punt las op aantal plekken. maar eerst de achterklep nog.azuiper schreef:he joey,
groeten, Edwin
vandaag het voor ruit frame helemaal afgelast. nu nog de koffer bodem aanpassen van wege de grotere tank. en als het goed is komen deze week nog de benodige onderdelen voor het chassis binnen.
begint al iets meer einden in zicht te komen. eindelijk!
-
- Regelmatige poster
het chassi is eindelijk zogoed als klaar, =] na lange tijd maarja het resultaat is redelijk vind ik. nu verder met de koets. hopelijk is hij snel apk waardig!
ben het fietsen een beetje zat.
hopelijk worden de foto's vanaf nu beter. ik heb laast nieuwe camera gekocht, zodat het geen telefoon foto's meer zijn.